شناسه خبر : 94749
دوشنبه 09 آبان 1401 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظر شهید همت درباره رشادت شهید حسین فهمیده

به مناسبت شهادت شهید حسین فهمیده مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اقدام به انتشار صوتی از شهید همت درباره شهید حسین فهمیده کرده است.

 

به مناسبت شهادت شهید حسین فهمیده مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اقدام به انتشار صوتی از شهید همت درباره شهید حسین فهمیده کرده است.

 

نظر شهید همت در باره شهید حسین فهمیده+ فیلم

در این صوت که سردار شهید حاج ابراهیم همت قبل از اجرای عملیات مسلم بن عقیل در قرارگاه ظفر و در چهارم مهرماه سال ۱۳۶۱ در میان رزمندگان سخنرانی کرده است به شهید فهمیده و تأثیر کار شجاعانه این نوجوان فداکار و از جان گذشته اشاره دارد که موجب خفت و خواری دشمن مهاجم است.

در این صوت می‌شنویم:

«دشمنی که ما را خوار کرده بود که آن بچه دوازده‌ساله توی خرمشـهر خجالت بکشد از اینکه تانک آمده کنار خانه‌اش، با نارنجک زیرِ تانک برود و خودش را شهید کند. مگر این بچه دوازده‌ساله چقدر بینش اسلامی دارد؟ چقدر مطالعه کرده؟ ولی ببینید درون این بچه می‌گذرد؟ که امام بگویند این رهبر ما است که این بچه دوازده‌ساله با نارنجک خودش را زیرِ تانک بیندازد و تانک را از کار بیندازد که نزدیک خانه‌شان نشود و خودش تکه‌تکه بشود، آن خفت و خواری اول جنگ و اکنون برعکس شده. اگر یک‌زمانی او ما را به خواری کشید اکنون ما او را چه‌کارش می‌کنیم؟ به خواری می‌کشیم، بنا بر دستور اکید قرآن و دفاع از مسلمین و دفاع از مؤمنین که به ذلت کشیده شدند، توکل می‌کنیم بر خدا.»

محمدحسین فهمیده ازجمله نوجوانان شجاعی بود که با وجود سن کم زمانی که ارتش بعث عراق به خاک کشورمان هجوم آورد، به بهانه خرید نان از خانه خارج شد و وقتی از او خبری نشد و خانواده‌اش به‌جا‌های مختلف مراجعه کردند، مشخص شد محمدحسین به خرمشهر رفته است تا از میهنش دفاع کند. او در مدت حضور خود در میدان نبرد، چندین بار زخمی شد، ولی بعد از بهبودی نسبی دوباره به خط مقدم جنگ بازگشت تا به کمک دیگر دوستانش مانع از سقوط خرمشهر شود، اما سرانجام در ۲۷ مهر ۱۳۵۹ بعد از ۴۰ روز نبرد با متجاوزان بعثی، در جریان یک عملیات استشهادی در منطقه کوت شیخ خرمشهر به شهادت رسید و پیکر قطعه‌قطعه شده او در ۸ آبان ۱۳۵۹، در بهشت‌زهرای تهران به خاک سپرده شد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi