شناسه خبر : 99890
پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رابرت کندی: در جنگ آمریکا و روسیه ۳۰۰ هزار اوکراینی کشته شدند

فاش نیوز - نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که ۳۰۰ هزار اوکراینی در جنگ آمریکا علیه روسیه که دلایل ژئوپلیتیک دارد، کشته شدند.

جنگ اوکراین را بسیاری از کارشناسان جنگ نیابتی آمریکا و روسیه می‌دانند. به گفته کارشناسان آمریکا با هدف تضعیف توان نظامی و اقتصادی روسیه این جنگ را به راه‌ انداخت و برای رسیدن به این هدف حتی اگر لازم باشد تک تک اوکراینی را را قربانی خواهد کرد. در همین راستا «رابرت کندی»  نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نیز با اذعان به این واقعیت اعلام کرد که در این جنگ 300 هزار نفر اوکراینی به خاطر جنگ بین روسیه و آمریکا کشته شده‌اند.
 به گزارش ایرنا، برادرزاده «جان اف کندی» به برنامه اینترنتی آنهرد (Unherd) گفت: لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) در‌آوریل (فروردین- اردیبهشت) ۲۰۲۲، گفته بود هدف ما در این‌جا از پای درآوردن ارتش روسیه است. از پای درآوردن یعنی چه؟ یعنی به کشتن دادن اوکراینی‌ها. وی افزود: ما ۳۰۰ هزار اوکراینی را قربانی کرده‌ایم. فرمانده یگان نیروهای ویژه اوکراین گفته که ۸۰ درصد از نیروهایش کشته یا زخمی شده‌اند و نمی‌‌توان این واحد را باز‌سازی کرد.این سیاستمدار دموکرات که سخنانش از سوی جریان اصلی رسانه‌های آمریکایی نادیده گرفته می‌شود، پیشتر نیز در کارزار انتخاباتی خود گفته بود: برزیل و پاکستان تصمیم گرفته‌اند در تجارت خود از ارز چین استفاده کرده و از دلار دور شوند.وی اضافه کرد: می‌توانید تصور کنید این تصمیم چه هزینه‌ای برای ما خواهد داشت؟ اگر دلار آمریکا ارز غالب در جهان نباشد، ما سالانه ۷۵۰ میلیارد دلار ضرر خواهیم کرد. این یکی از عواقب جنگ‌هایی است که ادامه دارد. ما باید آن را بررسی کنیم.
نابودی روزانه یک گردان اوکراینی 
داگلاس مگ گرگور سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا نیز در یک مصاحبه تلویزوینونی با ‌اشاره به سیاست ‌اشتباه دولت آمریکا در اوکراین گفت: «زلنسکی آشکارا اعتراف کرده است که در موضع درماندگی است. اوکراین عملاً شکست خورده است. آنها هزاران تلفات داده‌اند فکر می‌کنم که آمار کشته‌شدگان دارد به 200 هزار تن می‌رسد. بهترین سربازان اوکراین کشته شدند.» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا افزود: «ما کاملاً در محاسبات خود ‌اشتباه کردیم و حالا نشستیم و خیره به فاجعه اوکراین می‌نگریم. نیرویی که ما در اوکراین مسلح کردیم، نابود شد. آنها هزاران تن را از دست می‌دهند. در واقع روزانه نزدیک یک گردان ناپدید می‌شود. تمام کاری که کردیم تضعیف ناتو و آسیب به آبروی خود در برابر دیدگان همه بود و حالا باید اعتراف کنیم که ‌اشتباه کردیم و باید توافق کنیم» وی تاکید کرد: «اگر توافق نکنیم چه کسی می‌تواند جلوی ‌اشغال کیف و پیشروی روسیه تا مرز لهستان را بگیرد؟ هیچ‌کس.»
سوء‌قصد به جان پوتین
اما روسیه در میانه تشدید درگیری در جبهه‌های جنگ با اوکراین اعلام کرد که یک حمله پهپادی به کاخ کرملین را خنثی کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین دیروز (چهارشنبه)اعلام کرد که شب سه‌شنبه «کیف» با انجام حمله پهپادی به کاخ کرملین قصد جان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را کرده بود.طبق بیانیه کاخ کرملین، دو پهپاد به سوی کاخ کرملین در حرکت بودند اما با کمک سامانه‌های جنگی الکترونیک سرویس‌های امنیتی روسیه سرنگون شدند و این حمله هیچ خسارت جانی یا مالی به همراه نداشت. در این بیانیه آمده است: در نتیجه سقوط پهپادها و پراکندگی اجزای آنها در محدوده کاخ کرملین تلفات یا خسارتی به همراه نداشت. دفتر مطبوعاتی رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که در زمان این حمله پوتین در کاخ کرملین حضور نداشته است.در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که رژه سالگرد روز پیروزی در نهم ماه می(19 ادریبهشت) در میدان سرخ مسکو امسال طبق برنامه انجام می‌شود. کاخ کرملین همچنین اعلام کرد که در واکنش به حمله پهپادی به اقامتگاه رئیس‌جمهوری، روسیه حق تلافی در هر جا که لازم باشد را برای خود محفوظ می‌داند.طبق اعلام کاخ کرملین، روسیه این را یک اقدام تروریستی از پیش برنامه‌ریزی شده و سوءقصد به جان رئیس‌جمهور می‌داند.
تشدید بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس
جنگ آمریکا و روسیه در اوکراین غیر از خود اوکراین قربانی دیگری نیز داشته است. کارشناسان بر این باور هستند که اروپا نیز قربانی این جنگ شده است. بحران اقتصادی طی یک سال گذشته زیر سایه جنگ اوکراین بسیاری از کشورهای اروپایی را از خود متاثر کرده است. در اروپا شرایط اقتصادی انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد و کشور به گفته رئیس ‌بانک مرکزی دوره طولانی رکود اقتصادی را تجربه می‌کند. بحران هزینه‌های معیشتی در انگلیس در سال 2021 بعد از آن آغاز شد که سرعت تورم و افزایش قیمت کالاهای ضروری و اساسی در این کشور از درآمد خانواده‌ها بیشتر شده تا از ارزش واقعی درآمد این خانواده‌ها کاسته شود. در کنار تورم سرسام‌آور،‌ همه‌گیری کووید-19 و تحریم‌هایی که غرب علیه روسیه از بابت حمله به اوکراین اعمال کرد به فاکتورهای بدترکننده شرایط اقتصادی در انگلیس اضافه شدند. در انگلیس نرخ تورم از محدوده ۲ به ۱۰ درصد رسیده و انگلیس تنها کشور در حوزه اروپای غربی است که تورم دو رقمی را تجربه می‌کند.بحران اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی باعث شده است که بازنشستگان نیز در این کشور مجبور به کار شوند. بر اساس تحقیقی که از سوی یک شرکت انگلیسی انجام شده، تعداد انگلیسی‌های بالای 70 سال که همچنان سر کار می‌روند در سال گذشته میلادی در مقایسه با یک دهه قبل 61 درصد افزایش یافته است. به گزارش فارس به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شرکت انگلیسی «رست لس» که به کارگران مسن انگلیسی مشاوره می‌دهد در پژوهش خود دریافت که در سال 2022 میلادی 446 هزار و 601 انگلیسی بالای 70 سال به کار‌اشتغال داشته‌اند در حالی که رقمی که در این زمینه در سال 2012 ثبت شد 277926 نفر بوده است. طبق این مطالعه هر چند که هنوز اکثریت نیروی کار بالای 70 سال در انگلیس را مردان تشکیل می‌دهند، اما افزایش کارگران زن در این رده سنی چشمگیرتر بوده است که بخشی از دلیل آن اجرای طرح برابر کردن تدریجی سن بازنشستگی مردان و زنان در فاصله سال‌های 2010 تا 2020 در انگلیس بوده است. بر اساس این گزارش تا پیش از این زنان انگلیسی می‌توانستند پنج سال زودتر در سن 61 سالگی بازنشسته شوند. در حال حاضر سن بازنشستگی هم برای مردان و هم برای زنان در انگلیس 66 سال است اما این سن تا 2046 قرار است در یک روند افزایش تدریجی به 68 سال برسد.«استیوارت لوئیس»، مدیر اجرایی شرکت «رست لس» در شرح نتایج تحقیق این شرکت گفت: «تا پیش از همه‌گیری ویروس کووید و کاهش امید به زندگی برای اولین بار در یک دهه گذشته در انگلیس، تعداد افرادی که به سن دولتی بازنشستگی می‌رسیدند بیش از هر زمان بود که به این معنی بود که تعداد افراد با تجربه در محل‌های کار بیشتر از هر زمان بود» وی اضافه کرد، خیلی از کسانی که با وجود رسیدن به سن بازنشستگی همچنان به سر کار می‌روند با توجه به بحران فعلی هزینه‌های معیشتی در انگلیس انتخاب دیگری به جز این ندارند. «لوئیس» خاطر نشان کرد:‌ «امروزه شاهدیم که کارگران مسن خیلی بیشتری که برای تامین هزینه‌های خود در ضمن بحران هزینه‌های معیشتی به سختی تلاش می‌کنند پس‌انداز بازنشستگی کافی ندارند بنابراین باید برای دوام آوردن مالی کار کنند.»
فراخوان اعتصاب دوباره فرانسه
در فرانسه نیز طرح‌های ریاضتی دولت ماکرون حسابی مردم این کشور را عصبانی کرده است. به همین دلیل روز دوشنبه در تظاهرات جهانی روز کارگر بیش از 2 میلیون نفر در یک راهپیمایی تاریخی به خیابان‌ها ریختند. تظاهراتی که البته با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و دست کم 500 نفر بازداشت شدند. از سوی دیگر اتحادیه‌های کارگری این کشور برای برگزاری تظاهرات سراسری بزرگ دیگری علیه سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون در تاریخ ششم ژوئن (16 خرداد) فراخوان دادند. به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طرح اصلاحات بازنشستگی دولت امانوئل ماکرون ماه گذشته میلادی به رغم چندین هفته اعتراض و اعتصاب کارگران در مخالفت با آن با استناد به‌بندی در قانون اساسی این کشور بدون آن که در پارلمان به رای گذاشته شود تصویب شد. این طرح جنجالی حالا بسیاری از فرانسوی‌ها را به این نتیجه رسانده که ماکرون به مشکلات روزمره آنها توجهی ندارد. قانونگذاران فرانسوی قرار است در هشتم ژوئن (18 خرداد) بحث درباره لایحه پیشنهادی یک حزب مخالف با موضوع لغو اصلاحات افزایش سن بازنشستگی را شروع کنند. اتحادیه‌های کارگری فرانسه در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند، هدف از دور جدید تظاهرات سراسری در تاریخ ششم ژوئن(16 خرداد) این است که «همه کارگران فرصت پیدا کنند صدایشان را به گوش نمایندگان پارلمان برسانند.» این اتحادیه ‌ها با علم به این که دولت فرانسه قابلیت آنها در حفظ و تداوم موضع متحد آنها را زیر نظر دارد عمدا در صدر بیانیه خود نوشتند: «همچنان متحد، پرشمار و مصمم برای لغو قانون بازنشستگی و پیشرفت اجتماعی.»دولت فرانسه در تلاش برای پشت سر گذاشتن این اصلاحات بازنشستگی، اعلام کرده که برای اتحادیه‌ها دعوت‌نامه‌هایی برای شرکت در مذاکرات تا آخر این هفته بر سر مسائل دیگر خواهد فرستاد. نظرسنجی‌ها نشان‌ می‌دهند، همچنان اکثریت قابل‌توجهی از فرانسوی‌ها مخالف افزایش سن بازنشستگی هستند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi