شناسه خبر : 100149
پنجشنبه 28 ارديبهشت 1402 , 13:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سکوت طرفداران شعار زن، زندگی، آزادی در مقابل جنایات ساواک علیه دختران

مجتهدزاده گفت: خیلی‌ها سعی دارند یک تاریخ دیگری برای ما بنویسند، چرا گروهی که شعار زن زندگی آزادی را سر دادند از قبل از انقلاب که ساواک دختران ما را شکنجه می‌کرد حرفی نزدند؟

طرفداران شعار زن، زندگی، آزادی در مقابل جنایات ساواک علیه دختران جوان سکوت کردند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشستی با دانشجویان تربیت معلم استان هرمزگان در حاشیه بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران با بر شمردن ویژگی‌های دفاع مقدس که آن را ماندگار کرده است، اظهار داشت: شاید برای شما سوال باشد که چرا همه سعی می‌کنند آثار جنگ را پاک کنند و اصلا چرا ما تلاش می‌کنیم که آثار جنگ را داشته باشیم و برای آن موزه می‌سازیم. ما می‌گوییم که دفاع ما مقدس بود و آغازگر جنگ نبودیم. مردم انقلاب کرده بودند و زندگیمان را می‌کردیم که یک باره جنگ شروع شد، همه وحشت کردند، دشمن اعلام کرد سه روزه خوزستان را می‌گیرم، همه وحشت زده شده بودند، در شرایطی که هنوز سازمان‌های نظامی ما کامل شکل نگرفته بود مردم به میدان آمدند و با تمام وجود دفاع کردند و نام این دفاع را دفاع مقدس گذاشتند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: در شرایط تحریم مادران از فرزندان خود گذشتندف گاه در یک خانواده سه تا چهار فرزند به جبهه رفتند و این در محاسبه صدامیان نبود.

مجتهدزاده بیان کرد: اگر ما این موضوع را تقدیس می‌کنیم برای این است که جوانان ما بدانند چه گذشته باشکوهی را داشتیم، چگونه با وجود همه تحریم‌ها و با اینکه دستمان خالی بود، چیزی برای دفاع نداشتیم و حتی نمی‌دانستیم چگونه از وسایل نظامی استفاده کنیم.

وی افزود: ما در ظاهر با صدام می‌جنگیدیم، اما در واقع در یک ائتلاف نانوشته با همه جهان در جنگ بودیم. از ۱۶ کشور اسیر گرفتیم، تجهیزات و ادوات فرانسه، آلمان، آمریکا و شوروی بود. پول مرتجعین منطقه وسط بود و ما با آن شرایط، با ایمان مردم و با از خودگذشتگی توانستیم دفاع جانانه داشته باشیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان داشت: دشمن پیش بینی کرده بود در عرض یک هفته تهران را هم می‌گیرند، ولی نتوانستند پس این رشادت‌ها و دلاوری‌ها باید نشان داده شود و باید الگویی برای جوان ما بشود. امروز هم مورد هجمه‌های مختلف دشمنان هستیم و در تلاش برای از بین بردن ایران قوی هستند. امروز از ۸ سال دوران دفاع مقدس بسیار قوی‌تر شده ایم و به درجه‌ای از بازدارندگی رسیدیم که آمریکا تنها حرف جنگ را می‌زند و قدیم برنمی‌دارد.

مجتهدزاده با اشاره به فتنه اخیر کشور گفت: خیلی‌ها سعی دارند یک تاریخ دیگری برای ما بنویسند که اگر امروز ما روایت نداشته باشیم روایت‌های مخدوش را جاگذاری می‌کنند. اپوزیسیون و سلطنت طلب‌ها و معاندین جمعی را تشکیل داده و شعار زن، زندگی، آزادی را فریاد زدند. اگر این‌ها واقعا شعار زن زندگی آزادی را داشتند چرا از قبل از انقلاب که ساواک دختران ما را شکنجه می‌کرد حرفی نزدند؟

وی اظهار کرد: من دختر همان موقع هستم و همیشه مورد تهدید بودم چرا که جرممان آزادی خواهی و حق گویی بود. واقعا احساس می‌کردیم اسلام در خطر هست و می‌خواستیم از اسلام دفاع کنیم. همین کومله که از جریان زن، زندگی، آزادی دفاع کرد دختری به نام ناهید فاتحی کرچو دختر ۱۶ ساله که به امام توهین نکرد را از مو‌های سرش گرفت و لخت در تمام روستا‌ها چرخاند. خوب است این خاطرات را مطالعه کنید.

مجتهدزاده با تاکید بر اینکه ما باید تاریخ را بخوانیم تا ماهیت افراد را بشناسیم بیان داشت: منافقین کم جنایت نکردند، ۱۷ هزار ترور کور، ترور آدم‌هایی که هیچکدام نظامی نبودند و فقط طرفدار انقلاب بودند از جمله جنایت‌های آنان است. دفاع مقدس تاریخ ساز و تمدن ساز شد چرا که چشم ما را بر روی حقایق باز کرد.

منبع: دفاع‌پرس
اینستاگرام
سلام به برادر مجتهدی و همه دوستان و تشکر ها از انان که زحمت روشنگری دارند البته شاید این قسمت محل مناسبی برای گفتن عرضم نباشه ولی چون پر مخاطب میگویم برادران و خواهران گرانقدر تو جه توجه از وقتی که جناب قاضی زاده مدیریت بنیاد را عهده دارشدند همه ایثارگران طعم خدمات ایشان را با پوست و گوشت و خون خود لمس نمودند
دوستان انصاف نیست با این همه خدمت که
در درمان و بیمه و خودرو و پیک نیک بی نظیر و سی سال رو به جلو غرق سلامتی و رفاه و اسایش شوید ولی ذکرخیری از این خادم گمنام و بی حاشیه و کم حرف و پرکار نکنید اقایان و خانم ها بنیاد به روز شده طوری که از سازمان ملل و کشورهای دیگر جهت گرفتن مشورت از اقای قاضی زاده در صف انتظارند نگران هستیم که خدای نکرده این نعمت بژزگ و مدیر تولنمند را جای دیگری منتقل کنند دوستان به پویش حمایت از قاضی زاده که افتخار است ملحق شوید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi