شناسه خبر : 96693
پنجشنبه 08 دي 1401 , 08:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا، باطل‌السحر فتنه‌ها بازتاب گسترده تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام

شهدا واسطه فیض الهی هستند و حضورشان در شهرهای ایران و متعاقب آن سیل خروشان و حیرت‌آور مردم قدرشناس در تشییع لاله‌های وطن بار دیگر روح همدلی و ایستادگی و مقاومت را در کشورمان دمید؛ سیلی که در عرض چند ساعت بر ساخته‌های چندساله دشمنان و نقشه‌های شوم آنها را شست و برد.
 
«از شهدا که نمی‏شود چیزی گفت. شهدا شمع محفل دوستانند. شهدا در قهقهۀ مستانه‏شان و در شادی وصولشان عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقونَ‌­اند؛ و از «نفوس مطمئنه‏ای» هستند که مورد خطاب فَادْخُلِی فِی عِبادِی وادْخُلیِ جَنَّتِی پروردگارند. این‌جا صحبت عشق است و عشق؛ و قلم در ترسیمش برخود می‏شکافد.» اینها جملات بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در بیان مقام و مرتبه شهدا است. 
سه‌شنبه گذشته (ششم دی‌ماه)، مصادف با روز شهادت حضرت زهرا(س) در سراسر کشور عطر جان‌افزای شهدا پیچید. درست همزمان با روز شهادت مادری که مقبره‌اش پنهان است ایران میزبان ۴۰۰ شهید گمنام بود که سال‌های زیادی قبور آنها نهان بود و اکنون هم که یافت شده‌اند همچنان نزد خلق گمنام هستند اما نزد خالق نامی بلند و سربلند دارند. از بین این 400 لاله پرپر، ۲۰۰ شهید در تهران و ۲۰۰ شهید دیگر در سایر استان‌ها تشییع شدند. در این تشییع اما حضور پرشور زائران و مشتاقان شهدا در خیابان‌های اقصی نقاط کشور حیرت‌انگیز بود. 
سیل پرخروشی که به آنی تمام برساخته‌های چندین ماهه و بلکه چندین ساله رسانه‌های دشمن را می‌شوید و می‌برد و همچنان که باران شب هنگام نوید سپیده‌دمی پاک و پاکیزه را می‌دهد خیل عاشقان شهدا گویی زشتی و ناپاکی فتنه‌های دشمنان را از چهره شهرهای ایران می‌زداید و لذا ندیدن و یا کتمان شکوه تشییع فرزندان دلاور ایران زمین تنها چاره‌ای است که بیچارگان رسانه‌ای و مزدوران استعمار پیر انگلیس (بی‌بی‌سی) و یا مزدوران «رژیم اَره» یا به عبارتی آل‌سعود (ایران اینترنشنال) و... به آن چنگ می‌اندازند.
کاربران فضای مجازی در کنار عرض ارادت به مقام شهدا و خوش‌آمدگویی به بازگشت‌شان به وطن، یادآور درس همیشگی و تکراری به دشمنان شدند و با اشاره به جمعیت و اشتیاق مردم به تشییع شهدا، آن را سند پایبندی مردم به نظام و آرمان‌های شهدا مطرح کردند.
از سوی دیگر بازتاب حضور پرفیض شهدا در شهرهای کشور و بدرقه باشکوه ملتی گوهرشناس و قدردان به فضای مجازی هم رسید. این کاربران خطاب به عوامل رسانه‌ای معاند و ضدانقلاب، به جمعیت حاضر در خیابان‌ها برای تشییع شهدا اشاره کرده و گفتند این جمعیت بدون فراخوان گسترده، بدون دستمزد و بدون امپراطوری رسانه‌ای دروغ، در خیابان حضور پیدا کردند و در سرمای زمستان چنین حماسه‌ای را رقم زدند.
دیگر کاربران نیز در عباراتی جالب نوشتند، «تشییع شهدا را دیدید؟ به این میگن فراخوان»، برخی دیگر نیز مدعی شدند «شهدا رفراندوم را برگزار کردند».
غربگرایان زنجیره‌­ای سانسورچی اخبار غرورآفرین
روز سه‌شنبه پیکر پاک ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس، بر شانه‌های ملت قدرشناس در جای جای این خاک لاله خیز در حالی تشییع شد که از یک طرف بار دیگر، هویت واقعی ملت ایران به نمایش درآمد؛ هویتی که ریشه در مقاومت و عزت و شهادت دارد اما از طرفی دیگر رسانه‌های غربگرا، بار دیگر از ادای احترام به این شهیدان والامقام و ملت بزرگی که حماسه آفریدند، دریغ ورزیدند و طبق عادت بیمارگونه خود، این رویداد دشمن‌شکن را سانسور کردند. 
به‌طور کلی این عادت روزنامه‌های زنجیره‌ای سرسپرده به غرب است که هر اخباری که حاوی اِلمان‌های قدرت‌آفرین برای ملت ایران باشد را سانسور کنند و یا اگر هم ناچار به آن بپردازند از دریچه کم‌اهمیت بودن به آن بنگرند. این نکته تنها در مورد شهدا نیست که یکی از اصلی‌‌ترین فاکتورهای قدرت‌آفرین و هویت‌بخش به ملت ایران هستند بلکه زنجیره‌ای‌های غربزده حتی در مورد اخباری که بیانگر پیشرفت علمی و فناورانه ایران هستند نیز آنها همین سبک و سیاق را طی کرده‌اند. برای نمونه وقتی شناور مدرن شهیدسلیمانی در همین اواخر به آب انداخته شد از سوی طیف مدعی اصلاح‌طلبی بار دیگر همین روش (یعنی سانسور) در مورد آن به کار گرفته شد. این در حالی بود که شناور مذکور با شمایل خاص خود و برخی امکانات ویژه آن (مانند موشک پدافندی عمود پرتاب آن) مورد توجه رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیاری قرار گرفت.
آنها فقط با جمهوری اسلامی مسئله ندارند، بلکه نسبت به ایران عزیز و همه رادمردانی که برای عزت و اقتدار آن جانفشانی کردند، بُخل می‌ورزند.
اگر بخواهیم در کوتاه‌‌ترین حالت عملکرد این روزنامه‌ها را در ماه‌های اخیر بررسی کنیم خروجی تاسف‌بار آن آیا چیزی جز این می‌شود: در هنگامه آشوب‌افکنی و اغتشاش که با برنامه‌ریزی دستگاه‌های اطلاعاتی دشمنان به عرصه‌ای تمام‌عیار علیه نظام و حتی علیه تمامیت ارضی ایران بدل شده بود به‌عنوان انگشتان بازوی رسانه‌ای دشمنان به نقش‌آفرینی پرداختند. چنان که دیدیم که بسیاری از گزارش‌های جهت‌دار و هدفمندی که در این روزنامه‌ها تهیه می‌شد در ادامه مورد استقبال و استفاده تلویزیون‌های معاند قرار می‌گرفت. از طرفی این روزنامه‌ها در پروژه بزرگ دروغ‌‌سازی علیه نظام نیز نقشی فعال ایفا کردند آن هم در کنار تلویزیون‌های انگلیسی، بهایی- صهیونیستی و سعودی؛ چنان‌که اگر به خاطر داشته باشید روزنامه شرق با گزارش 200 جسدی که زیر گل و لای امامزاده داوود(ع) مانده یکی از آنها بود که بعدا مشخص شد تنها 2 جسد زیر گل و لای مانده که یافت نشده‌اند. 
ندیدن سیل خروشان مردم قدرشناس
همان‌طور که گفته شد این رسانه‌ها در هنگامه آشوب و اغتشاش با برنامه‌ریزی دقیق و در راستای برنامه دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا عرصه شدید‌ترین و کم‌سابقه‌‌ترین خشونت‌ها و وحشیانه‌‌ترین اعمال را که توسط اغتشاشگران به وقوع می‌پیوست به یک اعتراض کاملا مدنی و مسالمت‌آمیز و قانونی تقلیل دهند و با عملیات رسانه‌ای خود بر جنایاتی که رخ می‌داد سرپوش بگذارند تا آنچه به‌عنوان روایت از رسانه‌های معاند پخش می‌شد بیشتر باورپذیر شود. از طرفی دیگر این رسانه‌ها عرصه‌های غرورآفرینی مانند حضور بی‌سابقه مردم در راهپیمایی روز 13آبان (در کشاکش آشوب‌ها)، حضور قدرشناسانه مردم در تشییع پیکر شهدای امنیت و سیل خروشان مردم در تشییع شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس را سانسور کرده‌اند. 
ضمن آنکه باید به موارد فوق تشریح جنایات اغتشاشگران را نیز افزود که توسط این رسانه‌ها سانسور شده است؛ مانند جنایات وحشیانه‌ای که در مورد شهید آرمان علی وردی در شهرک اکباتان رخ داد و یا آنچه در مورد شهید عجمیان در کرج رخ داد. در این موارد این رسانه‌ها طریق سانسور و سکوت را پیشه کردند اما همین که نوبت به دادگاه جنایتکارانی رسید که بی‌رحمانه به جان مدافعان امنیت افتاده بودند ناگهان زمان فعالیت این رسانه‌ها آغاز شد تا با تهیه گزارش و مصاحبه‌های پرحرف و حدیث از جنایتکاران چهره‌ای نیکوکار بسازند. 
این نشریات حتی اگر صرفا غیرت ایرانی داشتند، به هنگام آشوب‌افکنی مزدوران و فریب‌خوردگان دشمن، جوگیر نمی‌شدند؛ و به هنگام حماسه‌آفرینی ملت بزرگ ایران، همانند دشمنان سیلی‌خورده رفتار نمی‌کردند. آنها هرچند در گذشته ادعا می‌کردند «جانم فدای ایران»(!)، اما ثابت کردند هم از وجدان و شرافت و حس وطن‌دوستی تُهی شده‌اند، و هم عقلانیت سیاسی ندارند. آنها چشم دیدن ملت و فدائیان ایران را ندارند، چون اختیاری از خود ندارند.
ملت ایران و 9 دی­‌های دیگر
از طرفی دیگر این روزها در آستانه حماسه بزرگ مردم ایران در سال 1388 خورشیدی هستیم. سالی که دشمنان با امید به عوامل داخلی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری آن سال کشور را در یک فتنه تمام‌عیار فرو بردند. چندماه کشور دستخوش التهاب بود و برخی از مدعیان اصلاح‌طلبی در این ایام به دشمنان گرا دادند که ایران را تحریم کنید!
در هشتمین روز از دی‌ماه سال 88 مردم خطه غیور گیلان در پشتیبانی از آب و خاک و خون شهیدان و ولایت امر خود، خروشی جانانه داشتند و دیگر استان‌های کشورمان نیز به تبع آن در فردای آن روز یعنی نهمین روز از دی‌ماه 1388 خروش بی‌مانند مردم ایران در دفاع از انقلاب و ولایت‌فقیه‌شان حماسه‌ای کم‌نظیر را رقم زد. اکنون و پس از اتمام اغتشاشات و آشوب‌های اخیر حضور گسترده مردم در تشییع شهدای وطن بار دیگر این نکته را یادآور شد که دشمنان هر چقدر فتنه‌انگیزی کنند این ملت مظلوم و غیور 9 دی‌های دیگری را رقم خواهند زد تا روزی که دشمن دست از پا درازتر متواری شود. 
یکی از مهم‌ترین موضوعات در فلسفه شهاب‌الدین سهروردی، شیخ اشراق مراتب فیض است. منشا تمام فیوضات خداوند است و فیض‌ها از ناحیه او با واسطه‌های فیض به مراتب پایین‌تر می‌رسد. اتحاد، همدلی، همراه شدن در مسیر عزت و اقتدار امت و... اینها را می‌توان موهبت‌هایی از جانب خیرمطلق دانست و نفاق، تفرقه، ایجاد دشمنی در میان امت، سرسپردگی به دشمنان و... از جمله شرهایی هستند که منشأ آنها شیاطین و مستکبران هستند.
حضور شهدا به‌عنوان واسطه‌های فیض خداوند بار دیگر فیضی الهی را در رگ‌های شهرهای ایران دمید و روح همدلی، اتحاد، همراهی برای رسیدن به عزت و سربلندی و مقاومت در برابر مستکبران و استعمارگران را در ایران جانی دوباره بخشید.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi