شناسه خبر : 96311
دوشنبه 28 آذر 1401 , 11:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استاندار ایلام:

لزوم توجه ویژه به امنیت غذایی سفره‌های مردم ((( آقای ساقی وی)))

استاندار ایلام گفت: استان ایلام، در حوزه تولید مواد غذایی، کشاورزی، شیلات و فرآورده‌های گوشتی کشور جایگاه مهمی به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، استاندار ایلام  در نشست کارگروه تنظیم بازار گفت: امنیت ذایی و محصولات غذایی و فرآوردهای گوشتی این روزها اگرچه زیاد شنیده می‌شود ولی فاصله زیادی این موضوع با واقعیت‌ها دارد که استان ایلام در این زمینه بهتر از سال‌های گذشته گام‌های مؤثری در تامین امنیت مواد غذایی مردم برداشته است.

 حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام افزود: با توجه به وجود بی‌عدالتی‌ها در گذشته، برقراری امنیت غذایی آن‌طور که باید و شاید به‌رغم گسترش تکنولوژی‌ها به استانداردهای جهانی نرسیده و لازم است مدیران با تلاش و کوشش شبانه روزی و نظارت مستمر، علاوه بر تامین فرآورده‌های گوشتی مردم، ضمن افزایش تولید، زمینه‌های لازم را برای صادرات هم فراهم نمایند.

استاندار ایلام  خاطرنشان کرد: در واقع امنیت غذایی اشاره به سه عبارت فراوانی، دسترسی و بهره‌مندی پایدار غذا دارد و به‌جرئت می‌توان گفت که تأمین امنیت غذایی می‌تواند از اهرم‌های امنیت ملی به شمار رود که در استان ایلام، در حوزه تولید مواد غذایی، کشاورزی، شیلات و فرآورده‌های گوشتی کشور جایگاه مطلوبی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت داشت: با وجود مشکلات منابع آبی در استان تا حدودی در تأمین برخی مواد غذایی از جمله مرغ، تخم‌مرغ و فرآورده‌های گوشتی حرفی برای گفتن داریم؛ اما برای تأمین برخی اقلام غذایی دیگر متکی به واردات خارج از استانی هستیم که در سال‌های اخیر جهاد کشاورزی به سمت توسعه و کشت محصولات سالم و ارگانیک قدم برداشته و در این زمینه حتی از استاندارد کشوری رقم بالاتری داریم.

 حسن بهرام‌نیا به تولید با کیفیت انواع محصولات و تأمین امنیت غذایی مردم اشاره کرد و گفت: تأمین امنیت غذایی مردم از راهبردهای اصلی و سیاست‌های مهم دولت‌ سیزدهم است و دولت در تأمین مواد غذایی مردم لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

وی افزود: امنیت غذایی مهم‌ترین کارکرد دولت است و سازمان جهاد کشاورزی متولی تأمین غذای آحاد جامعه است و در کنار آن سازمان صمت بحث واردات و صادرات را مدیریت کرده و دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی ایلام، هم سلامت غذایی را تأمین می‌کنند که در واقع این سه نهاد مثلث تأمین غذایی مردم ایلام را بر عهده دارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت تناسب بین میزان تأمین مواد غذایی و ظرفیت زیست‌ بوم استان بیان می‌کند: در استان برای تأمین مایحتاج مورد نیاز خود به خارج از استان وابسته هستیم و آنچه برای استان مهم خواهد بود تناسب بین میزان پایداری زیست‌بوم و تأمین امنیت غذایی است یعنی باید در پایداری تأمین امنیت غذایی مردم تلاش کنیم.

حمیدرضا محمد مرادی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi