شناسه خبر : 99700
چهارشنبه 06 ارديبهشت 1402 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید «محمدرضا مولایی»: شهادت بزرگترین نعمت خداست

فاش نیوز - شهید «محمدرضا مولایی» می‌گفت: خداوند هیچ کس را با مرگ ذلت آور نبرد. شهادت مرگ زیبا، با عزت و بزرگترین نعمت خداست.

 

شهادت بزرگترین نعمت خداست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «محمدرضا مولایی» در سال 1341 در شهر ارومیه به دنیا آمد. وی دوران ابتدایی را در روستای قولنجی، راهنمایی را در پادگان قوشچی و دبیرستان را در شهرستان ارومیه به اتمام رسانید.

دوران مدرسه دانش آموز بسیار زرنگی بود به درس و کلاس علاقه خاصی داشت تا حدی که با سختی آن روزگار توانست دیپلمش را بگیرد.

وی خیلی زرنگ و اهل کار و فعالیت بود بسیار معتقد و نماز خوان اهل مسجد و شرکت در مراسمات و عزاداری ها بود.

محمدرضا ‌در کشاورزی به پدرش کمک می کرد بسیار خانواده دوست و خونگرم بود. در واقع گذران زندگی خانواده بیشتر بر عهده او بود.

بلافاصله پس از اخذ مدرک دیپلم به خدمت مقدس سربازی رفت. اولین محل خدمتش در سرو بود. آنجا در مسابقه قرآن مقام اول را آورده بود و به عنوان جایزه یک دست لباس به او هدیه داده بودند.

در مورد جنگ و جبهه احساس مسئولیت زیادی می کرد و معتقد بود که برای همه مسلمان شرکت در جنگ واجب است. با دوستانش شب‌ها در صیانت از دستاوردهای انقلاب و مرزهای کشور در کوه های منطقه سرو نگهبانی می داد.

همیشه می‌گفت: خداوند هیچ کس را با مرگ ذلت آور نبرد. شهادت مرگ زیبا، با عزت و بزرگترین نعمت خداست.

مادر شهید از حالات روحی او در آخرین اعزام می‌گوید: شب ها می آمد و به خانه سر می زد، آن شب نیز آمد و گفت درگیری است باید بروم شاید فردا هم نتوانم برگردم. فردای آن روز نیز عرفه بود گفت حتما باید بروم نمی توانم جبهه را خالی بگذاریم و این آخرین رفتنش بود.

سرانجام وی در دوم مرداد سال 1367 به کمین اشرار افتاده و در درگیری با اشرار حزب منحله دمکرات در منطقه حاج بیرام به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi