شناسه خبر : 95556
یکشنبه 29 آبان 1401 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اصفهان نوسازی می‌شود

 

بافت فرسوده بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اصفهان نوسازی می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت:بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در طول ۳۰ سال گذشته به ایثارگران خدمت‌رسانی داشته و امروز دچار فرسودگی است که باید نوسازی شود.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در طول 30 سال گذشته به ایثارگران خدمت‌رسانی داشته و امروز دچار فرسودگی است و باید نوسازی در آن صورت گیرد.

وی افزود: با این حال باید زمین بیمارستان توسعه پیدا کند و بخشی از بافت آن خریداری شود و در صورت این اتفاق بنیاد شهید آمادگی آن را دارد که یک بیمارستان مطابق با شاخص‌های وزارت بهداشت بسازد و جایگزین مرکز قبلی کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان اصفهان بیشترین ایثارگر را در کشور دارد، تصریح کرد: بنیاد شهید در پرداخت مطالبات بیمه تکمیلی با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه پس از مذاکره با سازمان برنامه و بودجه و کمک‌های این ارگان، تا آخر خرداد ماه امسال کل مطالبات بیمه تکمیلی پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه اسناد ایثارگران نیز تا آخر تیرماه تسویه شده است، یادآور شد: پس از مذاکره با سازمان برنامه و بودجه، قرار است علاوه بر منابع فعلی، کمک‌هایی به بنیاد انجام شود تا بتوانیم این بازه زمانی را به فاصله یک ماه برسانیم.

رئیس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران کشور گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک امر همگانی است و همه موسسات فرهنگی، نظام آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و صدا و سیما باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید متناسب با فرهنگ شهرهای مختلف باشد، گفت: بزرگترین کارکرد شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طراحی طرح‌هایی متناسب با شهر یا استان مربوطه است و ریاست شورا نقش ارگان‌های مختلف را تقسیم کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امیدواریم که طراحی‌ها به سمت استفاده از ظرفیت‌های مردم و مردمی‌سازی باشد، فعالیت یک هنرمند و یا شاعر در این عرصه می‌تواند تبدیل به یک رسانه بزرگ شود و باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حق پرستاری همسران جانبازان گفت: تا زمانی که جانبازان در قید حیات هستند، حق پرستاری به همسران آنها پرداخت می‌شود اما پس از شهادت جانبازان این حق پرستاری قطع می‌شود. مطالبه جانبازان در این خصوص ادامه‌دار بودن پرداخت حق پرستاری بعد از شهادت آنها است که برای اجرایی شدن این امر، به تصویب قانون نیاز دارد و گروهی درحال پیگیری این مطالبه هستند و در صورت تصویب قانون و تامین منابع، بنیاد به خدمت‌رسانی ادامه خواهد داد.

منبع: خبر گزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi