شناسه خبر : 95526
یکشنبه 29 آبان 1401 , 08:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهیدان «محمدرضایی» به فرزندان شهیدش پیوست

پری مرادی مادر شهیدان علی و حمید محمدرضایی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مادر شهیدان «محمدرضایی» به فرزندان شهیدش پیوست

 پری مرادی مادر شهیدان علی و حمید محمدرضایی دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید علی محمدرضایی، یکم شهریورماه سال ۱۳۴۵ در شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد، پدرش منصور، کشاورز بود و مادرش پری نام داشت و تا اول راهنمایی درس خواند.

این شهید بزرگوار به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت، چهارم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید، پیکرش مدت‌ها در منطقه ماند و خردادماه سال ۱۳۹۶ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

همچنین برادرش، شهید حمید محمدرضایی، یکم مهرماه سال ۱۳۵۰ در شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد، سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و دارای ۲ پسر و یک دختر بود.

وی عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با حضور در عملیات‌های مختلف در طول دفاع مقدس به صحنه آمد و پس از دوران جنگ تحمیلی، شهریورماه سال ۱۳۹۰ برای مقابله با گروهک تروریستی پژاک به مناطق غربی کشور اعزام شد و با این گروهک مبارزه کرد. همچنین این شهید بزرگوار با آغاز بحران سوریه در سال ۱۳۹۱ به عنوان مدافع حرم عازم سوریه شد.

وی در سال ۱۳۹۳ با سمت مسئول عملیات تیپ ۸۲ صاحب‌الامر(عج) استان قزوین و با درجه سرهنگ تمامی بازنشسته شد، اما مجدداً سال ۱۳۹۴ و داوطلبانه عازم سوریه شده و سرانجام ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ در درگیری با تکفیری‌های داعش در سوریه مفقودالاثر شد و پس از گذشت ۴ سال پیکر مطهرش در اسفندماه سال ۱۳۹۷ شناسایی و در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi