شناسه خبر : 96874
سه شنبه 13 دي 1401 , 13:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مزار شهدای همراه و همرزم سردار دل‌ها گلباران شد

در سومین سالروز شهادت سیدالشهدای مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ دی ماه مزار شهیدان «وحید زمانی‌نیا»، «ابوالفضل سرلک» و «مصطفی محمد میرزایی» از شهدای همراه و هم‌رزم سردار دل‌ها با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی و خانواده شهدای مدافع حرم عطرافشانی و گلباران شد.
 
مزار شهدای همراه و همرزم سردار دل‌ها گلباران شد

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای همراه و هم‌رزم سردار دل‌ها اظهار کرد: سیره اخلاقی و رفتاری شهید سلیمانی، بصیرت و ولایتمداری آن شهید بزرگوار را حاکم بر دل‌ها کرد.
وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری و اشاره به تعبیر رهبری معظم انقلاب در مورد شهادت حاج قاسم تصریح کرد: بزرگ‌مردی همچون حاج قاسم سلیمانی هم دوران حیاتشان منشاء برکات فراوانی بود و هم شهادت ایشان؛ شهید سلیمانی فراتر از زمان خویش حرکت می‌کرد و امروز نام شهید سلیمانی در عرصه بین‌المللی به عنوان یک مکتب شناخته می‌شود که در مبارزه با داعش و استکبار تمام قد ایستاد و در نهایت به تعبیر مقام معظم رهبری، با شهادت بزرگ نام خویش را جاودانه کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با یادآوری حماسه حضور مردم در سراسر کشور در مراسم تشییع شهید سلیمانی، از آن به عنوان قدردانی بی‌نظیر مردمی در حمایت از سردار جبهه مقاومت یاد کرد و ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی سبب شد تا یک بار دیگر تمام جهان نظاره‌گر دوباره خروش ملت ایران در حمایت از امام(ره) مقام معظم رهبری و شهدا باشد.
وی بابیان این‌که همه باید برای حفظ نام و راه شهیدان تلاش کرده و در این مسیر گام برداریم، بر لزوم ترویج و معرفی مکتب حاج قاسم و شهدای مقاومت تأکید کرد.
بر اساس این گزارش امروز سه‌شنبه 13دی‌ماه آیین عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان «وحید زمانی‌نیا»، «مصطفی محمد میرزایی» و «ابوالفضل سرلک» در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و با حضور حجت‌السلام قاضی عسگر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع)، حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری، عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مسئولان شهری و خادمان حرم سیدالکریم(ع) برگزار و حاضران با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان را گرامی‌ داشتند.
شهید وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه شهید سلیمانی بود که در 13 دی ماه 1398 در فرودگاه بغداد در عملیات تروریستی به شهادت رسید.
شهید مصطفی محمد میرزایی از شهدای مدافع حرم بود که در شب شهادت سردار دلها، ۱۳دی ماه 1398 در یکی از مناطق محور مقاومت توسط عوامل تکفیری به شهادت رسید.
شهید ابوالفضل سرلک از یاران نزدیک سردار شهید قاسم سلیمانی و از فرماندهان زبده نظامی قرارگاه حلب سوریه بود که  سرانجام در روز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و با زبان روزه توسط تله انفجاری تروریست‌های تکفیری در شرق حلب به شهادت رسید.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi