شناسه خبر : 94705
یکشنبه 08 آبان 1401 , 11:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل ازنویسندگان نوقلم حوزۀ ایثار و شهادت در تبریز

در مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، از دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی برگزاری همایش آموزشی منطقه‌ای نویسندگان نوقلم حوزۀ ایثار و شهادت در تبریز، تجلیل شد.
 
برگزاری مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران همایش نویسندگان نوقلم حوزۀ ایثار و شهادت در تبریز
جابر ابوالفتح‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در این مراسم که ظهر روز شنبه 7 آبان ماه در سالن جلسات حوزه ریاست این اداره کل برگزار شد، ضمن تشکر از همه عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای «نویسندگان نوقلم حوزۀ ایثار و شهادت» در تبریز گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده این همایش با کیفیت بالا و جلب رضایتمندی شرکت کنندگان برگزار شد که بایستی از همه دست اندرکاران این میزبانی قدردانی کنم.
وی مهم‌ترین اولویت کاریِ بنیاد شهید و امور ایثارگران را حفظ و اشاعۀ فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و با بیان اینکه ما در بنیاد موظف هستیم از ثمرۀ ایثارها و از جان گذشتگی‌های شهدای والامقام و ایثارگران معزّز صیانت کنیم، اضافه کرد: برگزاری همایش یاد شده مصداق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، پرسنل بنیاد را در قبال آحاد مردم و به خصوص ایثارگران معزّز و همچنین حافظۀ تاریخی ملّت دارای مسئولیت دانست و با تشریح قابلیت‌های فراوان و اقتدار بالقوۀ بنیاد افزود: هرچند سالیان سال از دوران دفاع مقدس و از شهادت‌ها، جانبازی‌ها و اسارات‌های مربوط به این دوران می‌گذرد اما همچنان با تکیه بر این پتانسیل و این قدرت، مسیر اشاعۀ فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می‌کنیم و نکتۀ پراهمیت در این میان، آن است که همۀ طبقات مردم در برابر ایثارگران معزّز خاضع هستند و احترام خاصّی به ایشان قائل‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود میزبانی آذربایجان شرقی از مهمانانِ 7 استانِ مناطق غرب و شمالغرب کشور در جریان برگزاری همایش نویسندگان نوقلم حوزۀ ایثار و شهادت را مورد یادآوری قرار داد و گفت: شخصاً معتقد بودم که باید از فرصت این میزبانی استفادۀ همه جانبه‌ای می‌کردیم مخصوصاً که در آن 2 مدیرکل محترمِ استانیِ بنیاد و معاونان فرهنگی و آموزشی آنان و همچنین مدیرکل محترمِ اسناد و انتشارات بنیاد کشور حضور داشتند و همین مساله، مبنای برنامه‌ریزی‌ها جهت برگزاری جلسۀ شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به ریاست استاندار محترم و یا نشست مشترک با مدیران شهرستانی بنیاد شد.
وی افزود: اتفاقاً این ابتکارِ آذربایجان شرقی مورد استقبال مدیران مزبور قرار گرفت و همگی با رضایتمندی، تبریز و استان را ترک کردند که من این پویایی و کسب این رضایتمندی را از برکت خون شهدای والامقام می‌دانم.
ابوالفتح‌زاده همچنین توجه به شهرستان‌ها را رویکرد مستمر خود معرفی و اضافه کرد: در دوران مدیریت جدیدِ بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی باید این تفکر نهادینه شود که بنیاد، فقط به تبریز تعلّق ندارد بلکه شهرستان‌ها نیز در کانون توجه هستند و در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌‌ها سهم دارند.
 وی به نتایج نظرسنجیِ صورت گرفته در همایش نویسندگان نوقلم نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه ما باید از انتقادها استقبال کنیم، گفت: تا میزبانی جدید آذربایجان شرقی از رویدادهای فرااستانیِ بنیاد که تازه‌ترینِ آن مربوط به نمایشگاه هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، اردبیل و زنجان است، فقط دو هفته فرصت باقی مانده است و از همین الان باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد تا آن میزبانی با کم‌ترین نقص برگزار شود.
به گفته وی، باید با استناد به نتایج نظرسنجی صورت گرفته، نقاط ضعف و قوتِ همایش آموزشی نویسندگان نوقلم در تبریز، شناسایی و سپس نقاط قوت، تقویت و نقاط ضعف مرتفع شود تا شاهد میزبانی شایسته‌ای در جریان برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر منطقۀ 5 کشور در آذربایجان شرقی باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، به گزارش سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد استان و مسئولان و اعضای کمیته‌های ستاد برگزاری همایش نویسندگان نوقلم نیز اشاره و اظهار کرد: لازم است گزارش مکتوبی از تلاش‌های صورت گرفته تهیه و به معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد مرکز ارسال شود.
در ابتدای این جلسه، غلامرضا علیزاده سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گزارشی جامع از روند برگزاری همایش نویسندگان نوقلم حوزۀ ایثار و شهادت در تبریز ارائه و از کوشش‌های همکاران این معاونت برای برگزاری هرچه بهتر این همایش تشکر کرد.
در پایان نیز با اهدای لوح سپاس، از زحمات برگزارکنندگان و دست اندرکاران این همایش قدردانی شد.
در همایش آموزشی منطقه‌ای سه روزۀ نوقلمان حوزه ایثار و شهادت که به میزبانی تبریز و طی روزهای سه‌شنبه تا جمعۀ هفتۀ گذشته برگزار شد، قریب به 40 نویسندۀ تازه کار اما باانگیزۀ حوزۀ ایثار و شهادتِ استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، اردبیل و زنجان حضور داشتند و در دوره‌هایی با تدریس اساتید و نویسندگان شناخته شدۀ عرصۀ ادبیات ایثار و شهادت، تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند.
آنگونه که پیش‌تر معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اعلام کرده است، تعدادی از منتخبانِ همایش تبریز برای شرکت در سطح کشوریِ این همایش به ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی خواهند شد.

 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi