شناسه خبر : 94528
چهارشنبه 04 آبان 1401 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجلاسیه ۱۳۰ شهیده استان قم برگزار می‌شود

سومین اجلاسیه کنگره ملی شهدای قم تحت عنوان اجلاسیه بزرگداشت بانوان شهید استان فردا برگزار خواهد شد.

 

اجلاسیه ۱۳۰ شهیده استان قم برگزار می‌شودنشست خبری اجلاسیه بزرگداشت ۱۳۰ شهیده استان قم ‌در سالن جلسات جامعه الزهرا (س) برگزار شد.

علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: کنگره شهدا موضوعی فرهنگی است و شما اصحاب رسانه رسولان فرهنگی جامعه هستید.

وی افزود: در یک سال گذشته برنامه‌های مختلفی همچون ۵ یادواره شهدای ارتش برگزار شد و خانواده شهدا احساس کرامت کردند.

خوش‌گفتار ادامه داد: یکی از برنامه‌های کنگره همراهی و هموارسازی و پشتیبانی برنامه فصل شیدایی بود که ما در استان قم رکورد استان‌های دیگر را شکستیم و شبی حدود ۱۴،۱۵ هزار نفر در این برنامه حاضر شدند.

وی ادامه داد: در ابتدا برای هر شب هفت هزار صندلی تدارک دیده بودیم، ولی با استقبال مردم به ظرفیت برنامه افزوده‌ایم و در کل حدود ۱۳۵ تا ۲۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند؛ حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر پشتیبانی برگزاری نمایش بوده‌اند و بزرگانی که این نمایش را دیدند، محتوا و نحوه اجرا را تایید کردند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم عنوان کرد: اصحاب رسانه باید مدیران را رصد کنند تا در خط شهدا فعالیت کنند؛ یکی از موضوعات جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، همین ترویج زندگی‌نامه و سیره شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: از ۷ اجلاسیه برنامه ریزی شده، دو اجلاسیه، همچون اجلاسیه نهضت جهانی اسلام و اجلاسیه شهدای اصناف برگزار شده است. اجلاسیه شهدای اصناف با بازخورد بسیار خوبی همراه بود چرا که سخنرانی کم و محتوا فرهنگی با حداکثر امکانات ارائه شد.

خوش‌گفتار مقدم در تشریح عملکرد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: ۶۰ فیلم مستند در حال ساخت است. برنامه رادیویی تلویزیونی و سریال شهید زین الدین و سینمایی نهر خین در مرحله‌ای بازنویسی فیلمنامه است؛ تالیف ۲۰۰ کتاب که ۵۰ کتاب توسط انتشارات جمکران آماده شده ‌و برخی از این کتاب‌ها قابلیت سناریو فیلم‌ها را دارد.

وی ادامه داد: پنج عنوان کتاب انتشارات جمکران با خط بریل جهت استفاده نابینایان آماده شده؛ جشنواره‌های سرود، عکس، شعر، تولیدات مجازی، جشنواره خط که ۵۰ تابلو خوشنویسی تدارک دیده شده و تابلویی با خط خوش از شعری توسط استاد مجاهدی در رابطه با شهدا گفته شده آماده شده تا به دفتر رهبری اهدا شود و کتاب از خطاطی ویژه شهدا چاپ خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم عنوان کرد: جشنواره خط تحریری توسط آموزش و پرورش قم در گلزار شهدا برگزار شد و اجرای سمفونی نیز جزو برنامه‌های ما می‌باشد. انجام کمک‌های مومنانه، اشتغالزایی محرومیت‌زدایی بازسازی خانه محرومین و تهیه ۲ هزار جهیزیه برای نیازمندان با نام شهدا صورت گرفته است.

وی یادآور شد: طی روز‌های آینده، اجلاسیه‌های جوانان، سنگرسازان، شهدای امنیت، ارتش و اجلاسیه پایانی اجرا می‌شود.

خوش‌گفتار متذکر شد: موضوع کلیدی کنگره ملی شهدای استان قم توجه به شهدا و خانواده شهدا است؛ در سال‌های گذشته به شهدای ارتش بسیار کم لطفی شده بود که با برگزاری یادواره‌ها بخشی از آن جبران شد. وظیفه اصلی برگزاری برنامه شهدا با مردم، رسانه‌ها و مسئولین است.

وی ادامه داد: بیش از ۴ هزار دیدار با خانواده شهدا صورت گرفته که خانواده شهدای روحانیت، فراجا و امنیت به صورت مستقل برگزار شد و این برنامه‌ها نشانگر این است که مردم نسبت به شهدا فراموشکار و بی تفاوت نیستند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم گفت: کنگره بعدی ۵ سال دیگر برگزار می‌شود و باید کار‌هایی متناسب با آن زمان را انجام دهیم. همچنین با پیگیری شورای شهر قم سردیس بانوی شهیده ناصحی تهیه می‌شود.

فرخ رئیس کمیته امور بانوان و مسئول جامعه بسیج زنان نیز در این نشست گفت: از اهداف کمیته بانوان انتقال مفهوم شهادت و ایثارگری به نسل جوان می‌باشد که با رسانه‌ها این مهم ممکن است.

وی افزود: مسئولیت کمیته بانوان با جامعه الزهراست و کمیته بانوان یکی از کمیته‌های کنگره ملی شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و تغییر فضای فرهنگی شهر فعالیت می‌کند.

فرخ ادامه داد: از اهداف ما تجلیل از خانواده زنان شهید و معرفی شهدای بانوان به عنوان الگو میباشد. ما در استان قم ۱۳۰ شهیده متشکل از چهار شهید انقلاب، ۷ شهید برائت از مشرکین در مکه، بانوان شهید مبلغ معلم و ۶۸ شهید کودک یک آزاده و ۸۴ جانباز است.

وی ابراز داشت: از برنامه‌های کمیته بانوان کنگره شهدا می‌توان تولید آثار فاخر و تالیف ۱۴ عنوان کتاب، دیدار تخصصی با خانواده شهدای زن، فراخوان مقاله و رسیدن ۱۵۰ اثر فاخر، نشست‌های ترویجی تخصصی فرهنگی علمی هم اندیشی، آیین تجلیل از زنان پیشکسوت، ایثارگر و جهاد گرد توسط بسیجیان، برگزاری یادواره شهدای عمومی محلی و تخصصی، کاشت نهال با نام و یاد شهدای زن استان، تهیه جهیزیه برای نو عروسان، پویش‌های مجازی و وصیت‌نامه شهدای خانم، راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه، همکاری با موکب‌های اربعین و فعالیت‌های ورزشی از برنامه‌های این کمیته می‌باشد.

فرخ یادآور شد: در رابطه با اجلاسیه بانوان شهید استان قم از ۹ پنجشنبه مراسم با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی و سخنرانی جانشین سازمان بسیج مستضعفین سردار قریشی در رابطه با نقش و رسالت بانوان در دفاع مقدس و سپس سخنرانی مسئول کمیته بانوان کنگره شهدا که گزارشی از فعالیت‌های کمیته بانوان ارائه خواهند داد و سخنرانی مسئول جامعه زنان کشور در رابطه با نقش زنان در دفاع مقدس و زنان تراز انقلاب خواهد بود.

وی گفت: میزبانی شهید گمنام دفاع مقدس اجرای گروه سرود دانش آموزی تجلیل از خانواده زنان شهید استان قم و تجلیل از خانواده شهید مدافع امنیت قم شهید زاهدلوی از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

 

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi