شناسه خبر : 100245
یکشنبه 31 ارديبهشت 1402 , 17:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات درگیری مرزبانان با یک گروهک تروریستی در سراوان و اسامی شهدا

شب گذشته در پی حمله گروهک جیش الظلم به پاسگاه مرزی مک سوخته شهرستان سراوان ۶ نفر از نیروهای هنگ مرزی این شهرستان شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.دستورات قضایی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه از سوی دادستانی صادر شده است.

جزئیات درگیری مرزبان با یک گروهک تروریستی در سراوان + جزئیات و اسامی شهدا

فاش نیوز - در پی درگیری مرزبانان با یک گروهک تروریستی در برجک مزه‌سر سراوان، ۵ مرزبان مرز به شهادت رسیدند و ۲ مرزبان دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سراوان، 5 تن از مأموران مرزبانی سراوان شب گذشته در ‌درگیری با یک گروهک تروریستی به شهادت رسیدند. در این درگیری که در منطقه "مَک سوخته" رخ داد، 2 مرزبان کادر و 3 سرباز به شهادت رسیدند و 2 مأمور دیگر نیز مجروح شدند.‌

صدور دستورات قضائی لازم برای دستگیری عوامل حادثه سراوان

دادستان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: 6 نیروی مرزبان در حمله گروهک «جیش الظلم» به پاسگاه مرزی شهرستان سراوان به شهادت رسیدند که دستورات قضائی لازم برای دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است.

مهدی شمس آبادی اظهار داشت: شب گذشته در پی حمله گروهک جیش الظلم به پاسگاه مرزی مک سوخته شهرستان سراوان 6 نفر از نیروهای هنگ مرزی این شهرستان شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.دستورات قضایی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه از سوی دادستانی صادر شده است.

2 مجروح در حمله سراوان

در ‌پی درگیری مرزبانان با یک گروهک تروریستی در سراوان، دو مرزبان مجروح شدند که ساعتی پیش اعلام شد یکی از این مجروحان به شهادت رسیده است اما ‌در پی عملیات احیا، گروهبان یکم "رضا برجی" به زندگی بازگشت.

در این حادثه تروریستی 5 نفر به شهادت رسیدند.

اسامی مرزبانان شهید

براساس این گزارش، یکی دیگر از مرزبانان که در این حمله مجروح شده بود دقایقی پیش به شهادت رسید و تعداد شهدای حادثه برجک "مزه سر" هنگ مرزی سراوان به 6 نفر افزایش یافت.

اسامی شهدا عبارتند از:

گروهبانیکم شهید "حسین بادامکی"

گروهبانیکم شهید "علی غنی با تدبیر"

گروهبانیکم شهید "رضا برجی"     

سرباز وظیفه شهید "محمد جمالزاده"

سرباز وظیفه شهید "یونس سیفی نژاد"

سرباز وظیفه شهید "ناصر حیدری"

جزئیات درگیری مرزبانان

بامداد امروز یک تیم تروریستی که قصد نفوذ به داخل کشور را داشتند توسط مرزبانان هنگ مرزی سراوان حین کنترل و پایش مرز مشاهده شدند و ضمن درگیری مسلحانه با آنان از ورود این گروه تروریستی به داخل کشور جلوگیری شد و تروریست‌ها به آن سوی مرز متواری شدند.

بر پایه این گزارش؛ در این درگیری ‌متأسفانه تعداد 5 نفر از کارکنان پایور و وظیفه هنگ مرزی سراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مقاومت مرزبانان دلیر مانع ورود اشرار به کشور شد

در همین راستا پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شب گذشته و تلاش برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی "مزه‌سر" هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شدند که در این درگیری متأسفانه پنج نفر از مرزبانان دلیر، به درجه شهادت نائل شدند و تروریست‌ها با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند. "این اقدام ناجوانمردانه حتماً بی‌پاسخ نخواهد ماند".

جانشین فرماندهی انتظامی کشور به‌همراه فرمانده مرزبانی فراجا برای بررسی موضوع از ساعاتی پیش در منطقه درگیری حضور پیدا کردند.

اینستاگرام
از خاک عراق به داخل ایران نفوذ شد!
جواب دندان شکن دادید...
از هر کشوری نفوذ کرده اند،،، اول اخطار، بعدش جبران.
تمام.
روح شهدا شاد.....آفرین بر غیور مردان
تورابخدا نزارید این نامردها بی جواب بمانند که برادران مارابه شهادت برسانند بنده خودم برادرشهید ورزمنده دوران دفاع مقدس هستم خیلی ناراحت شدم جواب جواب جواب دندان شکن
مرزها رو باید مین گذاری کنند و پاسگاه ها رو مجهز به هادهای نظامی ک در عقبه در زمان نیاز بیاد پشتیبانی..برای کی این پهپادها رو میخواهیم.. اگر اول درگیری پهپاد بلند شده بود و جایگاه مقابل رو میزد به این راحتی ۵ عزز از دست نمیرفت...محور ۳۶۰ درجه ای هر پاسگاه باید مین گذاری بشه تا براحتی به هر پاسگاه نفوذ نکنند و حتی معبرهای اصلی و فرعی این از خدا بیخبران را باید مین گذاری کرد
بگذارید ما رزمندگان دفاغ مقدس بیایم این لکه های آشغال از زمین معدوم و محو کنیم تا زمین از وجود این نجاستها پاک شود 8243
این سیاست برای حاکمان، شیرین است.
رزمندگان دفاع مقدس، حلال مشکلات اند.
چونکه مطمئن هستند که بچه های دلیر و شیر جبهه از پس هر کاری و مشکلی برمی‌آیند...
لذا مخالفت می‌کنند!
اگر اغتشاشات را هم به بچه جبهه ای ها می‌سپردند.
در کمتر از 24 ساعت، نسخه شون، پیچیده شده بود.
مرگ بر منافقین و ضد انقلاب...
خداوند به پدرومادر این شهدای دلیرمرزی صبر بده ان شاءالله
خدایا تا کی باید بچه های مردم مظلوم ایران ازدست این اشغالای شرورشهید بشن بایدسربازان امام زمان یه جواب دندان شکن به اشرار بدن
ریاست محترم بنیاد شهید اقای قاضی زاده
این‌مطلب که درج شده که شما فرمودید زورتان به فولا نمی رسه
باید التماس کنید در مورد تبدیل وضعیت ایا این گفته شماست

یعنی کشور قانون نداره زور خانه هست اگر زوردتون نمی رسه کنار بروید بگزارید
یک‌پهلوان به میدان بیاید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi