شناسه خبر : 95883
سه شنبه 15 آذر 1401 , 16:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنگوی ایثارگر کمیسیون برنامه و بودجه:

بنیاد شهید متولی ایثارگران در برنامه هفتم توسعه است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بهترین راه اصلاح قوانین ایثارگری و به‌روزرسانی آنها را ارائه‌ی پیشنهاد از سوی بنیاد شهید به عنوان متولی ایثارگران دانست...

فاش نیوز - بنیاد شهید به عنوان متولی امور ایثارگران در دولت، باید احکام جدید جامعه ایثارگری در برنامه توسعه هفتم را تهیه و به دولت و مجلس ارائه دهد.

محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به لزوم تجدید نظر و به‌روزرسانی احکام ایثارگران در برنامه هفتم به نقش و جایگاه ایثارگران در برنامه ریزی آینده کشور از سوی دولت و مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: قاعدتا در برنامه هفتم توسعه باید مانند برنامه ششم، جای احکام مربوط به ایثارگران را مدنظر داشته باشیم.

نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به این موضوع که اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم را ایثارگران تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم با بررسی و تحلیل احکام ایثارگران در برنامه ششم - که چه میزان عملیاتی شده و یا نشده و دلایل عملی نشدن آن چه بوده است - حکم هایی را بنویسیم تا نواقص برنامه ششم در برنامه جدید تکرار نشود. تا بر این اساس بتوانیم به درستی و به صورت بهتری در خدمت ایثارگران عزیز (خانواده معظم شهدا، فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان) باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی بهترین شیوه اصلاح قوانین ایثارگری و به‌روزرسانی آنها را ارائه‌ی پیشنهادات از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی جامعه‌ی ایثارگری دانست و یادآور شد: به نظر من بهترین شیوه برای اینکه کار پخته‌تر و مورد قبول دولت واقع شود این است که پشنهادات بر مبنای نیازهای روز و آینده باشد.

نماینده دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر این اساس اگر احکام در دولت تصویب شود ما در مجلس این آمادگی را داریم که آنها را بررسی و تصویب کنیم. بنابر این من فکر می کنم پخته‌ترین روش این است که خود بنیاد شهید و امور ایثارگران این کار را انجام دهد. البته بقیه‌ی مجامع ایثارگری هم می توانند هر کدام پیشنهادات خود را به مجلس و دولت ارائه دهند.

مفتح در پاسخ به این سوال که آیا بنیاد شهید و امور ایثارگران از نظر قانونی فقط نسبت به ایثارگران درصدبالا مسوولیت دارد، در حالی که جمع کثیری از ایثارگران ما از درصدپایینی هستند متذکر شد:  نه؛ این طور نیست و در این مورد دو دیدگاه مطرح است. یک دیدگاه این است که بنیاد شهید باید مباشر این کار باشد و خودش عمل کند؛ اگر چه ممکن است خیلی هم مطلوب نباشد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصصی بودن احکام ایثارگری در برنامه هفتم توسعه در خصوص دیدگاه دوم خاطرنشان کرد: بحث دوم این است که بنیاد شهید به صورت بخشی در مورد ایثارگران ورود و به طور مثال در حوزه‌ی اشتغال فرزندان ایثارگران اقدام کند؛ چرا که معلوم نیست همه ایثارگران بتوانند در بنیاد شهید مشغول به کار شوند. اما می تواند متولی انجام این کار شود. عرض من این است که هر حکمی بنیاد شهید بیاورد، فکر می کنم که پخته‌ترین کار باشد. 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس یازدهم در پایان در توضیح استدلال خود تصرریح کرد: ساختار دولتی این کار، بنیاد شهید و امور ایثارگران است. بنابر این در این خصوص باید با بنیاد صحبت و هماهنگ کنیم که وارد گود اجرا شود؛ هر چند ممکن است در برخی جاها ادعا کند که بودجه و منابع مالی مورد نیاز را نداریم. اما عیبی ندارد که این حرف را بزند. هر چند که اگر در برنامه‌ی هفتم احکم را بیاورند، دولت در لایحه‌ی بودجه، متناسب با برنامه‌ی هفتم توسعه اعتبار مورد نیاز را تامین می کند.

*معرفی

اینستاگرام
به نمایندگان محترم پیشنهاد می‌کنم در برنامه هفتم ملاک امتیاز به ایثارگر جمع میزان حضور در جبهه + درصد جانبازی + سابقه اسارت محاسبه و امتیاز داده شود.
ملاک ۲۵درصد جانبازی به بالا اجحاف در حق جانبازان زیر ۲۵درصد و رزمندگان است.
فرمانده گردانمان از سال اول تا آخر جنگ جبهه بود و در تمام عملیاتها شرکت داشت مجروحیت حاد هم نداشت. حالا هیچ امتیازی به وی تعلق نگرفته ولی بسیجی ای که یکبار جبهه آمده و ترکش کوچکی خورده ۲۵درصد گرفته و از همه امتیازات برخوردار است!
آیا این جفا به رزمندگان نیست؟
سلام دوست عزیزم جفا در حق ایثارگران این است که بنیاد متولی قوانین ایثارگری باشد نه تا حالا به همین قوانین درست عمل کرده جز اجحاف وکم کاری چکار کرده بنیاد ایثارگران ناراضی را دریابید بنیاد یک سازمان کم بازده و پرهزینه است باید خدمات رسانی ایثارگران به واحد اعزامیشان باشد فی الحال که خدماتش از همه نهادهای حمایتی کمتر است . جناب نماینده چندسال است در جای خوبی جا خوش کرده واز حال بقیه ایثارگران بی خبر است وحرف بی عمل میزند در عمل چه کردید .
چند پیشنهاد. گرچه می دانیم اجرا نمی شود.
1-به جای کمک معیشت بخور و نمیر و تهدید مرتب برای قطع آن برای جانبازان با هر سنی شغل ایجاد کنندو این همه برای حقوق ماهی 4 و نیم میلیون منت سر جانباز نگذارند.
2-بیمه تکمیلی دی منسوخ و به جایش بیمه بهتر مانند بیمه ایران طرف قرارداد با مراکز درمانی شود. متاسفانه علیرغم ازدیاد بودجه بنیاد شهید مشاهده می شود مراکز درمانی روز به روز در حال کاهش است.
3- مراگز فرهنگی و تفریحی و ورزشی مانند سینماها، تاتر، شهر بازی و...برای ایثارگران تخفیف قائل شوند.
4- دندان جانبازان هم جزو بیمه تکمیلی محسوب گردد و آنرا کالای لوکس محسوب نکنند.
5-جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان آنان هم از سهمیه کنکور و تحصیل رایگان و فرصت استخدام دولتی بهره مند گردند.
6- به جانبازان و ایثارگران فاقد مسکن یک باب مسکن تحویل داده شود .
7-مالیات جانبازان و ایثارگران شغل آزاد مانند شاغلین ایثارگر دولتی معاف گردند.
8-ایثارگران از شهریه ثبت نام مدارس شاهد معاف گردند.
9- در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از هنرمندان ایثارگر حمایت گردد.
10- برای جانبازان زیر 25 درصد هم طبق قانون کارت متروی رایگان صادر شود و بیش از این شهرداری تهران از صدور آن استنکاف نکند.
و من ا... التوفیق
عزیز دل برادر از روز اول هم بنیاد شهید متولی امور شهدا وایثارگران بوده ودر گود خدمت به این قشر قرار دارد . ولی این گود در طول این چهل سال هر چه عمیقتر شده وبا نردبان چند صد متری هم با برنامه صدم به لبه گود نمیرسد .نمونه پرداخت پاداش ماده ۳۸ به قول اقای قاضی زاده بعد از ده سال وحتی تعیین بودجه وابلاغ ان هنوز در کشاکش راهروها قرا ر داردحالا با این سنهای بالا پیش به سوی برنامه هفتم . باتشکر
سلام به همه مسعولان دلسوز وباسلام به تمام نمایندگان نماینده محترم لطفا اگر تصمیمات و دستورات نمایندگان محترم نمی شد بنیاد مسکن بودخودرو به بالای 50درصد ندهد همه ماها قادر به جا به جایی نیستیم و درصد مجروحیت مان خیلی زیاده و هیچ کسی مارا سوار نمی کنند به علت اخیر وقت و خانواده‌ام پیر وافتاده و وقت روز شب نصف شب ماها احتیاج به ماشین داریم و اکثرا مستاجر پدر حاد هم هستیم وحتی ا با بودن بچه های صعب لعلاج و اگر نظارتی در کار نباشدماهاواقعا بدبخت می شیم نماده محترمودلسوز
تمام امید ما به قانون است در مجلس
با سلام به تمام نمایندگان محترم بنده متنها قادر به جا به جایی نیستم بلکه یک عمل کلستومی شکم بطور کامل شکم عفونت کرده و برای چهارمین بار شکم را برای کلستومی عمل کردم وخانوادمان که پیر ودیسک کمر عمل کرده ساعت یک چنین نصف شب برای ماشین به در همسایه فرستادیم بایرفتن به بیمارستان رانده همسایه امدومارا برد گفت برگشتان ماشین بگیرید چون دیر ‌‌قت بود در زدید همسرم ناراحتی قلبی دارد باید آن را به دکتور ببرم و رانده از ما پول نگرفت و رفت گفت هر وقت ماشین خواستید شما ماشین بگیرید من همسایه پولش را میدهیم بنده با دو بچه ناراحتی سر که تشنج می کند ودیابت نوع یک انسولین است مستجر وکم دست وقادر به جانبه جایی هم نیستم وبا این خانواده
پس امید ما اول به مسعول دلسوز و به تمام نمایندگان است و پس از سال 65 تا به حالا که مجروح شدیم در عزابیم خود رو نباشد مرگ ما ها حتمیست با تشکر از همه مسعولان دلسوز انقلابی ایرانی واز تمام نمایندگان بزرگ دلسوز که ماها را درک می کنند
دربرنامه هفتم تمامی رزمندگان اعم ازسرباز وبسیجی مانند خانواده شهدا وجانبازان ازامکانات رفاهی وحقوقی برخوردارورزمندگانی که چه سرباز وبسیجی وجانبازانیکه بازنشسته واستخدام نبوده دارای حقوق بازنشستگی ایثاروطبق سندراهبردی به این عزیزان بعدازسه دهه خدمت خالصانه گرددوسازمان رزمندگان وبنیادشهید باهمکاری هم به خدمت رزمندگان بیشتربپردازند وحذف کلمه رزمندگان معسر وحذف کلمه رزمندگان داوطلب دردستورکارقرارگیردچون همه درپیروزی جبهه حق علیه باطل نقش داشتنند ازسربازان قهرمان وبسیجیان دلاور وفرماندهان شجاع وسنگرسازان بی سنگرووظیفه شرعی ومیهنی اقتضا میکند به یادیادگاران دفاع مقدس باشیم ودرایامی که رزمندگان نگذاشتند خاک وثروت کشورمان بدست دشمنان بیفتدپس هرقدر هم به این عزیزان خدمت نماییم بازهم کافی نیست وبرای رزمندگانی که سابق بیمه دارند خدمت سربازی وبسیجی جزسابقه کار بدون خرید سابقه خریدخدمت باشد واین عزیزان هم بتوانند بازنشسته شوند
سلام علیکم نماینده محترم همدان یکی از آن تا رسی ها خودرو به جانبازان است جانبازی که قادر به جا به جایی نباشد ومجروحیت اش هم کمری پا از بالا قطح دوست قتح باشد وله علت فاقد وسیله کم دست مستاجر با این مجروحیت شدید با رای 50در صد برای درمان دارو درد به بیمارستان در خانه کی برود که متاسفانه بعضی از مردم هم می گن آخه چرا رفتید این گفتن بعضی ها از مرگ بدتر است چه. چیزی که در صد پایین و درصد بالا فرق نکند حتما برای خودرو فرق دارد چون بالای 50 به بالا قادر به جا به جایی نیستند ولی درصدهای پایین اینطور نیست ضمنا کرایه اینها تا بیند یک کسی که قادر نیست حرکت کند آن را به خاطر وقت تلف شدن اصلا سوار نمی کنند و نماینده محترم همدان مگر بنیاد با بودن دوسه بار تصبیب خودرو برای جانبازان خودشان قانون را دور نزدند که خود نمایندگان محترم دوباره پی به قانون بردند نمایندگان محترم مثل عزیز نماینده مرکزی کمیجان ونماینده محترم البته همه نمایندگان همه شهرها واقعا برای جانبازان تلاش کردند که خودشان نظارت کامل داشته باشند میلان حاج آقای نوروزی و همه همه ما با شدید تریم مجروحیت از همه نمایندگان محترم ممنونیم همینطور از از نماینده محترم همدان حاج بابایی وامید ما جانبازان فقط شماها هستیدباتشکر از طرف همه جانبازان
لطفاهمه جانبازان رامتولیت بفرمائیدبااحترام جانبازبسیجی
سلام جناب آقای نوروزی
تکلیف رزمندگان داوطلب دارای سابقه کمتر6ماه متولیش کیه؟
چرا این قشر از ایثارگران ضایع میکند.؟ نه معلومه ایثارگرند نه معلومه ایثارگر نیستند
شمارا به خدا ازاین بلا تکلیفی بعد از 35سال از پایان جنگ معین کنید
خیلی از فرزندانمان خجالت میکشیم
باسلام به همه نمایندگان عزیز و محترم همه این عزیزان انقلابیان و ولایت مداران نمایند محترم استان همدان عضو نمایندگان مجمع محترم مجلس اگر اطلاع داشته باشید خود همه شما ها خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد در سال 1400ودر 1401 وحتی ادر چندین مرحله برای این قشر تصبیب کردند بنیاد قبول هم کرد و به یک مرتبه می خواست خودروی ما با درصد بالا را قانع بکندوبا هم
خود عزیزانی قانونگذار خودشان می داند این قشر زمین گیر ومعلول کمری که قادر به جا به جایی نیستند دوباره تصبیب کردند چون دلسوز ما هستند همسرهای ماهاناتوان اکثران مثل ما مستجر و بسیار ضعیف وکم دست خانواده دارای مریضی های علاج ناپذیر
برای رفتن به دکتور بیمارستان نانوایی و ما باید از کی کمک بگیریم
بنده یک نصف شب همسرم به درب منزل همسایه رفت ایشان مارا برد ولی گفت چون شما در منزل مارا زدیدبه این شب همسرم ناراحتی قلبی دارد به ما گفت شما به خدا هروقت خواستید ماشین
بگیرید شما ماشین بگیرید پولش را من می دم البته پسر کوچکم نداند نما بنده محترم استان همدان ما جانبازان این مشکل ها داریم تازه بنیاد می خواست سهمیه این گونه افراد ها را قانع کند
نمایندگان محترم هم لطف کردند برای خودرو جانبازان وهم درصد بالا یعنی معلولیت بالا به هیچ وجه یک 69 درصد معلول با 25درصد که از نظر معلولیت شأن یکی نمی شند با تشکر از همه شما عزیزان نمایندگان محترم
ما جانبازان همه بنیاد شهید قانونی عمل نمی کند و تازه به ضدشان هم عمل می کند ما امید داریم فقط قانون گذاران از ماهاهمایت ونظارت داشته باشند فقط بنیاد می تواند ما را خجالت زده وشرمسا رحداقل پیش خانواده‌ای خودمان شرمنده کنند حالا در انظار مردم بماند
سلام متاسفانه بنیادباجانبازان دراکثرمواقع باکرامت ومحترامانه برخوردنمیگندبخصوص اگرجانبازی باظاهر مناسب واراسته باشدبیشترکارمندان وکارکنان بنیادعادت کرده اندکه جانبازبایدهمیشه ذلیلانه ومظلومانه ازانهاتقاضانمایدسه سال است که بنده برای دریافت کارت حکمت به بنیادمنطقه یک کرج مراجعه مینمایم متآسفانه بابرخوردسردوغیرمسعولانه وبیخالی مواجع میشوم چندوقت پیش ازطریق سامانه شکایتم رامطرح کردم ولی نتیجه نداداین فقط برای کارت حکمت است برای وام مسکن نیزهمین طورازسال ۹۶و۹۷که ان زمان با۶۰میلیون توملن وام میشدخانه خریدولی این ماه وان ماه کردن اخرش هم پشیمان شدم درحال حاضرباوام ۴۰۰میلیونی هم نمیشودخانه خریدمثل اینکه نماینده محترم مجلس ازعمل کردبنیادمطلع نیست انچه عیان است چه حاجت به بیان است شماهم بی خیال باشیدمنم بی خیال برای اینکه کاری نمیتوانیم بکنیم فقط میتوانیم بخداواگذارکنیم

سلام امسال به امیدخداوحضرت محمدص وبه حق خون شهدا وامام شهدارزمندگان زیرشش ماه که دراین سالهاموردبی مهری وتبعیض وبی عدالتی قرارگرفتندتوسط دولت مسولین ستادکل ورهبرعزیزحمایت شوندخانواده ماخیلی سختی کشیدند به همرزم مارسیدگی میکنندمارامحروم کردندهمرزم عزیزم آرتا حمایت کنیددرامدنداریم به خاطرچندروزکمترماراشرمنده خانواده کردندنمایندگان ودولت محترم به خداماسزاوارچنین ظلمی نیستیم شماکه بسیجیان کشوررادوست داریدماراازگرفتاری وتبعیض نجات دهید
باسلام آقای مفتح شمانمیدونید ماسرپرستی نداریم الان ۷سال به جانبازان ماشین ندادن حتی به خواهران که امسال فرزند به دونیا آوردن به هرکدام یه خودرو دادن ولی به جانبازان اصلا اهمیت ندادن آقاجان شما اینا رانمیدونی برادرعزیز چرانمک به زخم ماایثارگران می پاشید آقای قاضی زاده چندماه پیش باچه زوق وشوقی با چه اتاب و خطابی فرمود ایثارگران بعداز چنده سال امسال بازنشست می‌شوند ما هم خیلی زوق کردیم چون ایشون تازه به بنیاد اومده بودگفتیم ببین به این میگن دولت تا رئیس جدید بنیاد انتخاب شدشروع کرد به کارهایی که ازچندسال پیش عقب افتاده بود.همه راسروسامان داد مابچه حزب الهی ها هم کمی قیافه گرفتیم به اونا گفتیم دیدید به این میگن رئیس گفتن حالا که اتفاقی نیفتاده آقای شهیدی مرحوم هم این حرف ها رازد تازه خیلی با آب وتاب بیشتر ولی نشد که بشه یعنی آقای مفتح نمیشد توی سهمیه خودرو یه جائی هم براجانبازان جاباز می‌کردید که ماهم دیده بشیم بابا نمیدونم چرا مجلس که ادعای انقلابی گری می‌کند مارا فراموش کرده تورو خدا ول کنید این ایثارگران بیچاره رو بعضی ازایثارگران ازسال۵۹ جانباز شدن دیگه وقتش نشده یه کمی قانون را اجرا کنید برادرعزیز وفرزندشهیدبزرگ وار
با سلام
بنده فرزند جانباز 10 درصد هستم و الان 32 سال سن دارم در این 32 سال از طرف بنیاد شهید هیچ امتیازی به بنده تعلق نگرفت نه سهمیه کنکور،نه سهمیه استخدامی،نه وام مسکن،نه سهام و..... در برنامه ششم توسعه قرار بر این بود تا سهمیه کنکور فرزندان جانبازان یکسان شود لیکن با دخالت هیئت رئیسه و فراکسیون شهدا این امر محقق نشد و عملا جانبازان زیر 25 درصد و خانواده هایشان فقط نقش ساهی لشکر بنیاد شهید را بازی می کنند خواهشا این کلاه گشادی که بر سر جانبازان زیر 25 درصد گذاشته اید را هرچه زودتر بردارید چون این بنده گان خدا و همرزمان و هم سنگران شهدا و جانبازان بالای 25درصد به اواخر عمر خود رسیدند و خیری از بنیاد شهید و مجلس و دولت ندیدند.
فاش نیوز جون مادرت این حرف های من رو در یک صفحه جدا منتشر کن
رزمندگان داوطلب کمتر6ماه راهم دریابید
ما دانش آموز داوطلبابه به جبهه رفتیم شرایطمان اجازه نمیداد بیشتر از 5ویا4ماه بیشتر در جبهه حضور داشته باشیم
حالا با قانونی مجلس که 6ماه ملاک ایثارگری در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نهاده
ما رزمندگان داوطلب زیر 6ماه 35ساله بلاتکلیفیم شما رابه خدا مارا ازاین بلا تکلیفی 35ساله نجات دهید.
سلام..بنظربنده بنیادبایدبه خانواده وبازماندگان شهداچه شهیدزمان جنگ وچه شهیدبعدازجنگ خدمات بدهد..بقیه بازماندگان جنگ چه جانبازوچه رزمنده براساس مدت حضورودرصدجانبازی رابایدسازمان یانهاداعزام کننده یاوزرات دفاع حقوق ومستمری وخدمات بدهد.. درغیراین صورت بااین‌همه حجم ازگروه هدف که هرساله افزایش هم پیدامیکند،بنیاددرقالب یک سازمان قادر به خدمات دادن به این عزیزان نیست وبهتراست که از سازمان به وزارتخانه تبدیل شودتاباداشتن بودجه سالانه جوابگوی همه افراد ذینفع باشدوهمچنین درصورت اهمال وکم کاری پاسخگوی منتقدین ومجلس هم باشد..درغیراینصورت همیشه بایدمنتظرنارضایتی دراین قشرباشیم..
تو رو خدا کار ما را به بنیاد واگذار نکنید هیچ کدوم از خانواده ایثارگران خیری از بنیاد ندیده اند ،. اصلا چه کاری برای جانبازان میکنند؟ فقط کارمند استخدام کرده اند ، یک سازمان اضافی وبه درد نخور که خودش یک گره است چه برسد به اینکه بخواهد گره کار ایثارگران را باز کند خودش یک بار مالی است آنوقت رسیدگی به ایثارگران را بار مالی و اضافی میدانند!! بعضی مسئولان که کم هم نیستند با تلاش زیاد خودشان را به یک مقامی میرسانند و تمام، بعضی ها برای تبلیغ خوب وقت میگذارند و فیلم میسازند اما وقتی برای مردم ندارند!!! این مسئولان عزیز همان بهتر که فیلم ساز میشدند نه مسئول!!!
رزمندگان بسیجی دآنش آموزبودندازمیهن اسلامی دفاع کردندغواص بودندوالله خوب دردفاع مقدس درخشیدندحالافاقدبیمه درمانی باسن ۵۵سال دارای فرزندفاقدشغل به سختی معیشت وهزینه درمان تقاضاداریم وزارت دفاع مشکل درمان رزمندگان معسرمساعدت فرمایندتشکرازمجلس ودولت مردمی حمایت تشکر
مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی "قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون" را بر عهده دارد و اجرای درست و دقیق قوانین مصوب مجلس از جمله قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید با نظارت مجلس - که وظیفه ذاتی آن است - بایستی صورت گیرد.

قانون زمانی که تصویب و ابلاغ می شود، اگر نظارت بر حسن اجرای قانون به درستی انجام نشود فقط بر روی کاغذ باقی خواهد ماند. چرا که اگر مجلس بهترین قانون را هم تصویب کنند و بر آن نظارتی نباشد دستگاه و متولی ارائه دهنده خدمات از اجرای درست و دقیق آن شانه خالی می کند و قانون را آن طور که دوست دارد به نفع خود تفسیر می کند.

نمونه بارز آن آیین‌نامه من درآوردی و غیر رسمی بازنشستگی جانبازان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بتاريخ 1401/3/3است که معلوم نیست بر چه مبنایی و چه قانونی تصویب شده است. این آیین نامه کاملاً مغایر با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سایر قوانین بالا دستی مانندماده68بندالف برنامه ششم توسعه است.

در ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مورد احکام حقوقی و پاداش بازنشستگی جانبازان به صراحت گفته شده است که احکام آنان همطراز با کادر شاغلین نیروهای مسلح با دو رتبه بالاتر تنظیم شود. همچنین تاریخ مبدا برای بازنشستگی و پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان باید از زمان مجروحیت - که منجر به از کارافتادگی کلی شده است - محاسبه و لحاظ شود.

سخن آخر اینکه برای بازنشستگی جانبازان، ذخیره مرخصی های استفاده نشده و کلیه امتیاز هایی که برای شاغلین نیروهای مسلح لحاظ شده باید برای جانبازان ماده 38 هم لحاظ و اجرایی شود. آیا این قانون نیاز به تفسیر و آیین‌نامه من درآوردی و غیررسمی دارد که کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق سلیقه خود برای ما آیین نامه بازنشستگی جدید تدوین می کنند؟
آقای مفتح سلام
رزمندگان زیر 6ماه سابقه رزمندگی را بعد از34سال از پایان جنگ تعیین تلکیف کنید
ایثارگر هستند؟ یا نیستند؟
اگر هستند ایثارگر محسوب میشوندچرا درقانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ازهرگونه مزایا، ازجمله استفاده از مزایای یک مقطع بالاتر تحصیلی، وهمترازی مدیریت و.... محرومند؟!!!
سلام
جناب آقای مفتح بنیاد شهید نمیتواند کارهای روزمره خودش را مدیریت کند تقریبا کلیه امور زمین مانده. احتمالا هدف شما از این ÷یشنهاد انجام نشدن کار است.
ایثارگر کسی هست که با سن کم رفت جنگید، زمان زیادی در جبهه بود، درسش را رها کرد ، جانباز شد و البته خدا خواست از نوع زیر ۲۵ شد! ، زورش نرسید بالای ۲۵ بشه !! کارگر شد ، نه شغلی نه حمایتی، زندگی اش صفر.... بعد هم هیچ حرفی نزد چون نخواست یا اگر از ناچاری میخواست در قانون چیزی براش ننوشته بودن!! ، ....حالا بعد سالها خودش و فرزندان بدون شغل ، بدون حمایت، بدون تسهیلات، حتی برا دانشگاه رفتن منت گذاشتن و یک ۵ درصد از سهمیه ها عطا کردن که دادن و ندادنش فرقی نداره!!!...حالا ایثارگرنما کیه؟ اون کسی که رفت ، جنگید ، جانباز شد ، شغل دولتی گرفت،با سهمیه اش درسش را تمام کرد، همه چیز زندگیش روبه راه است اما درصدی که گرفته را به مانند یک ملاک و امتیاز میبیند که باید به هر صورت از آن استفاده کند حتی اگر نیاز نداشته باشد!! بچه ها در امکانات کامل به سر میبرند اما از سهمیه خاص هم استفاده میکنند !!! از تحصیل رایگان استفاده میکنند ......چون قانون گفته تنها ملاک برتری فلان درصد است! و چه دارا باشی چه ندار حق با درصد خاص است و تمام....! اینها ایثار هست ؟؟ ایثار یعنی از خود گذشتگی ، یعنی اگر من دارم و دیگری در گرفتاری هست از حق خودم بگذرم ، لا اقل اگر از حقم نمیگذرم ، چوب لای چرخ هم رزم خودم نباشم ، اگر به مقام رسیدم قانونها را فقط به نفع خودم تصویب نکنم !! ..... خدای نکرده به عزیزی بر نخورد بعضی ها را گفتم...
با سلام خواهشن خواهشن و خواهشن ما را به بنیاد ندهید ما همان ایثارگران سپاه می مانیم هیچی نمیخواهیم هما اسممان داخل سپاه باشد کافیه
سلام پیشنهادات زیر در برنامه هفتم کنجانده بشه1مدت جبهه وجانبازی تلفیق بشه مثلاهرماه یک درصد زیرا جانباز 10درصد با دوسال جبهه هیچ امتیازی نداره2در برنامه هفتم به ازای 10درصد جانبازی یک فرزند معاف از خدمت وظیفه بشه3فرزندان ایثار گران درصورت تمایل به قبولی در نوبت دوم شهریه یک سوم بدن4سازمان رزمندگان بابنیاد شهید یکی بشه5جانبازان شیمیایی واعصاب وروان
حد اقل 15درصد مانند جانبازان25درصد از امتیاز ات قانونی بر خوردار بشه6برای جانبازان15درصد شیمیایی واعصاب روان حق پرستاری تعین بشه چون دیگه پیر هستند و احتیاج به سرپرست دارن
باسلام..جناب مفتح سخن سنجیده فرمودند..بنیاد باید متولی صفر تا صد دفاع مقدس شود...زیرمجموعه ازرزمنده گرفته تا خانواده های معّظم شهداء.ودیگر عزیزان..ابتداء رزمنده بودن تا دیگر عزیزان..
امتیازمسکن به فرزندان عموم جانبازان، آزادگان، رزمندگان و...
ای کاش رزمنده گان زیر شش ماه رو هم جز ایثارگران حساب می کردید رزمنده ای که رفت واز این مرز وبوم دفاع و توفیق شهادت نداشت حالا هم گرفتار مشکلات زندگی هست
سلام رزمنده حضور در عملیات که مجروح نشده با آنکه مجروح شده در استحقاق تفاوتی ندارد چون هردو همزمان وهمگام با یکدیگر با دشمن مضمحل می جنگیدند پیشنهاد می شود رزمندگان دوقشر بودند عده ای در عملیات ها جانفشانی می کردند عده ای هم در ستادهای پشتیبانی که این قابل تفکیک وتفکیک استحقاق
و می تواند ملاک اصلی قرارگیرد
باسلام آقایان مفتح و نوروزی خسته نباشید زحمت می کشین تورا به خدا کمک کنید زمان جنگ کسی به فکر داوطلبانه یا غیر داوطلبانه نبود هر کسی به اندازه توانش جبهه رفت بدون هیچ چشم داشتی حال بعد از ۴۲ سال می خواهند امتیازی بدهند برای تبدیل وضعیت فرزندانمان بنده اگر ۶ ماه جبهه بودم می گویند ۴ ماه آن داوطلبانه و۲ ماه غیر داوطلبانه است لطفا به رزمندگان جنگ و سربازان وطن پرست زیر ۶ ماه جبهه قانون کنید تا بچه هایمان استفاده کنند تشکر
عرض سلام و احترام
1- کلیه امتیازات برنامه ششم برای برنامه هفتم نیز تاکیدو تمدید حتی دایمی شود به عبارت دیگر دقت شود تا چیزی از امتیازات برنامه ششم حذف نگردد
2- بند ذ تبصره 2 ماده 87 ((.... عدم کاهش حقوق و مزایا در صورت تنریل پست سازمانی ...))خیلی مفید و کارگشا بوده و به داد خیلی از ایثارگران رسید
3- برخوداری کلیه ایثارگران از معافیت مالیاتی
4- برقراری بیمه تکمیلی جامع ، مفید و مناسب برای ایثارگران در زمان باز نشستگی
5- امکان تعویض صندوق بیمه بازنشستگی به بیمه تامین اجتماعی برای همه ایثارگران
6-اعمال 3تا5 سال سنوات خدمت ارفاقی و مزایای کامل 30 سال خدمت کامل در صورت تمایل ایثارگران به باز نشستگی پیش از موعد
7- برقراری فوق العاده ایثارگری مکفی و مناسب در احکام کارگزینی و اعم از شاغل و بازنشسته
سلام
تا تبیض بین جانبازان و ایثار گران بر داشته نشه
و ضمانت اجرای در طرح توسعه هفتم نباشه
برای مصوبات مشکل حل نمیشه


باسلام و خسته نباشید و تشکر از پیگیری اقای نوروزی و همکاران ‌و زحمت کشانمصوبه جانبازان ۵درصد
من جانباز ۵درصد هستم قسمت کمیسیون جانبازان سوال کردم برای افزایش درصد گفت ماده ۸۷ افزایش نداره آیا این حرف منطقی است؟
اگر مشکل قانونی هست لطفا در طرح توسعه هفتم رفع مشکل فرمایید
درمورد اعاده به کار جانبازان کاری انجام گرفته است؟
لطفا توضیح دهید شرایط چیست
خواهشا این ماده ۲۴ مربوط به سنوات ارفاقی همسران کارمند جانباز که سالهاست قولش را دادین در اولویت برنامه توسعه هفتم قرار دهید.با تشکر
ایثارگزان زیر شش۶ ماه رو تبدیل وضعیت کنید ، جامعه رو دوقطبی نکنید ، ممکنه کسی که حتی یک روزم جبهه بوده شهید بشه ، پس شهید وجانبازان زیر شش۶ ماه رو شهید و جانباز ننامید
با سلام وتحیت من ازآقای قاضی زاده به عنوان یک فرزند شهید خواهش میکنم بنیاد شهید را جمع کنید چرا که دیگر برای قشر ایثارگران هیچ کاری نمی توانند بکنه چونکه میبنم که خلوت ترین اداره الان بینادشهید هست جراکه اکثر خدمات وتسهیلاتی که قبلا بوده دیگر ارائه نمیشه ووکارمندانش ازبیکاری همشون خسته شدن اگر باورنمیکنید به یکی اربنیادشهید شهرستان ها سرزده سر بزنید ومسئول بینادشهید شهرستان الان با یک مترسک فذقی نداره چونکه کاری ازدستش نمیاد فقط اسمه مسئول رایدمیکشد
سلام، در تاریخ 18 بهمن 1400 طرحی در مجلس تصویب شد مبنی بر بازگشت بازنشستگان جانباز بالای 25 درصد ولی اجرا نشد. شایسته بود تا کنون بنیاد شهید پیگیر تصویب و اجرای َآن می بود که جانبازانی که بعد از شروع برنامه ششم بازنشست شده اند بتوانند بازگردند اما ظاهرا هیچ گونه اقدامی از سوی بنیاد صورت نگرفته است. خدا نگهدار.
با سلام بر مسئولین عزیز.خواهشا اجرای ماده ۲۴ مربوط به سنوات ارفاقی همسران جانباز را بعد از اینهمه فاصله زمانی ، در راس کار برنامه توسعه هفتم قرار دهید.تشکر
بیمه دی فاکتور یک میلیون هفت هزارتومان از طریق پست ساری ارسال شد متاسفانه سیصدهزارتومان واریز شد بقیه پول کجا رفت اقای قاضی زاده د بیمه دی مازندران ساری
سلام، برنامه هفتم توسعه پس از الحاقات و اصلاحات که به درستی در مجلس انجام شد متأسفانه تا کنون که نیمه بهمن ماه است به دستگاه های دولتی ابلاغ نشده است و کماکان در رفت و برگشت مجلس محترم و شورای محترم نگهبان است. امید است ظرف یک هفته آتی برای اجرا ابلاغ شود. خدا نگهدار.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi