شناسه خبر : 99480
دوشنبه 28 فروردين 1402 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رژیم صهیونیستی آماج حملات سایبری

۶۰ حمله بزرگ فقط در یک روز

فاش نیوز - همزمان با روز قدس زیرساخت‌های تل‌آویو شاهد حملات بزرگ سایبری بود و رسانه‌های عبری زبان گفته‌اند که تا کنون تل‌آویو هیچ‌گاه با این حجم از حملات هماهنگ در یک روز رو‌به‌رو نشده بود. «اوشر آشور»، مشاور سایبری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز حملات سایبری روز قدس را «جمعه سیاه» برای اقتصاد تل‌آویو توصیف کرد.
روز جمعه گذشته و همزمان با برگزاری مراسم روز قدس، وب‌سایت‌ بسیاری از بانک‌های تل‌آویو، اداره پست، شرکت برق هشدار قرمز حمله سایبری دریافت کردند و برخی از سایت‌های مهم مجبور شدند در وضعیت آفلاین به سر ببرند. براساس گزارش جروز‌الم پست، حوالی ساعت 5 بعدازظهر روز جمعه، هکرها پس از اینکه در اکانت تلگرامی خود نوشتند که « دو ساعت مانده به نماز مغرب همه چیز در اسرائیل از کار خواهد افتاد»، وب سایت‌های ارائه دهندگان تلفن همراه نیز در فلسطین‌اشغالی از کار افتاد. المیادین نیز به نقل از منابع عبری زبان گفته است که حملات سایبری به صهیونیست‌ها در روز جهانی قدس، بیش از ۶۰ مورد بوده و برخی از حملات منجر به توقف فعالیت عادی پایگاه‌های اطلاعاتی شده است.
افشای این حملات پس از روز قدس صورت گرفته و روزنامه‌ها و رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند که این حملات همزمان با روز قدس رخ داده است. برای صهیونیست‌ها همزمانی حملات گسترده سایبری با روز قدس بسیار معناردار بوده و به نظر می‌رسد که آنها پیام روشن این حملات را گرفته باشند. پیامی که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها نه تنها از نظر زیرساخت‌های فنی به شدت دچار ضعف هستند، بلکه مناسبت‌های مرتبط با فلسطین بعد از این برای آنها هزینه‌ساز خواهد بود. روزنامه «تایمز اسرائیل» این حملات را بزرگ‌ترین در نوع خود طی چند سال گذشته توصیف کرده و گفته است که تا کنون تل‌آویو هیچگاه با این حجم از حملات هماهنگ در یک روز رو‌به‌رو نشده بود. «اوشر آشور»، مدیر سایبری و مشاور سایبری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز با ‌اشاره به حملات سایبری روز قدس گفته است: «گروه‌های ضد اسرائیلی از روز قدس برای حمله به اهداف ما استفاده کردند و این روز جمعه سیاه برای اقتصاد اسرائیل بود.»
هارآتص حتی پا را فراتر گذاشت و بدون ارائه اسناد و مدارکی مدعی شد: «حمله سایبری ایران در روز قدس سایت‌های بانک‌ها و اداره پست اسرائیل را تا آستانه نابودی کشاند.» این ادعای رسانه‌ صهیونیستی درباره حمله سایبری ایران در روز قدس در حالی مطرح شده که تا کنون هیچ منبع رسمی این حملات را به ایران منتسب نکرده بود. همچنین روزنامه اسرائیل هیوم نیز اعلام کرد حملات سایبری دیداس (DDoS) برخی از پایگاه‌های معروف تل‌آویو را از دسترس خارج کرد؛ به طوری که حدود شصت حمله سایبری ایرانی برای از دسترس خارج کردن پایگاه‌های اینترنتی و خلل وارد کردن به آنها رخ داده است. بانک‌ها و مراکز دولتی و شرکت‌های رژیم صهیونیستی ماه‌هاست زیر فشار حملات سایبری قرار دارند و تکرار این حملات نشان می‌دهد تلاش‌های تل‌آویو برای مقابله با حملات سایبری به شکل واضح و روشنی شکست خورده است. حتی وب سایت «چک پوینت» که حملات سایبری را بررسی می‌کند، اعلام کرده است که حجم حملات سایبری و خطر آنها در مقایسه با حملات سال‌های گذشته بیشتر شده و در برخی موارد از ابزارهای بسیار قدرتمندتری استفاده شده است.
بر این اساس شاید انتظار صهیونیست‌ها از افزایش حملات سایبری در روزها و ماه‌های آینده چندان هم بی راه نباشد و غیرمنتظره نیست که این حملات سایبری هماهنگ در یک روز بتوانند کل ساختارهای انرژی و زیرساخت‌های حیاتی تل‌آویو و مناطق‌اشغالی فلسطین را از کار بیندازند. حمله‌ای که احتمالا بدون شلیک یک گلوله انجام خواهد شد، اما شاید تلفات و هزینه‌هایش بسیار بیشتر از شلیک‌های موشکی اخیر علیه صهیونیست‌ها باشد. در واقع علی‌رغم سکوت نسبی در روزهای اخیر، تل‌آویو همچنان با خطر حمله در چندین جبهه مواجه است که همه این حملات همراه با حمله سایبری می‌تواند با هم ادغام شوند و شرایط بسیار پیچیده‌ای را برای صهیونیست‌ها ایجاد کنند.
بحران چند لایه
از سوی دیگر، کابینه نتانیاهو با کاهش رتبه اعتباری مالی در بازارهای جهانی رو‌به‌روست و همزمان بحران داخلی ناشی از اقدامات نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی هزینه‌ها و خطرات زیادی را برای تل‌آویو به همراه آورده است. ادامه اقدامات نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی به اعتراض و نارضایتی نیروهای ذخیره ارتش دامن خواهد زد و در نتیجه توانایی‌های نظامیان صهیونیستی در بحبوحه وخامت فزاینده وضعیت امنیتی به شدت کمتر از گذشته خواهد بود.
در ارتباط با وضعیت وخیم اقتصادی مناطق‌اشغالی نیز، موسسه رتبه‌بندی اعتباری «مودیز» در آمریکا به عنوان یکی از سه موسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری در جهان در جدیدترین گزارش خود از کاهش چشم‌انداز اقتصادی رژیم صهیونیستی از «مثبت» به «معمولی» خبر داد و علت آن را «وخامت حکمرانی در تل‌آویو» با توجه به بحران به‌وجود آمده در پی لایحه تغییرات در قوانین سیستم قضائی این رژیم دانست که کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو به‌دنبال تصویب آن در کنِست (پارلمان) رژیم صهیونیستی است. این موسسه در گزارش خود افزوده است: «در حالی که اعتراضات گسترده کابینه (نتانیاهو) را وادار به تعلیق لایحه یاد شده و تلاش برای گفت وگو با جناح مخالفان کرد؛ با این حال شیوه‌ای که این کابینه تلاش کرد تا از طریق آن اصلاحات بلندمدت در سیستم قضایی را بدون اجماع داخلی اجرا کند، نشان‌دهنده ضعف نهادی اسرائیل است.» در واکنش به این گزارش نیز، بینامین نتانیاهو نخست‌وزیر و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای مشترک صادر و تلویحا مدعی سیاسی کاری و ناآگاهی تحلیلگران موسسه مودیز شدند و سعی کردند که تاثیرات اعتراضات مخالفان لایحه اصلاحات قضایی و بحران شدید داخلی ناشی از آن را لاپوشانی کنند.
ادامه اعتراضات در هفته پانزدهم
با وجود آن که نتانیاهو فعلا از طرح تغییر قوانین قضایی عقب نشینی کرده، اما اعتراضات علیه او همچنان پس از حدود چهار ماه ادامه دارد و منابع عبری زبان شنبه شب گزارش دادند که تل‌آویو برای پانزدهمین هفته متوالی صحنه تظاهرات صهیونیست‌ها علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او بود. بر اساس این گزارش، در شهر «حیفا» نیز معترضان در برابر منزل «یاریو لیوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برگزار کردند. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، همزمان با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف فلسطین‌اشغالی محدودیت‌های عبور و مرور در خیابان‌ها اعمال کرده است. تعداد شرکت کنندگان در اعتراضات شامگاه شنبه تا 85 هزار نفر اعلام شد. در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین‌اشغالی از جمله تل‌آویو، حیفا، قدس‌اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و اصلاحات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi