شناسه خبر : 100200
شنبه 30 ارديبهشت 1402 , 17:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ابتکار نشر جمکران در ورود به طنزنویسی دفاع مقدس

فاش نیوز - فراهانی گفت: جلسات خاطره‌گویی طنز رزمنده‌ها را برگزار و از دل آن ۲ کتاب «جنگ پر ملات» و «کارخانه نمک» منتشر کردیم.

 

ابتکار نشر جمکران در ورود به طنز نویسی دفاع مقدس/ باید مخاطب خاکستری را به کتاب‌های پایداری علاقه‌مند کردگروه حماسه جهاد دفاع‌پرس، علاوه بر ناشرانی که منحصرا به موضوع ادبیات پایداری و مقاومت پرداخته‌اند در این سال‌ها ناشران عمومی دیگری نیز بخشی از تولیدات خود را به این حوزه جذاب و البته مهم اختصاص داده‌اند.

انتشارات کتاب جمکران، که از سال ۱۳۷۳ با هدف نشر و گسترش معارف دینی و مهدوی تاسیس شد در سال‌های اخیر نسبت به چاپ کتاب‌های ادبیات پایداری و مقاومت توجه جدی و ویژه‌ای داشته و کتب ارزنده‌ای را به ویژه در مخصات استان قم به چاپ رسانده.

«معصومه دستجانی فراهانی» مسوول بخش ادبیات پایداری این انتشارات در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس مستقر در محل برگزاری سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتتاب تهران با اشاره تاسیس واحد ادبیات پایداری اظهار داشت: انتشارات جمکران با موضوع مهدویت و معارف اسلامی شروع به کار کرد، بعد از این واحد ادبیات داستانی و کودک و نوجوان نیز در کنار آن تاسیس شد با چاپ تعدادی کتاب در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت که بیشتر گردآوری و تدوین بود از سال ۱۳۹۹ نیز واحد ادبیات پایداری راه اندازی شد. با راه اندازی واحد ادبیات پایداری به سراغ کتاب‌هایی رفتیم که نیازمند تحقیق و پژوهش بودند.

وی با اشاره به مخاطبین این نوع از ادبیات ادامه داد: کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری مخاطب خاص خودش را دارد، کتابی نداریم که نیمی از سال بگذرد و به چاپ دوم نرسد. البته در کنار راه اندازی این واحد کار نویی کردیم و جلسات خاطره گویی طنز رزمنده‌ها را برگزار و از رزمندگان قمی که طنازی خاصی دارند خواستیم بدون سانسور و در جمعی مردانه به بیان روایت‌های طنز خود بپردازند. از این جلسات دو کتاب طنز «جنگ پر ملات» و «کارخانه نمک» منتشر شد.

مسوول واحد ادبیات پایداری انتشارات جمکران از ارائه ۳۵ عنوان کتاب دفاع مقدسی و مقاومتی در غرفه این انتشارات واقع در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و تصریح کرد: با درخواستی که کنگره شهدای قم برای همکاری با ما داش فرصت خوبی دست داد تا پژوهشگران و محققان این حوزه را از نزدیک با مسائل نظامی آشنا کنیم، از این رو در کنار جلسات خاطره گویی آنان را پادگان خیبر قم بردیم و برخی از ادوات نظامی، کار با آنان را از نزدیک نشان دادیم که دوره‌های آموزشی جذاب و ملموسی بود.

فراهانی مهمترین نکته در خصوص جذب مخاطب گونه ادبیات پایداری را جذب همه مخاطبین کتاب نه صرفا مخاطبان ادبیات پایداری عنوان کرد و افزود: اینکه صرفا مخاطبین ادبیات پایداری را جذب کنیم هنری نکردیم. باید روی قالب‌های ادبی، گرافیک محصول، طراحی جلد دقت بیشتری داشته باشیم. صرفا به بازگویی زندگینامه اکتفا نکنیم و سوژه‌ها را محور قرار دهیم. از کتاب کمیک برای نوجوانان نباید غافل شد. همین کار را ما در انتشارات خودمان کردیم و کتاب «انک واس ماس» به صورت کمیک وارد بازار نشر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi