شناسه خبر : 95108
چهارشنبه 18 آبان 1401 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انصارالله با توپ پُر برگشت

حمله موشکی موفق به انبار ائتلاف سعودی در مأرب

منابع نزدیک به ریاض شامگاه دوشنبه تایید کردند که نیروهای انصارالله یمن توانسته اند انبار مهمات آن ها را در شهر مأرب نابود کنند.
همزمان با هشدارهای متعددی که از سوی مقامات دولت صنعا و انصارالله یمن درباره تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی طی چند هفته گذشته اعلام شده، منابع خبری در شامگاه دوشنبه اعلام کردند که بر اثر حملات موشکی جنبش انصارالله به مأرب، انبار مهمات ائتلاف سعودی منهدم شده است. شبکه خبری العربی نیز همان زمان گزارش داد که انفجارهای مهیبی شهر مأرب را لرزاند که به خاطر شلیک موشک از سوی انصارالله بوده است.
اگرچه هنوز ارتش و انصارالله یمن به این حملات واکنشی نشان نداده‌اند، اما به نظر می رسد که نیروهای دولت نجات ملی یمن در حال آرایش نظامی جنگی در دوران پس از آتش بس هستند.
 «مارب» آخرین سنگر دولت مستعفی یمن است و نیروهای وابسته به عربستان در سال ۲۰۱۴ پس از فرار از «صنعا» به این شهر رفتند و اکنون مارب در کنترل نیروهای وابسته به عربستان سعودی قرار دارد. در واقع «مارب» برای دولت مستعفی و ریاض وزن نظامی قابل توجهی دارد و از سوی دیگر این شهر دارای ذخایر گسترده نفت و گاز است که این ویژگی سبب شده تا توجه زیادی به این شهر از نظر اقتصادی شود.
حمله شامگاه دوشنبه نیروهای انصارالله به این شهر پاسخ محکمی از سوی صنعا به ریاض است و نشان می دهد که در صورت ادامه جنگ تحمیلی از سوی ائتلاف سعودی، نیروهای انصارالله نگرانی از بابت وارد شدن به یک نبرد تمام عیار در برابر ائتلاف نظامی سعودی را ندارند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi