شناسه خبر : 94341
شنبه 30 مهر 1401 , 16:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای درگیری مستقیم نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها چه بود؟

  • ماجرای درگیری مستقیم نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها چه بود؟

سردار علیرضا تنگسیری گفت: در مدت یک سال و نیم درگیری مستقیم با آمریکایی‌ها توانستیم بیش از ۵۲ نفر تلفات بگیریم و در مقابل، ما ۹ شهید دادیم.

سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی درباره اقدامات این نیرو برای تأمین امنیت کشورمان اظهار داشت: آمریکایی‌ها در برابر کارهایی که انجام می‌دهیم، ضد آن را انجام می‌دهند؛ لذا ما هم باید تجهیزات جدیدی از جمله حمله از فاصله دور آن هم با دقت بالاتر، افزایش سرعت و رادارگریزی بیشتر را بکار بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با استفاده از قایق‌های تندرو در مدت یک سال و نیم درگیری مستقیم با آمریکایی‌ها توانستیم بیش از ۵۲ نفر تلفات از آن‌ها بگیریم و در مقابل، ۹ شهید دادیم.

دریادار تنگسیری افزود:در این مدت ما چهار قایق را از دست دادیم، ولی آمریکایی‌ها سه فروند ناو شامل ناوهای ساموئل رابرت، سی اور سی تی و سانگاری و نیز دو فروند بالگرد را از دست دادند.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس است؛ اما در خارج از مدار تعیین شده برای مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش در دریای عمان، با این نیرو همراه و هماهنگ هستیم؛ برای اینکه مسیر را برای عبور کشتی‌های کشورمان عادی و امن کنیم؛ البته سپاه به دنبال ساخت شناورهای بزرگ نیست و آنچه را با ساخت شناورهای شهیدان «سلیمانی»، «مهدوی» و «باقری» دنبال می‌کند، استفاده از این نوع شناورها به‌عنوان پایگاه‌های سیار قایق‌های کلاس «عاشورا» است.

منبع: ایران پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi