شناسه خبر : 94942
یکشنبه 15 آبان 1401 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید امیدى: در مجاهدت برای خدا بردبار باشید

شهید وجیه‌الله امیدى در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «اگر قرار باشد انسان در راه مبارزات و مجاهداتش همیشه و در هر مقطع از زمان پیروز و موفق باشد باید در این راه صبر و استقامت و بردبارى به خرج دهد».

 

شهید امیدى: در مجاهدت برای خدا بردبار باشید

 «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید وجیه‌الله امیدى

«بسم الله الرحمن الرحیم

آنانکه گفتند پروردگار محققا خداى یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنان نازل شوند و بشارت دهند که دیگر هیچ ترسى در آینده و اندوهى در گذشته ندارید و شما را به آن بهشتى که انبیا مژده داده‌اند بشارت باد.

با درود و سلام فراوان به حضرت صاحب‌الزمان و نایب بزرگوارش امام عزیز و سلام به ملت غیور و همیشه در صحنه‌هاى مبارزه حق علیه باطل و همچنین شهداى گرانقدر اسلام.

آیه‌اى که در ابتداى وصیتم نوشته شده حاکى از این مسئله که اگر قرار باشد انسان در راه مبارزات و مجاهداتش همیشه و در هر مقطع از زمان پیروز و موفق باشد باید در این راه صبر و استقامت و بردبارى به خرج دهد باید انسان مصیبت‌ها و ضربات را ببیند و استقامت کند، هنگامی که مسئله به اینجا رسید فرشتگان ملکوت بر این دسته از انسان‌ها نازل می‌شوند و بشارت بهشت را می‌دهند.

در صدر اسلام نیز همین مسئله بوده «فاستقم کما امرت» آیه‌اى است که پیامبر استقامت کن آن موقع که پیامبر درگیر جنگ‌هاى پى در پى با کفار بودند این آیه نازل شد با کفار و دشمنان از خدا بی‌خبر همیشه باید جنگید و مقابله کرد و راه مقابله کردن با دشمنان این نیست که در خانه‌ها بنشینیم و دعا کنیم اصل قضیه این است که از خود بگذریم و به آخرت بیاندیشیم و دنیا را هیچ و پوچ ببینیم، به دنیا خو نگیریم و به فکر جبهه‌ها باشیم.

و، اما سخنى چند با مادر و برادران و خواهران و همسرم در مصیبتم زیاد نگرانى نداشته باشید، زیرا کل نفس ذائقه الموت همه ما خواهیم مرد به خاطر من صورت نخراشید و معصیت نکنید، به فکر پیشبرد اسلام باشید آینده جنگ را مرور نمایید در بین مردم خوش‌اخلاق باشید درخواست آخرم این است از فرزندانم خوب مواظبت نمایید آن‌ها را با اخلاق نیکو و پسندیده و خداپسند تربیت کنید.»

منبع: فارس

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi