شناسه خبر : 98382
دوشنبه 08 اسفند 1401 , 14:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توسط مشاور امور ایثارگران شرکت فرودگاه ها و باربری هوایی ارائه گردید

پیشنهادات اصلاحی و الـحاقی به قـانـون جـامع خـدمات‌رسـانی به ایثـارگران و برنامه هفتم توسعه

محدودیت ظرفیت مشاغل دستگاه های دولتی و ضرورت فراهم نمودن زمینه های لازم و ایجاد انگیزه برای ورود خانواده شاهد و ایثارگر به عرصه های بخش خصوصی و در نهایت ایجاد اشتغال مولد و پایدار در میان خانواده های شاهد و ایثارگر و...

فاش نیوز - پیشنهادات قـابل طـرح برای اصلاح و الـحاق به قـانـون جـامع خـدمات رسـانی به ایثـارگران و برنامه هفتم توسعه به منظور ارتقاء منزلت اجتماعی، خدمات رسانی عزتمندانه با توجه به شرایط سنی جامعه هدف ایثارگران به انضمام دلایل توجیهی آن.

 

الف: احکام قابل طرح و تصویب در برنامه هفتم توسعه یا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

 

  • خواهران و برادران شهدا همانند جانبازان، آزادگان و رزمندگان دارای شش ماه سابقه حضور در جبهه از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر از نظر امتیازات شغلی، اداری، استخدامی و سایر امتیازات مقرر در قوانین و مقررات  بهره مند می گردند. (قابل طرح در قانون بودجه سال 1402)

(دلیل توجیهی)

نقش موثر خواهران و برادران شهدا در بدوش کشیدن بخشی از بار زندگی والدین شهدا در نبود شهید گرانقدر در کانون گرم خانواده و عدم توجه کافی به صدر سیاست های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد وساماندهی امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم رهبری 29/11/ 1389 و عام الشمول ولازم الاجرا بودن این سند بالادستی نظام در مورد خانواده معظم شهدا و عدم پیش بینی امتیازات مناسب برای این قشر در قوانین و مقررات ایثارگران و برنامه های توسعه کشور، از قبیل معافیت مالیات، بیمه و بازنشستگی، مقطع تحصیلی، معیشت، مسکن و تسهیلات بانکی برای این عزیزان در طول 43 سال گذشته در بخش های دولتی و خصوصی

  • حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و پاداش پایان خدمت آنان  از محدودیت سقف حداکثر حقوق سالانه کارکنان که براساس ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری یا سایر قوانین و مقررات از قبیل بودجه سنواتی توسط هیات دولت و مراجع قانونی دیگرتعیین و تصویب می‌شود، مستثنی می‌گردند.(قابل طرح در قانون بودجه سال 1402)

(دلیل توجیهی)

رعایت بند 7 و 8 سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی در مورخ 29/11/1389 و همچنین ضرورت تقویت معیشت و بهبود وضعیت مالی ایثارگران در ایام پیری و بازنشستگی

  • حداقل سه چهارم مدت سابقه حضور رزمندگان و کادر نیروهای مسلح و وظیفه در جبهه بعد از پذیرش قطعنامه توسط ایران تا تاریخ 31/06/1369 از هر نظر جز سابقه حضور در جبهه محسوب می‌گردد.

( قابل طرح در قانون بودجه سال 1402)

(دلیل توجیهی)

*عدم اعتماد به رژیم بعث عراق پس از صدور قعطنامه 598  توسط شورای امنیت درتاریخ 29/04/1366

*تحت اشتغال بودن بخشی از اراضی ایران تا مرداد ماه سال 1369 توسط عراق

*باقی بودن تهدیدات و حمله مجدد صدام حتی پس از پذیرش قطعنامه و شروع عملیات فروغ جاویدان منافقین در مرداد ماه 67 با حمایت همه جانبه ی رژیم بعث عراق و نقض مکرر آتش بس در خطوط مختلف جبهه توسط ارتش عراق

*شهید و جانباز شناخته شدن افراد بعد از قطعنامه که در مناطق جنگی و خطوط مقدم حضور داشته اند

*عدم بازگشت نیروهای رزمی ایران از خطوط جبهه و حضور رزمندگان بصورت دائم در خط مقدم حتی بعد از پذیرش قطعنامه

*اعزام مستمر رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل از طرف یگان های مختلف به دلیل تهدیدات باالقوه رژیم بعث عراق بعد از پذیرش قطعنامه 598

*ناامن بودن بسیاری از مناطق مرزی و فعال بودن عناصر تجزیه طلب و همچنین آلوده بودن این مناطق به گازهای شیمیایی و سمی

*تصریح بند «و» ماده 1 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که بصورت علی الاطلاق رزمنده را تعریف و مقید به زمان ننموده است.

*بند «الف» بخش 2 سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در تعریف رزمنده اشعار می دارد « رزمنده کسی است که در راه تکوین انقلاب اسلامی و دفاع و حفظ ارزش ها و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن، عوامل ضد انقلاب و اشرار» که همه این شاخصه ها قبل و بعد از پذیرش قطعنامه 598 حداقل تا زمان آزادسازی اراضی اشغال شده در سال 69 توسط رژیم صدام برای رزمندگان مستقر در جبهه و مناطق جنگی وجود داشته است.

  • کلیه دستگاه‌ها مشمول ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند یکی از فرزندان شهید، جانبازان بالای 25 %، اسرا و آزادگان شاغل، از کار افتاده، بازنشسته و فوت شده همان دستگاه علاوه بر سهمیه استخدامی، بدون آزمون و صرفاً از طریق مصاحبه  و گزینش جذب و استخدام نمایند.
  • رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت از کلیه امتیازات پیش بینی شده برای ایثارگران و خانواده آنان که در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سایر قوانین برای ایثارگران و خانواده آنان پیش بینی شده بهره مند می گردند.
  • خانواده شاهد، جانبازان،  آزادگان و رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه که به دلیل استفاده از هرنوع امتیازات عوامل ایثارگری کمتر از سنوات سی یا سی و پنج  سال خدمت اداری بازنشسته گردیده اند می توانند حسب مورد به خدمت اعاده و سی یا سی و پنج سال خدمت اداری خود را با توجه به مدرک تحصیلی و با لحاظ امتیاز مقطع تحصیلی بالاتر و شرایط سنی کمتر از 65 سال سن ادامه و پس از تکمیل سنوات خدمت اداری سی یا سی و پنج سال حسب مورد بازنشسته شوند.
  •  کلیه دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلفند در هر نوع وا گذاری اماکن و غرف تجاری، زمین برای ساخت مسکن و یا احداث مجتمع خدمات رفاهی و تجاری به بخش خصوصی، شرکت های تعاونی که حداقل پنجاه درصد سهام آن متعلق به ایثارگران و خانواده آنان در آن دستگاه می باشد را در اولویت واگذاری قراردهند.
  • دولت موظف است حداکثر ظرف مدت شش ماه با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی زمینه لازم را برای واگذاری خودرو به جانبازان و ایثارگران واجد شرایط با رعایت اولویت بندی از طریق واردات و یا با عرضه خودروی با کفیت داخلی و با عنایت به وضعیت سنی جامعه هدف در یک فاصله زمانی حداکثر پنج ساله فراهم نماید.

 

(دلیل توجیهی)

*در صف بودن حدود دویست و پنجاه هزار نفر افراد مشمول واگذاری خودرو واختصاص سالانه حداکثر ده هزار خودرو با ضوابط و قوانین موجود، مدت بیست و پنج سال زمان خواهد برد، و به دلیل شرایط سنی جامعه هدف امکان بهره مندی ایثارگران در دوران حیات خود به حداقل ممکن کاهش می یابد.

  • دولت مکلف است به منظور رفع تبعیض و بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی جامعه هدف ایثارگران و ارتقاء رضایتمندی و خدمات رسانی عادلانه به این عزیزان و خانواده آنان لایحه امتیاز بندی تلفیقی ناشی از عوامل ایثارگری(مدت حضور در جبهه، درصد جانبازی، سابقه اسارت، نسبت با شهید«پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر وخواهر») را حداکثر طی مدت شش ماه جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

(دلیل توجیهی)

درحال حاضر یک ایثارگر دارای سه ماه سابقه حضور در جبهه، دارای نسبت برادر یا خواهر شهید، دارای سه ماه سابقه اسارت و دارای 10 درصد جانبازی در قوانین و مقررات ایثارگران بصورت حداقلی از امتیازات برخوردار است، که این امر هم موجب ایجاد تبعیض در برخورداری ازامتیازات عوامل ایثارگری می باشد و هم به نوعی مغایر با ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران(ابلاغی 29/11/1389مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی در حوزه ایثارگران و باعث ارتقاء رضایتمندی در این قشر فداکار می باشد.

  • مشمولان ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و همسر  جانبازان زیر 25 درصد و همسر وفرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت که بصورت مشاور صرفاً با یک دستگاه قرارداد مشاوره دارند در شمول بند «و» تبصره (20) قانون بودجه سال 1401 کل کشور قرار می گیرند و دستگاه های موضوع ماده2 قانون جامع خدمات رسانی  مکلف به تبدیل وضعیت و استخدام آنان می باشند. (قابل طرح در قانون بودجه سال 1402)

  ب:موارد پیشنهادی بمنظور اصلاح برخی از مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران یا لحاظ در احکام برنامه هفتم توسعه

  • ماده 51 ق ـ ج ـ خ ـ ر ـ ا به شرح ذیل اصلاح می‌گردد.

کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 2 این قانون موظفند به خانواده شاهد، جانبازان 25% و بالاتر، آزادگان شاغل حداقل مبلغی معادل پنجاه درصد حداقل حقوق کارکنان دولت را که هر سال توسط دولت تعیین می‌شود به عنوان فوق‌العاده ایثارگری به طور ماهیانه پرداخت نمایند.

تبصره 1 ـ به قوت خود باقی است.

تبصره 2 حذف می‌گردد و یک تبصره بعنوان تبصره 2 جایگزین آن می‌شود. این فوق‌العاده از هر نظر جز مزایای مستمر و مشمول کسور بازنشستگی می‌باشد و دریافت توامان دو فوق العاده بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 51 این قانون توسط مشمولان بلامانع می‌باشد.

  • ماده 53  ق ـ ج ـ خ ـ ا  اصلاح و یک تبصره به شرح ذیل به آن اضافه می‌شود.

تبصره ـ کسر ساعت کار جانبازان شاغل و مرخصی جانبازان و آزادگان حالت اشتغال اختصاص به مراتب جانبازی آنان داشته و نحوه احتساب آن در شمول محدودیت ماده 84 قانون مدیریت خدمات کشوری نمی‌باشد.

  • به ماده 37 ق ـ ج ـ خ ـ ا پس از عبارت «کسورات بازنشستگی» سهم اسرا و آزادگان و جانبازان، فرزندان شهدا ورزمندگان با حداقل بیست و چهار ماه سابقه حضور در جبهه شاغل و حالت اشتغال، عبارت «والدین و همسران شهدا» اضافه شده و مدت حضور در جبهه رزمندگان برای بهره مندی از مزایای این ماده از حداقل بیست و چهار ماه به حداقل دوازده ماه سابقه حضور در جبهه تغییر می‌یابد.
  • بخشی از ماده 21 ق ـ ج ـ خ ـ ا بدین شرح اصلاح می گردد: به افراد مشمول پنج درصد سهمیه استخدام ایثارگران در ذیل ماده 21 عبارت «همسر جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال» اضافه می گردد.

(قابل طرح در قانون بودجه سال 1402)

(دلیل توجیهی)

 درحال حاضر فرزند یک رزمنده دارای شش ماه سابقه حضور در جبهه که به صورت قراردادی یا حجمی در شرکت های طرف قرارداد دستگاه ها شاغل می باشند بر اساس بند«و» تبصره 20 قانون بودجه سال 1401 تبدیل وضعیت شده اما همسر جانبازان زیر 25% و همسر و فرزند آزاده کمتر از یک سال اسارت به دلیل عدم پیش بینی در ماده 21 ق ـ ج ـ خ ـ ا در شمول تبدیل وضع و استخدام موضوع بند «و» قانون بودجه سال 1401 قرار نمی گیرند.

  • به ماده 56 ق ـ ج ـ خ ـ ا یک تبصره بدین شرح  اضافه می گردد: «کلیه مشمولین این ماده که دارای مشاغل آزاد و غیردولتی می‌باشند تا سقف دویست میلیون تومان سود خالص سالانه از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.»

(دلیل توجیهی)

محدودیت ظرفیت مشاغل دستگاه های دولتی و ضرورت فراهم نمودن زمینه های لازم و ایجاد انگیزه برای ورود خانواده شاهد و ایثارگر به عرصه های بخش خصوصی و در نهایت ایجاد اشتغال مولد و پایدار در میان خانواده های شاهد و ایثارگر و همچنین رفع تبعیض و برقراری عدالت در میان ایثارگران شاغل در بخش دولتی و غیردولتی و ایجاد رضایتمندی نسبی در میان این قشر فداکار؛

  • دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلفند حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه ایی خود را به استثنای هزینه های پرسنلی، پاداش سنوات کارکنان و استهلاک به موضوع توسعه و ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت و یکپارچه سازی حکمرانی در ترویج و همچنین بست و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر اختصاص و هزینه نمایند.

(دلیل توجیهی)

وجود مناسبت های متعدد با موضوع دفاع مقدس و همچنین مسائل فرهنگی مرتبط با توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت وپایداری و همچنین محدودیت های مالی باعث شده است تا در دستگاه های اجرایی برای بزرگداشت این مناسبت های مهم و همچنین تکریم و تعظیم خانواده معظم شهدا و ایثارگران بعنوان الگوهای موفق جامعه و برگزاری یادواره های شهدا همواره با مشکلات عدیده روبه رو و برای موضوعات واحد رویه های متفاوتی اتخاد و زمینه نارضایتی در میان جامعه هدف را بوجود آورد، لذا وجود سر فصل مستقل و  اختصاص اعتبارات کافی در قوانین و مقررات به ویژه در بودجه سنواتی کشور، احکام برنامه هفتم توسعه و در صورت لزوم اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران امری ضروری بنظر می رسد. 

  • به ماده 54 ق ـ ج ـ خ ـ ا پس از عبارت کلیه تسهیلات، اجتماعی، رفاهی، آموزشی عبارت «و ارتقاء شغلی به پست‌های کارشناسی و مدیریتی» اضافه می‌گردد.
  • به ماده 40 ق ـ ج ـ خ ـ ا پس از عبارت حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال عبارت « و جانبازان، آزادگان، فرزندان، همسر و والدین شهدا و رزمندگان دارای حداقل سابقه دوازده ماه حضور در جبهه شاغل در دستگاه های اجرایی» اضافه می‌گردد.
  •  خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور در جبهه شاغل در بخش غیردولتی از امتیازات مواد 37،13و56 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بهره‌مند می‌گردند.
  •  امتیازات پیش بینی شده در مواد 13، 37و56 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به فرزندان جانبازان، آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور در جبهه و نوادگان شهدا شاغل در بخش دولتی و غیردولتی تسری داده می‌شود.
  • یک تبصره به شرح ذیل به ماده 44 ق ـ ج ـ خ ـ ا اضافه می گردد. تردد در کلیه بزرگراه ها و آزادراه ها برای وسایط نقلیه جانبازان، آزادگان و خانواده شاهد به صورت رایگان و رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور درجبهه و خواهر وبرادر شهدا از پرداخت پنجاه درصد هزینه تردد وسایط نقلیه خود معاف می باشند. وزارت راه و شهرسازی موظف است هماهنگی لازم را در این خصوص به عمل آورد و دولت مکلف است اعتبار آن را پیش بینی و در بودجه سالانه لحاظ نماید. (قابل طرح در قانون بودجه سال 1402)
  •  مدت حضور کارکنان فرودگاه های استان های مرزی که در دوران دفاع مقدس در محل کار حضور داشته و فرودگاه ها را برای ارائه سرویس های پشتیبانی از جنگ و نیروهای مسلح و حمل مجروحان عملیاتی نگهداشته اند جز جبهه داوطلبانه محسوب شده و مشمولان از امتیازات مقرر در قوانین که برای سایررزمندگان پیش بینی شده بهره مند می شوند.

 

(دلیل توجیهی) (در تهاجم دشمن به کشور فرودگاهها اولین اولویت  وهدف بمباران بوده اند.)

*کارکنان تعدادی از ارگان ها و سازمان های دولتی، همانند رزمندگان خطوط مقدم جبهه در سنگر کار خود حضور داشته و علیرغم بمباران های مکرر و جنگ شهری به معنای واقعی جانفشانی نموده اند، اما متاسفانه در تدوین لوایح، طرحها و بخشنامه های ستاد کل نیروهای مسلح به آنان نگاه حداقلی شده که باتوجه به نقش ارزنده کارکنان متعهد این دستگاه ها به خصوص فرودگاه بعنوان یکی از موارد استثنا در حمایت، پشتیبانی، جابجایی سریع نیروها و عملیاتی نگه داشتن فرودگاه ها در زیر بمباران های مکرر دشمن  و حمله گروهک ها و عناصر تجزیه طلب انتظار این است، با امعان نظر به شرایط سنی این ایثارگران گمنام و تهدیدات پیش روی کشور، پیشنهاد می شود این موضوع  در احکام برنامه هفتم توسعه، سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان و بخشنامه های ستاد کل نیروهای مسلح مورد تجدید نظر جدی و سریع و سوابق اشتغال آنان در فرودگاه های استانهای مرزی در دوران دفاع مقدس به عنوان سابقه جبهه محسوب شود.

                                                                                                  

*بعنوان مثال همزمان کارکنان جان برکف در همه فرودگاه ها به ویژه در مناطق مرزی در کنار کارکنان مخلص نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساختمان برج مراقبت پرواز و تکنیکال بلاک فرودگاه  و بعضاً در یک اطاق  در کنار یکدیگر مشغول انجام وظیفه بوده اند، اما مدت حضورآنها از نظر حضور در جبهه بصورت متفاوت محاسبه شده و کارکنان  متعهد فرودگاه ها از امتیاز جبهه نیروهای مسلح برخوردار نشده اند، که این امر موجب ایجاد تبعیض و نارضایتی کارکنان خدوم فرودگاه ها که نقش ارزنده ای در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته ودر این راه شانزده شهید گلگون کفن و هزاران جانبازو آزاده و رزمنده تقدیم انقلاب کرده اند، شده است.

(دلیل توجیهی)

*به منظور اجرای طرح سپاس و تکریم و تعظیم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و امکان بازدید و سرکشی سالانه از جمعیت بیش از یک میلیونی جامعه هدف ایثارگران اعم از خانواده شاهد، جانبازان،آزادگان و رزمندگان و همچنین استفاده از ظرفیت عظیم حدود چهل و دو  هزار گروه جهادی در اقصی نقاط کشور به ویژه استان های محرم و غیر برخوردار و حاشیه شهر ها و خدمت رسانی عزتمندانه به جامعه هدف ایثارگران این بند پیشنهاد می گردد.

  • به ماده 41 قانون ق ـ ج ـ خ ـ ا خدمات رسانی به ایثارگران بعد از عبارت از طریق هریک از شرکت های دولتی یا خصوصی، هواپیمایی، راه آهن و کشتیرانی عبارت « شرکت های حمل و نقل مسافری جاده ای، دولتی و خصوصی» اضافه می گردد.

(دلیل توجیهی)

با توجه به هزینه بالای تهیه بلیط هواپیما، قطار، نسبت به اتوبوس و بضاعت مالی جامعه هدف ایثارگران و عدم وجود فرودگاه و یا راه آهن در بسیاری از شهرها و یا نبود مسیر پروازی و ریلی  در برخی مراکز استان ها به بسیاری از شهرهای دارای امکانات زیارتی و درمانی و استفاده بسیاری از ایثارگران از وسایط نقلیه ( اتوبوس) برای مسافرت و جابجایی و پایین بودن هزینه مسافرت زمینی با اتوبوس نسبت به هواپیما و قطار پیشنهاد می شود با استناد به بند 5 فرمان ده ماده ایی حضرت امام خمینی (ره) به مسئولان و مدیران کشور در مورخ 22/12/1358 خصوص رسیدگی با کمال احترام به امور خانواده معظم شهدا و ایثارگران گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی و بند 7 سیاست های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران مبنی بر شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات موثر به ایثارگران و خانواده آنان، اصلاح ماده 41 ق ـ ج ـ خ ـ ا  پیشنهاد می گردد.

  • دولت مکلف است اعتبار 25% فوق العاده ایثارگری موضوع ماده 51 ق ـ ج ـ خ ـ ا و نیز هشت سال سنوات ارفاقی بازنشستگی موضوع بند «خ» ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه را برای کلیه فرزندان، والدین و همسران شهدای شاغل در دستگاه های مشمول ماده 2 ق ـ ج ـ خ ـ ا  اعم از دولتی و غیردولتی را در بودجه سنواتی سالانه پیش بینی تا توسط دستگاه مربوطه پرداخت گردد.
اینستاگرام
باسلام درکشورماقوانین خوب تصویب میشودجهت ابلاغ هم باکلی مشکلات ابلاغ میشودبعدازچندسال ولی زمان اجرایی قوانین ایثارگران جنگ واسارت وجراهت وشهیدبه 3بخش اصلی تقسیم میشونندزمان دریافت خدمات بخش اول شخصی بودنندمثل طرف توروستاشغل کشاورزی داشته یادیگرمشاغل ازاداین بخش شایددرحدچنددرصدبتوانندازقوانین خدمات دهی به این قشراستفاده بکنندامابخش دوم شاغلین ادارات وشرکت وبانکهای خصوصی یاخصولتی که طی این چندساله واگذری شده نهایت چنددرصدبیشترازمشاغل ازادانهم بدلیل زمان دولتی بودن محل کارشان شاملشان میشودبخش سوم خودی های دردولت وحکومت وادارات دولتی هرامتیازی صادربشوداین جماعت استفاده میکنندوهمیشه هم بلندگوبدست دم اززشت بودن اینگونه امتیازگرفتن هاهستندبهرحال جنگ فقط شامل بخش حکومتی هاشده است پس درایران همه چیزبه شانس بستگی دارد
عوارض ها در قانون 100% معافیت دارد.
عوارض شهرداری ها
وزارت راه
و...
اما اجرا نمی‌شود!
درپیشنهادشمابه معافیت50%ی اشاره شده که دارای اشکال است.
بنیاد موظف است که کدملی افرادواجدشرایط را به ادارات و بخصوص وزارت را اعلام نمایدتا امتیازات قانونی اعمال شود.
(باتوجه به الکترونیکی شدن عوارض آزادراه)
عوارض ها در قانون 100% معافیت دارد.
عوارض شهرداری ها
وزارت راه
و...
اما اجرا نمی‌شود!
درپیشنهادشمابه معافیت50%ی اشاره شده که دارای اشکال است.
بنیاد موظف است که کدملی افرادواجدشرایط را به ادارات و بخصوص وزارت راه اعلام نمایدتا امتیازات قانونی اعمال شود.
(باتوجه به الکترونیکی شدن عوارض آزادراه)
سلام فاش نیوز محترم شماپیشنهادندهیدبهتراست زیراچندساله حق زن وبچه رزمندگان معسر زیرشش ماه رابه گردن خودتان انداختیدویقین داشته باشید که درقیامت واین دنیابایدجواب این بی عدالتی رابایدبدهیدماازجان گذشتیم برای کشورجرامرتب ازشش ماه حمایت می کنیدبه فکرآخرت باشیدرزمنده بسیجی چه شش ماه یاپنج ماه چه فرقی دارد
باسلام : یک عده افراد بودند که با پارتی بازی وآشنائی دربنیاد همان اوایل با پرونده سازی برای خودشان تهیه وحتی کسانی را می شناختم که مادرزا معلول بوده وخودرا به عنوان جانباز به کمیسیون می فرستادند وازدرصد جانبازی آشنائی داشتند ولی عده ای هیح اطلاعی ازدرصد جانبازی نداشتند وپرونده خودرا ازبیمارستان نمی گرفتند حتی دنبال درصد برای جانبازی هم نبودند ودرموقع عملیات بزرگ واردجنگ می شدند واکنون آنها باتوجه به اینکه پا به سن گذاشته اندازهم چیز عقب افتاده اند وچون اکنون کمیسیون پزشکی با اینکه اطلاعی ازاین جانبازان نداردودرصد هم نمی دهند ازمسولین ریاست محترم جمهوری ونمایندگان مجلس می خواهیم که کمسیون پزشکی را دراختیار وزرات پهاشت ودرمان قرار دهد وتمامی جانبازان را دوبار به کمیسیون بفرستند تا توسط پزشکان بیطرف خارج بیناد آنهای که قبلاًبه صورت کیلوی درصدگرفته اندبازنگری گردد تا حق به حقداربرسد
باپوزش از همه ایثارگران محترم
تمامی قوانین ذکرشده نوشته شده تماما چرندیات و
حرفای مفت میباشد!
چرا که اصلا قابلیت اجرایی در دولت را ندارد

بارمالی بسیاری بر دوش دولت می‌گذارد و
دولت با این شرایط فعلی توانایی انجام آنها را ندارد
آقای فاش لطفا انتشاربده نگو توهینه
تجربه من جانباز ۷۰٪ میباشد.

بله درسته قابلیت اجرا نداره

بعضی موارد مانند اختصاص امتیاز به نوه شهدا هم باعث این میشه ک مردم بیشتر پشت سرمون حرف بزنن.

دوم اینکه
اولویت باید ب بالای 25 درصد باشه.

سلام دلیل توجیهی باکدامین (توجیه)جانبازیکه ازسال82دنبال وپیگیرحق وحقوق خوداست راازحقش محروم ومنفعل نگه داشته اید
سلام
شما را به خدا و امام وشهدا قسمتون میدم خواهر و برادر شهدا را دریابید واقعا قشر مظلومی هستند که سختی های زیادی کشیده اند و خودشون هم شهید زنده هستند اما باهاشون خوب رفتار نمیشه
لطفا به فکر استخدام حداقل یک نفر از برادر یا خواهر شهدای مجرد هم باشید این بی عدالتی هست که یک شهید که مجرد بوده حتی یک نفر از اعضای خانواده اش استخدام نشود ولی بعضی که اصلا خانواده شهید هم نیستند با پارتی بازی همه شون استخدام میشوند
ذرخضوص ماده ۵۱
اصلاح جهت بازنشستگان تامین اجتماعی
اضافه شدن واژه بازنشستگان
حال کی برنامه توسعه هفتم در مجلس تصویب می شود؟
بفرمایید يعني 8 سال ارفاقی بازنشستگی برداشته شد؟
باعرض سلام و ادب و احترام ،ایا سنوات ۸ سال ارفاقی در برنامه توسعه هفتم دوباره تمدید خواهد شد
با سلام و احترام چرا قوانینی که برای فرزندان شهدا و جانبازان و اسرا و غیره تصویب می شود همیشه همسران شهدا از قلم می افتند مانند احتساب یک مقطع تحصیلی بالاتر و پایه های ایثارگری و همچنین معافیت های حقوقی مستمر و غیر مستمر در مورد همسران شهدا تصویب و اعمال نمی شود
سلام خواهشن اینقدر حرف نزنید عمل کنید وایثارگران را سرکارنگذارید بگذارید به حال خودشان بسوزند بمیرند همه این قانون ها کشک است حال که ایثارگران زیر خاک یا در حال زیر خاک رفتن هستند قانون می نویسی اگر راست می گوید تاریخ این قانون ها را بعد از آتش بست بگذارید تا حداقل خانواده آنها یه کمی زیر این فشار بدبختی‌ها کمر راست کنند
من 25ماه جبهه دارم الان که 2سال است بازنشسته شده و30سال بیمه 30درصد پرداخت کردم قانون را اجرای کردید
واقعا متاسفم
مسکن
فرزندان جانبازان 5% الی 70%
متاسفم برای کسانی که این قوانین را بدون کارشناسی عنوان و پیشنهاد می کنند و ایثارگران مظلوم و خانواده هاشون رو به جان یکدیگر می اندازن
مشکل جانبازان با تسری امتیازات جانبازان 25 درصد به زیر 25 درصد حل میشود والاسلام
و مشکل رزمندگان با اجرای کامل قوانین رزمندگان که سالهاست خاک میخورد حل می گردد
خدا نبخشد کسانی رو که این قوانین مزخرف مثلا هزینه عوارض بزرگراهی رو مطرح میکنند و جانبازان رو اینقدر کوچک میکنند
باسلام ماده ۵۱ شامل جانبازان حالت اشتعال نمیشود این در حالی است در قانون حالت اشتعال صراحتا قید شده جانبازان حالت اشتغال بایستی از تمامی مزایای خدماتی ورفاهی همانند شاغلین بهره مند شود ،خواهشا در مورد اعمال ماده ۵۱ بازنگری فرمایید
برای رزمندگان کمتر از ۶ماه هیچ امتیازی قائل نمیشون که از عدالت بدرور است
براساس ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه اینجانب بعنوان جانباز و آزاده علیرغم میل باطنی در سال 95بازنشسته و پاداش بازنشستگی پرداخت شدکه بعداز شکایت از شرکت و پس از رای دادگاه مجدا اعاده به خدمت شدم و در حال بازنشستگی هستم لذا بایستی طبق قانون که گفته پاداش بر مبنای آخرین حکم بازنشستگی است تقاضای مابتفاوت پاداش حکم جدید وحکم قبلی را خواهانم
بنده که هم برادر شهید هستم هم جانباز و هم رزمنده باید دو مقطع بالاتر حقوق بگیرم؟بنده مهندس عمران هستم و حقوقم از لیسانسهای ادبیات و علوم سیاسی کمتر است
بخدا هم در یگان‌های رزم و هم در بنیاد شهید از بالا به پایین برخورد میکنن کدوم کرامت که جانباز واسه یه معرفی نامه باید بره گردن کج کنه
ضمن تقدیر و تشکر از رویکرد و نگاه مثبت و خدا پسندانه دولت محترم و مجلس شورای اسلامی به ایثارگران و خانواده محترم ایثارگربه استحضار میرساند خدمت به ایثلرگران طبق معمول در تمام کشور های جهان مرسوم بوده وکرامت و حرمت و جایگاه کهنه سربازان خود را دارند. کشور سر زمینی عزیز ما ایران که با قدمت و جایگاه تاریخی فرهنگی هنری وبا تمدن چندین هزار ساله توقع بیش از آن است که کرامت این عزیزان در تمامی عرصه ها حضور و بروز بیشری در عمل به آن داشته باشد.
قابل توجه دوستانه عزیز. موارد مطرح شده در جهت پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی برای تصویب یا عدم تصویب آن است چنانچه پیشنهادی بهتر از آن دارید اعلام نمایید با تشکر
ماده 41 قانون جامع ایثارگران درخصوص معافیت 50% هزینه بلیط هواپیما در بخشها ی خصوصی و دولتی فقط از سوی هواپیمایی ایران ایر اجرایی گردید و دیگر شرکتهای خصوصی از همکاری و ارائه خدمات بدلیل عدم همکاری و عقد قرارداد از سوی بنیاد شهید اجرایی نگردید. سعنی متولی امر که اهمیت نمیدهد انتظار چی دارید.
ایکاش قانون گذار کمی عدالت رعایت می کرد برای بحث معافیت مالیاتی بهترین تصمیم این بود که به ازای هر ماه سابقه حضور در جبهه 10 درصد معاف مالیات حقوق کارکنان دولت همون اندک رزمنده باقی مانده شاغل ایجاد می شد
باسلام .حق رزمندگان دفاع مقدس این گونه نیست .که قوانین مصوب می کنند بعد از قطعنامه ویا قبل قطعنامه اگر احساس خطر نمی کرد سپاه و..چرا بسیجیان را بعد قطعنامه اعزام می کرد پس اون که قانون مصوب می کنن باید بدانند . دفاع از میهن ووطن وقت وساعت نمی شناسد .حتما می بایست عزیزان در سنگرها بودند بعد قطعنامه تا سایه دشمن کاملا برطرف شود. امید است مجلس انقلابی حتما در این قوانین تجدید نظر کند در برنامه هفتم تا تمام رزمندگان وایثارگران به حق قانونی خودشان برسند
چند وقت پیش نماینده مردم محترم رباط کریم . می‌گفتند که میخواهیم در برنامه هفتم . امتیازات جانبازان بالای ۲۵درصد را تسریع بدیم به جانبازان زیر ۲۵درصد . این دور از عدالت است . میخواستم به این برادر عزیز بگم . بیخودی قول ندید.وبا احساسات این عزیزان بازی نکنید . شاید هم شما مقصر نیستید. ساقی عوض شده.
جانباز ۷۰درصد اعزامی بسیج هستم و که درنیروی نظامی استخدام شدم پس از گذشت سالها خدمت با جانبازی قطع عضو به کمسیون از کار افتادگی بصورت اجباری فرستاده و از کار افتادگی کلی و حالت اشتغال شدم حالاکه ماده ۳۸درباره جانبازان بالای ۲۵درصد اقدام شده ماده ۳۸درباره من و امثال من اعمال نمیشود این است عدالت که حق مسلم جانباز ۷۰درصد را بجرم حالت اشتغال شدن اجباری نمیدهند جانبازان از کار افاده کلی که حالت اشتغال شدن همه درصد بالا هستن ایا دولت این قشر رو جزو جانبازان نمی داند تا ماده ۳۸که به جانبازان با درصد کمتر تعلق گرفته به ما هم بدهند با تن رنجور و پیری وداشتن عروس و داماد و نوه و با این تورم به کجا پناه ببریم ـ

جانباز ۷۰درصد از کار افتاده کلی
با توجه سابقه مجروحیت ود رد بی درمان وشناختی که سا لها از سیاست این سیاست بازان دیدم تمام این بساط برای سرگرم کردن این قشر شریف است ما نوشداروی قبل ازمرگ خواستیم که نشد هرچه کردند پس از مرگ بوده وخواهد بود . حکایت کار اقایان این شعر است اشتری در مرغزاری رفت و رفت
باسلام
8سال سنوات ارفاقی ایثارگران در برنامه هفتم حذف شده
از نماینگان مجلس خواستاریم به این موضوع رسیدگی کنند
ازدولت انقلابی با پشتوانه جامعه ایثارگری بعید است
پس این عبارت معنیش چیه
دولت مکلف است اعتبار 25% فوق العاده ایثارگری موضوع ماده 51 ق ـ ج ـ خ ـ ا و نیز هشت سال سنوات ارفاقی بازنشستگی موضوع بند «خ» ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه را برای کلیه فرزندان، والدین و همسران شهدای شاغل در دستگاه های مشمول ماده 2 ق ـ ج ـ خ ـ ا اعم از دولتی و غیردولتی را در بودجه سنواتی سالانه پیش بینی تا توسط دستگاه مربوطه پرداخت گردد.
سلام ما رزمندگان شیش ماه قبل از قطعنامه وبعد از قطعنامه که داوطلب به جبهه رفتیم تبدیل وضیعت نشدیم با ۲۸ سال سابقه جالب این است سرباز وظیفه دارای شیش ماه جبهه تبدیل وضیعت شده نمایندگان خانه ملت باید پاسخ گو باشند. ۰۰۰۰
سلام بنده فرزندشهیدهستم نیازی نداره که خواهروبردار شهید از امتیازشهید استفاده کنه باید امتباز رابه نوادگان شهید بدند همانطو که مافرندان شهید از ارثیه پدربزرگ محروم شدیم وهبچ چی ندادندکه پدرتون زودتر ازپدربزرگمون از دنیا رفته پس عدالت اینه که فرزندمن ازسهمیه منکه فرزند شهیدم استفاده کنه نه دیگران وجانبازان عزیز ودیگران هی نگن چرانوه شهید امتیاز بگیره شماها زنده موندین وارثیه پدریتون راگرفتین
پس تبدیل وضعیت ایثارگران زیر شش6 ماه چی شد ،
با سلام در برنامه هفتم افزایش سالیانه ۶ ماه برای هر سال مانده به سن بازنشستگی اضافه می شود مثلا ۳ سال به ۳۰ سال مانده ۱۸ ماه اضافه می شود لذا پیشنهاد می شود که که این افزایش مستثنی برای جانبازان با هر درصدی شود خصوصا زیر ۲۰ درصد که سنوات ارفاقی ندارند و این هم مشکلی می شود بر خدمت بیشتر از ۳۰ سال و تسری زیر ۲۵ درصد هم پیشکش مجلس محترم برای کلیه اقشار اعم از زنان بی سرپرست و نقاط محروم و کمیته امداد و معلولین بهزیستی و معلمان عزیز و .... قانون خوب وضع می کند که خیلی خوب است و بار مالی اش را حل می کنند ولی بعد از انتظارطولانی که الان هم سن جاتبازان عمدتا روی به کهولت قرار دارد و نیش داروی بعد ... است تیز دریغ می شود و بار مالی وسط میاد آیا ۵ سال آینده چه میزان از این عزیزان در قید حیاط هستند انشالله زنده باشند ولی برنامه هفتم فقیر از از همیشه در حمایت از این عزیزان هست دیر شده الان باید کاری کرد
با سلام و احترام اینجانب دارای ۶ماه سابقه رزمندگی بصورت بسیجی داوطلب می می باشم که مدت ۳ ماه آن در سال ۶۶ و ۳ ماه آن در سال ۶۷ سابقه بسیجی سال ۶۷ چون مصادف با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ می باشدبرای اینجانب ایثارگری محسوب نمی شود در حالی که در سال ۶۷ که مصادف بود با هجوم و حمله رژیم بعث عراق به مرزهای غربی و جنوبی کشور و تعدادی از همسنگران اینجانب در سال ۶۷ به علت برخوردبا مین شهید و جانباز شدند و هم‌اکنون خانواده‌ی آنان از مزایای ایثارگری برخوردار می شوند ولی برای ماه رزمندگان هیچگونه امتیازی محاسبه نمیشودلطفاا" برای این دسته از رزمندگان چاره اندیشی شود که از مزایای ۶ماه حضور در جبهه برخوردار شوند
حساب نکردن سوابق در ان روزهای سخت بی عدالتی است
در اخرین اعزام قبل از قطعنامه به جبهه های شمال غربی رفتیم وقعطنامه پذیرفته شد هجوم ضد انقلاب وگروههای تجزیه طلب شدت گرفت ومجبور به دفاع شدییم وبعضی از همرزمان شهید ومجروح شدند حالا بعداز قطعنامه را جز سوابق حساب نمی کنندلذا تقاضا دارییم نگذاریید حق این عزیزان ضایع شود
سلام وقتی قطعنامه پذیرفته شد ضد انقلاب وطن فروش به پایگاهها حمله می کردند تا اسیر بگیرند وبه عراق بفروشند وحتی در ان روزهای بعداز قطعنامه در کردستان وشمال غربی از زمان جنگ بدتر بود زیرا می دانستند دیگر جایکاهی ندارند وصدام برای مبادله به اسیر احتیاج مبرم داشت
تمام رزمندگان اعم ازسرباز وبسیجی وتمام رزمندگان که بازنشسته واستخدام نیستند بازنشسته وحقوق ایثار مستمرداده شوند وحذف کلمه رزمندگان معسر وحذف کلمه رزمندگان داوطلب وحکمت کارت رزمندگان مانند نیروهای مسلح به رزمندگان داده شوند وبیمه تکمیلی رزمندگان برخط وپوشش بیماری ودارویی بیشترشود
با سلام لازم است حکمت کارت به تمام رزمندگان وجانبازان شاغل وغیر شاغل داده شود وطبق قانون وعدالت اجرایی شود
من رزمنده ۵ماه هستم ولیسانس دارم فاقدهرگونه شغل ودرامدبوده وسهام عدالت هم ندارم ماجرم چه کردیم که نمردیم بدان روز؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi