شناسه خبر : 99148
سه شنبه 15 فروردين 1402 , 17:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مناجات رزمندگان

 

اینستاگرام
آب هرگز نمی میرد!!!

...حاج میرزا محمد سلگی، سه سال از آسمانی شدنش گذشت، او که حاج عمران و ارتفاعات کُدو تا قراویز و بازی دراز تا راس البیشه و از چنگوله تا راس البیشه و جاده ام القصر را هجرت فی سبیل الله کرد و از هر منطقه زخمی به یادگار داشت.
حاج میرزا هر دو پایش را در "برده هوش" و منطقه عملیاتی مرز بانه جا گذاشت، با این وجود سنگرهای خاکی را نشستن پشت میز ترجیح داد.
در والفجر ۸ و محور ام القصر با گردان سقاها(حضرت ابوالفضل) از لشکر انصارالحسین (ع) در عرض چند متری یک جاده و خاکریزی به طول ۱۲ متر ۱۳ روز تمام مردانه و پا به پایِ نیروهایش در برابر لشکر پنج دشمن و نبردی نابرابر بین تن و تانک ایستاد تا جایی که دیگر نیرویی برایش نماند و خودش هم به شدت مجروح شد، اما یک قدم پا پس نکشید و خط را تا رسیدن نیروهای تازه نفس حفظ کرد.

...وقتی تفاله های مزاحمین خلق تا ماهی دشت کرمانشاه پیشروی کرده بودند و در خیال خام خود قصد رسیدن به تهران را داشتند، حاج میرزا که مسولیت ستاد لشکر انصار را به عهده داشت و بیشتر گردان های لشکر در جنوب بودند، با یک گردان نیروی بدون امکانات در موقعیت شهید محمود شهبازی لشکر(چهار زبر) تمام آرزوهای منافقین و همدستان صدام را نقش بر آب کرد و در حالیکه قادر نبود با دو پای مصنوعی در میان صخره ها و سنگ ها تردد نماید، روی برانکارد و در خاکریز تنگه مرصاد دمار از منافقین کوردل درآورد و حقیقتا، در آن زمان و مکان اگر حاج میرزا و نیروهایش نبودند منافقین به آسانی تا کرمانشاه پیش می آمدند، اما این سردار شهید و نیروهای لشکر تنگه مرصاد را جهنم آنها نمود.
...حاج میرزا نام گردانش را ابوالفضل العباس انتخاب کرده بود و همیشه در لحظات سخت میدان نبرد وارد میدان نبرد می شد و فقط زمانی خط مقدم را ترک می کرد که بی هوش و روی برانکارد بود.
این عکس مربوط به عملیات خیبر و شب عاشورایی تیپ انصار الحسین(ع) در موقعیت شهید محرمی جاده خرمشهر و پیش از عزیمت به جزایر مجنون در شرایط سخت این عملیات است.
شهید همدانی مانند یک نیروی ساده سلاح دست گرفت و شهید حسن ترک زیارت عاشورا را برپا نمود...تصویر مربوط به مراسم زیارت عاشورا در همان شب معروف است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi