شناسه خبر : 96518
شنبه 03 دي 1401 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تابوت شهدای گمنام؛ جوشن انقلاب اسلامی در برابر فریب دشمنان

یکی از معجزات دفاع مقدس، شهدای مفقودالاثر هستند؛ شهدایی که پیکرشان اغلب به صورت گمنام بعد از سال‌ها پیدا شد و با هر بار حضورشان، گویی همه چیز به نقطه صفر بازگشته، تا شاید رهین فرصتی که شهدا از پس تهدیدات جنگ نرم برای همه فراهم آورده‌اند،‌ دوباره بشود به مسیر آنها بازگردیم و پیمانی تازه ببندیم.

 

تابوت شهدای گمنام؛ جوشن انقلاب اسلامی در برابر فریب دشمنانحامد افروغ؛ دفاع مقدس بلندترین قله مفاخر ایران است که از بلندای آن می‌توان همه داشته‌های و افتخارات معنوی و فرهنگی ملت ایران را مشاهده کرد. هر آنچه از سیر و سلوک و منش ایرانی‌جماعت کخ دل و هوش مخاطبانش را برده در دفاع مقدس تبلور یافت تا الگوی تمام‌عیاری برای کسانی‌ باشد که می‌خواهند تلاقی دنیا و آخرت را با هم ببینند.

یکی از معجزات دوران طلایی دفاع مقدس، شهدای مفقودالاثر آن هستند؛ شهدایی که پیکرشان اغلب به صورت گمنام بعد از سال‌ها پیدا شد و با هر بار حضورشان، گویی همه چیز به نقطه صفر بازگشته، تا شاید رهین فرصتی که شهدا از پس تهدیدات جنگ نرم برای همه فراهم آورده‌اند،‌ دوباره بشود به مسیر آنها بازگردیم و پیمانی تازه ببندیم.

اگر چه هر بار با آمدن این یاران خاک، جیغ بنفش دشمنان و شیاطین انسی، گوش فلک را کر می‌کند که چرا بعد از این همه سال هنوز شهید می‌آورید؟! اما چشمان همیشه باز مادران و پدران شهدای مفقودالاثر که حتی پس از رحلتشان نیز، گویی منتظر بازگشت دردانه خود هستند، زنده‌ترین و بی‌شائبه‌ترین سندی است بر اینکه هنوز تکه‌های همیشه زنده پیکر ایران بزرگ، در گوشه و کناری، زیر خروارها خاک آرمیده‌اند و منتظر فرصتی هستند تا با آمدن پیکرشان هم زخمی دیگر بر شیطان و دلدادگانش بزنند.

پدران و مادران شهدای مفقودالاثر و شهدای گمنام این روزها بیش از همه چشم‌انتظار قدم‌های خاکی جوانانی هستند که روزی جزو رشیدترین و بهترین جوانان این سامان بودند و امروز در مقامی والاتر، عزتمندتر و با حضوری مقتدرتر آمده‌اند تا دست مردم کشورشان را به گرمی بفشارند و دلگرمشان کنند که هنوز جنود خدا پشتیبان آنها هستند، هرچند از دل خاک چون لاله‌های سرخ‌جامه برآمده باشند.

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زنده‌اند چون شهدایش زنده‌اند. شهدایی که شمیم حضورشان احیاگر جان‌های مرده و اطمینان بخش زانوان لرزان است. در ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) که گمنامی‌اش بیش از شهادتش دل‌های محبین را سوزانده، حضور شهدای گمنام روضه‌ای آشکار و مستند را برای آن بزرگ همیشه تاریخ رقم زده است؛ روضه‌ای که دعای فرج پایان مراسمش، بزودی گشایش کار فروبستههمه جهان را رقم خواهد زد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi