شناسه خبر : 99618
دوشنبه 04 ارديبهشت 1402 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غبارروبی مزار شهید «قرنی» در حرم مطهر حضرت معصومه (س)+ تصاویر

فاش نیوز - مزار مطهر «شهید محمدولی قرنی» نخستین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران در یکی از حجره های صحن امام رضا(ع) حرم بانوی کرامت قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهید محمدولی قرنی نخستین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران از یاران وفای حضرت امام (ره) در دوران مبارزات انقلابی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شد.

سپهبد قرنی درجه سرلشکری اش را در زمان حکومت پهلوی دریافت کرد؛ وی بدلیل روحیه‌ای که داشت، تحت کنترل رژیم بود و هیچگاه از تلاش برای نشان دادن چهره زشت و اقدامات ظالمانه رژیم پهلوی به مردم دریغ نکرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قرنی با حکم رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش انتخاب شد و به عضویت در شورای انقلاب در آمد. اما عمده فعالیت قرنی در ارتش بود و اولین چالش آن‌ها ناآرامی‌هایی بود که بعد از انقلاب در کردستان به‌وجود آمد که ارتش با درایتی که داشت، توانست اوضاع کردستان را کنترل کند.

وی که روز سوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ بدست گروهک منحرف فرقان در منزل شخصی اش در تهران به شهادت رسید، نخستین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب محسوب می‌شود؛ چند روز بعد نیز ترور استاد شهید مرتضی مطهری در نیمه شب ۱۱ اردیبهشت به دست همان گروهک رقم خورد.

پیکر شهید والامقام محمدولی قرنی به توصیه امام خمینی(ره) در یکی از حجره های صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) کنار درب ورودی صحن، به خاک سپرده شد.

عکس: مزار شهید «قرنی» در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

عکس: مزار شهید «قرنی» در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi