شناسه خبر : 99430
یکشنبه 27 فروردين 1402 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرهنگی: زن‌های ایرانی از پنج جهت در جنگ شرکت داشتند

فاش نیوز - نویسنده و دارنده نشان درجه یک هنری به تشریح جایگاه زن در جنگ پرداخت و گفت: زن‌های ایرانی از پنج جهت در جنگ شرکت داشتند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست شب هنرمندان ادبیات، طنز و هنرهای تجسمی و تقدیر از چهره‌های هنر انقلاب سال ۱۴۰۱ با حضور چهره‌های سرشناس هنر، مدیران حوزه هنری و فرهنگ و هنر کشور همراه با ضیافت افطاری ماه مبارک رمضان در حوزه هنری برگزار شد.

مهرداد صدیقی چهره سال انقلاب طنز
در ابتدا، عباس حسین‌نژاد روی سن آمد و به معرفی چهره‌های هنر انقلاب در عرصه طنز پرداخت و گفت: دفتر طنز امسال سه نامزد برای بخش طنز هفته هنر انقلاب معرفی کرد؛ نامزد اول بخاطر برگزاری رویداد دی‌بی‌سی انتخاب شد که در سال ۱۴۰۱ برنامه موفقی بود و مخاطبان خوبی را جذب کرد. امید مهدی‌نژاد نیز بخاطر برنامه من لهجه دارم که با تاکید بر لهجه‌های مناطق ایران لحظات طنزی ایجاد کرد و تاکید بر هویت ملی داشت و در نهایت مهرداد صدیقی هنرمندی است که ما معرفی کرده‌ایم؛ ایشان دکتری صنایع چوب و کاغذ دارد و با مجموعه آبنبات‌ها خیلی مشهور شدند و ما تلاش کردیم این طنز به‌چشم آید و این کتاب در یک‌سال ۲۷ هزار و ۵۰۰ نسخه فروش کرد.

زن‌ها از پنج جهت در جنگ حضور داشتند
در ادامه و پیش از معرفی چهره‌ سال بخش ادبیات پایداری و انقلاب مرتضی سرهنگی به‌روی سن آمد و چند نکته درباره خاطرات زنان در جنگ ذکر کرد و گفت: زن‌ها خودشان در جنگ هستند چراکه پدر، برادر، همسر و فرزندانشان در جنگ‌اند لذا یک زن از پنج جهت در جنگ است و خاطرات‌شان بخاطر این ابعاد مهم است.

وی با بیان اینکه علم جنگ‌شناسی، ادبیات و هنر دست به دست هم می‌دهند تا جنگ‌ها را نشان دهند تا به مردم گفته شود جنگ‌ها چه قیمتی داشته‌اند، گفت: ادبیات پایداری در حوزه هنری تلاش می‌کند قیمت جنگ را مشخص کند.

گلستان جعفریان چهره سال ادبیات پایداری
گلستان جعفریان نویسنده کتاب پاییز آمد چهره سال هنر انقلاب در بخش ادبیات شد.

هدایت‌الله بهبودی چهره سال ادبیات انقلاب
هدایت‌الله بهبودی در بخش ادبیات انقلاب نیز بخاطر نگارش دانشنامه زندان سیاسی دوران پهلوی چهره سال ادبیات انقلاب شد.

در ادامه، محمدرضا شرفی‌خبوشان روی سن آمد و گفت: خوشحالم در جایی جمع شده‌ایم که هنرمندان عزیزی در گرانی‌گاه هنر انقلاب اسلامی جمع شده‌اند؛ هنرمندانی که اندیشه خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند در این جمع گردهم امده‌اند.

وی درباره چهره‌های سال ادبیات و شعر گفت: در رشته داستان و شعر انقلاب سخن گفتن از چهره سال کمی دشوار است چراکه در این سال‌ها بسیاری از نویسندگان و شاعران ایستادند و جنگیدند با کلمه و دفاع کردند از آنچه اعتقاد داشتند.

علی‌اصغر عزتی‌پاک چهره‌ سال انقلاب سال ادبیات
علی‌اصغر عزتی‌پاک بخاطر سال‌ها اهتمام در امر آموزش نویسندگان متعهد جوان چهره سال هنر انقلاب در زمینه ادبیات معرفی شد.

مهدی جهان‌دار چهره سال انقلاب شعر
همچنین مهدی جهان‌دار بخاطر کتاب مُرتَد چهره سال هنر انقلاب در رشته شعر شناخته شد.

در پایان محمد زرویی‌نصرآبادی برای معرفی چهره‌های بخش هنرهای تجسمی روی سن آمد و گفت: در بخش تجسمی طبق آیین‌نامه شورایی تشکیل شد و این دوستان در بخش‌های نقاشی، گرافیک، نگارگری، مجسمه‌سازی، کاریکاتور و تصویرسازی چهره‌های سال را معرفی کردند.

محمدحسین نیرومند چهره سال کاریکاتور
مسعود نجابتی چهره سال گرافیک
محمدرضا دوست‌محمدی چهره‌سال تصویرسازی
مینا صدری چهره‌سال نگارگری نگارگری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi