شناسه خبر : 97778
سه شنبه 11 بهمن 1401 , 14:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشنهادات بودجه ای نماینده ایثارگر مجلس برای اشتغال جانبازان و معلولان

بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، دستگاه های دولتی موظف به اختصاص سهمیه برای جذب و استخدام برای قشر تاثیر گذار ایثارگر و معلولان هستند...

فاش نیوز -  دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس از جمع بندی و ارائه پیشنهادات مربوط به جانبازان و معلولان در زمینه اشتغال در لایح بودجه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید ناصر حسینی پور، نماینده ایثارگر مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در جاشیه جلسه علنی از تهیه پیشنهاداتی در زمینه اشتغال فرزندان جانبازان و معلولان برای جذب در دستگاه های دولتی و وابسته به دولت خبر داد و اظهار داشت: بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دستگاه های دولتی موظف به اختصاص سهمیه برای جذب و استخدام برای قشر تاثیر گذار ایثارگر و معلولان هستند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از مطالعه و بررسی لایحه بودجه 1401 در این زمینه با کارشناسان و سایر دوستان و همکاری مشورت و پس از جمع بندی پیشنهاداتی در صحن علنی ارائه خواهد کرد یادآور شد: نظر کلی من این است که باید لایحه بودجه را به طور کامل مطالعه و نقطه نظرات دوستان را اخذ و کار کارشناسی در صحن علنی در مورد معلولان و هم جانبازان پیشنهاد بدهم.

نماینده جانباز و آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس در مورد سهمیهه سه درصد معلولان برای جذب در دستگاه های دولتی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران 25 درصد سهمیه اشتغال متعلق به ایثارگران بالای 25 درصد است. همچنین به موچب ماده 7 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، دولت موظف است جهت ایجاد فرصت های شغلی برای افراد معلول تسهیلاتی را فراهم نماید.

به گفته حسینی پور طبق قانون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف شده است سه درصد (3%) از مجوزهای استخدامی سالانه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات دولتی، شرکت ها و نهادهای عمومی و انقلابی را کسر و دراختیار سازمان بهزیستی کشور قرار دهد تا نسبت به برگزاری آزمون استخدامی اختصاصی برای معلولین واجد شرایط با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام و معلولین واجد شرایط پذیرفته شده را حسب مورد به دستگاه مربوطه معرفی نماید.

اینستاگرام
زرشک
مگه به غیر از ابنها کسی هم پذیرفته میشود که پیشتهاد میدی درعمل دارند فقط همین سهمیه دارها را جذب میکنند.پتروشبمی مکه همش سهمیه ایتخا نشد؟
پیشنهاد جدیدی دادید ؟! حرف تازه ای در پیشنهاد شما دیده نمیشه چه برسد به عملکرد جدید... طبق معمول جبهه گیری درصدها، حالا اگر بالای ۲۵ درصدی برای رسته شغلی در شهری نباشد ، زیر ۲۵ ها حقشان نیست؟؟ به کل زیر ۲۵ ها را ندید میگیرید!! لااقل یک ترتیب درصد بگذارید نه اینکه زیر ۲۵ ها را کلا حذف کنید، !!!
وقت مجلس را برای حرفهای تکراری نگیرید . سن فرزندان جانباز داره میره بالا ، هنوز خیلی ها بیکار هستند ، عمرشون تباه میشه به خاطر وعده های بی سرانجام، خیلی از فرزندان جانباز بالای ۳۰ سال دارند و بیکار هستند .. چرا که به امید بنیاد نشستند تا کار دولتی پیدا بشه ،و الان که سنشون بالا رفته پشیمان.... واقعیته شاید اصلا تا سالهای دیگر هم امکان استخدام برای همه نباشد، بهتره خود اشتغالی راه بیفته به شرطی که بنیاد واقعا حمایت کنه تا جایی که روی پای خودشون بایستند
رزمندگانیکه اعم ازسربازوبسیجی که بازنشسته نیستند واستخدام دایمی نیستند دارای حقوق بازنشستگی ایثارورزمندگانیکه سابقه بیمه هستند باهرسنی وسابقه ای بازنشسته همان صندوق شوندوحذف کلمه رزمندگان معسر وکلمه داوطلب وهمه مدیون ایثارایثارگران وشهدا هستیم وکلام بزرگان ومعصومان درباره رسیدگی به رزمندگان وخانواده هایشان ازجمله امام علی وامام خمینی ورهبری کافی است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi