شناسه خبر : 99691
چهارشنبه 06 ارديبهشت 1402 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیراهنی که ۲۰۰ رزمنده را شهید کرد

فاش نیوز - یکی از جالب‌ترین خاطره‌های مربوط به دفاع مقدس ماجرای حسام رئیسی عکاس شهرستان مبارکه است. او پیراهنی داشت که هرکس آن را می‌پوشید چند وقت به شهادت می‌رسید، برای همین اسمش را گذاشته بودند پیراهن شهادت.

 

به گزارش خبرنگار حماسه و جها دفاع‌پرس، سراسر دفاع مقدس پر بود از خاطرات و اتفاقای که گاه شنیدنش انسان را به حیرت و شگفتی وا می‌داشت. این خاصیت غیر منتظره بودن جنگ باعث می‌شد تا اتفاقات غیر منتظره زیادی درون خود داشته باشد. شاید یکی از جالب‌ترین خاطره‌های مربوط به دفاع مقدس ماجرای حسام رئیسی عکاس شهرستان مبارکه است. او پیراهنی داشت که هرکس آن را می‌پوشید چند وقت بعد به شهادت می‌رسید، برای همین اسمش را گذاشته بودند پیراهن شهادت. آوازه این لباس بر سر زبان همه مردم شهر افتاده بود و هرکس طالب شهادت بود سری به عکاسی حسام رئیس در آن دوران می‌زد و درخواست پوشیدن پیراهن شهادت را می‌کرد.

ماجرای پیراهنی که ۲۰۰ رزمنده را شهید کرد

پیراهن شهادت، یک پیراهن چهارخانه مشکی با خطوط سفید که مجموعا ۲۰۰ شهید از شهرتان مبارکه با پیراهن شهادت عکس گرفته‌اند.  جالب است یکی از این شهدا به نام «محمدرضا نجفی» سه سال پس از پایان جنگ و در سال ۱۳۷۲ در حین خدمت سربازی در منطقه کردستان به شهادت رسید.

آقای رئیسی عکاس لباس شهادت درباره این پیراهن می‌‍گوید: «می‌گویند عکس به قلب آدم زخم می‌زند. من هم عکاس بودم و خیلی از این زخم‌ها کار دوربین من است. اما من یک چیز متفاوتی داشتم. تمام شهدایی که در مبارکه و اطراف مبارکه شهید شدند با این لباس عکس گرفتند. شهدایی، چون سید رضا سجاد دوست، رحمت الله ثریا، مجید خرمی و ... به این می‌گفتند پیراهن شهادت، حتی یک نفر رفته بود بنیاد شهید گفته بود م هرچه جبهه می‌روم شهید نمی‌شوم گفته بودند برو غسل شهادت کن و برو عکاسی افشین یک پیراهنی دارند آن را بپوشی شهید می‌شوی. آمد پیش ما، سراغ پیراهن را گرفت، به او دادیم، اتفاقا بعد از یک ماه خبر شهادتش را دادند.»

این عکاس کهنه کار ادامه داد: «من نمی‌گویم پیراهن شهیدشان می‌کرد این‌ها همه آدم‌های پاک و خالصی بودند که می‌خواستند برای پیروزی بر دشمن بروند شهید هم بشوند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi