شناسه خبر : 100782
شنبه 20 خرداد 1402 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پنج شنبه اتفاق افتاد

بزرگ‌ترین حملات سایبری علیه سایت‌های امنیتی و حساس رژیم صهیونیستی

فاش نیوز - ادامه حملات سایبری علیه زیرساخت‌های رژیم‌صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم نتوانسته در مقابله با گروه‌های هکری کاری از پیش ببرد. حملاتی که با گذشت زمان تعداد و شدت آنها بیشتر می‌شود و بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی اشغالگران قدس را به چالش می‌کشد.

دو هفته پیش «ایال زمیر»، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در نشستی در تل‌آویو ادعا کرد که گام‌ها برای انجام تحولات سریع در حوزه هوش مصنوعی، شامل تشکیل یک سازمان ویژه برای تحقیق و توسعه مرتبط با حوزه هوش مصنوعی در سال جاری برداشته شده است. این ژنرال صهیونیستی که در کنفرانس بین‌المللی سالانه امنیت در «هرتزلیا» سخن می‌گفت، همچنین تاکید کرد: «مأموریت ما این است که تل‌آویو را به یک ابرقدرت هوش مصنوعی تبدیل کنیم و در صف اول مجامع پیش‌رو در زمینه هوش مصنوعی باشیم.» از طرح این ادعای بزرگ هنوز بیشتر از دو هفته سپری نشده که روز گذشته یک روزنامه صهیونیستی از بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه سایت‌های حساس و امنیتی این رژیم خبر داد. روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارونوت گزارش داد که روز پنج‌شنبه بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه سایت‌های مهم و امنیتی حساس رژیم صهیونیستی همچون سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک یا شین‌بِت) و سازمان اطلاعات
و عملیات ویژه (موساد) انجام گرفته است. این رسانه عبری‌زبان البته به جزئیات این حملات اشاره نکرد، چون به‌طور کلی انتشار خبرهای پرچالش و حوادث در رژیم صهیونیستی با محدودیت‌های زیادی رو‌به‌روست، اما به نظر می‌رسد که حمله سایبری اخیر توانسته حساس‌ترین و امنیتی‌ترین سایت‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد. رژیم صهیونیستی اغلب حملات سایبری را که در معرض آنها قرار دارد پنهان می‌کند و از افشای میزان خسارات واردشده خودداری می‌کند. پنهانکاری رژیم صهیونیستی در مورد حملات سایبری ناشی از ترس از افشای مقیاس حملات و سرقت اطلاعات و داده‌های غیرنظامیان یا نظامیان و استفاده از این اطلاعات برای تدارک حملات دیگر است.
کدام ابَرقدرت؟
حمله سایبری بزرگ اخیر علیه سایت‌های مهم، امنیتی و حساس رژیم صهیونیستی بیش از هر چیز ادعای ابرقدرتی صهیونیست‌ها در حوزه هوش مصنوعی را زیر سؤال ‌می‌برد. از سوی دیگر این نخستین حمله سایبری به نهادها و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی نیست، بلکه این رژیم طی دو سال گذشته همواره در معرض حملات سایبری متعددی قرار گرفته است. تأسیسات آب، شبکه‌های فاضلاب، شرکت‌های بیمه، بانک‌های تجاری، بیمارستان‌ها، وب‌سایت‌های موساد و همچنین حساب‌های مقامات ارتش اشغالگر، سرویس‌های امنیتی و حتی برخی از مقامات سیاسی تاکنون در چند نوبت هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. همچنین ماه گذشته، منابع عبری از حمله سایبری علیه شرکت صهیونیستی اویگیلو(evigilo) فعال در زمینه سامانه‌های هشداردهنده و همچنین شرکت ایوی(iwi) فعال در زمینه ساخت سلاح خبر دادند. این حملات منتسب به گروه هکری «انانیموس سودان» بود و این گروه اعلام کرد که اقدامات خود را در راستای انتقام‌جویی از حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد.
افزایش ۱۳۷ درصدی حملات سایبری
مجموع حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی همواره در حال افزایش است. کمتر از یک ماه پیش نیز  وب‌سایت تیک‌مانیتور فعال در زمینه امنیت سایبری در گزارشی تفصیلی اعلام کرد که حملات سایبری علیه رژیم اسرائیل در چهار ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایشی ۱۳۷ درصدی داشته است. در واقع امروزه حملات سایبری به یکی از عرصه‌های جدید رقابت و به سلاحی مؤثر تبدیل شده که تل‌آویو در آن به‌شدت دچار ضعف است. همچنین طبق مطالعه‌ مجله «سرمایه‌گذاری امنیت سایبری»، آمریکا از نظر تعداد شرکت‌های فعال در حوزه سایبری با ۳۵۴ شرکت، رتبه اول را به خود اختصاص داده است و پس از آن شرکت‌های رژیم صهیونیستی با ۴۲ شرکت و سپس شرکت‌های انگلیسی با ۲۱ شرکت قرار دارند. به گفته «گابی پورتنوی»، مدیرکل اداره سایبری رژیم صهیونیستی(INCD)، با وجود این تعداد زیاد شرکت‌های مرتبط به رژیم صهیونیستی که در زمینه سایبری فعالیت می‌کنند، تل‌آویو نتوانسته با حملات سایبری که اخیراً چند برابر شده است، مقابله کند. 
تیک مانیتور همچنین با استناد به آمار ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که حملات سایبری در این رژیم با افزایش ۷۰ درصدی طی یک دوره پنج‌ساله رو‌به‌رو بوده است. طبق گفته «پورتنوی»، در حال حاضر در هر ماه ۲۰۰ حمله سایبری به رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، در حالی که سال گذشته این حملات ۸۸ مورد در ماه بود. این اعداد نشان‌دهنده افزایش تعداد دشمنان این رژیم است و نشان می‌دهد که گروه‌های شرکت‌کننده در این حملات مدام در حال افزایش هستند. از سوی دیگر افزایش شدت و تعداد حملات سایبری، اداره سایبری رژیم صهیونیستی را بر آن داشته تا کار بر روی یک شبکه سیستم الکترونیکی مشابه سیستم دفاع هوایی «گنبد آهنین» را در فضای سایبری آغاز کند. در همین ارتباط نیز «گابی پورتنوی»، مدیرکل اداره سایبری رژیم صهیونیستی از تلاش خود برای ایجاد به اصطلاح «گنبد سایبری» برای دفع حملات سایبری خبر داده و چنین سامانه پدافند سایبری را ضروری دانسته، اما به نظر می‌رسد که طرح گنبد سایبری تاکنون یا به‌صورت کامل اجرا نشده یا آنکه این طرح پدافندی نیز در برابر حملات سایبری ناکارآمد بوده است.
حمله‌کنندگان چه کسانی هستند؟
گروه‌های هکری که تاکنون مسئولیت حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی را برعهده گرفته‌ا‌ند، متنوع و مختلف هستند. در این میان «عصای موسی»، معروف‌ترین و پرسروصداترین حملات را علیه صهیونیست‌ها به نتیجه رسانده است، از جمله سال گذشته که تصاویر شخصی از «بنی گانتز»، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی را در خانه شخصی‌اش منتشر کرد. این گروه ظاهرا در توئیتر و تلگرام حساب‌های کاربری دارند اما محتویات آنها برای همه در دسترس نیست. حساب فعلی آنها در توئیتر بیش از هزار دنبال‌کننده دارد و بیشتر توئیت‌ها به فارسی است. بعضی از این توئیت‌ها شامل عکس‌هایی از شهدای ایرانی و به‌ویژه فرماندهان گروه‌های مقاومت است. پیش‌تر وب‌سایت فن‌آوری اینترنتی «هکر نیوز» در گزارشی درباره گروه هکری عصای موسی نوشته بود که فعالیت‌شان از سپتامبر ۲۰۲۱ شروع شده و اقدامات‌شان انگیزه‌های سیاسی دارد. در عین حال طی چند ماه گذشته بیشتر حملات سایبری علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی از سوی گروه هکری با نام «انانیموس سودان» انجام شده که عمده حملاتش را با عنوان دفاع از مردم فلسطین انجام می‌دهد. همچنین در میان گروه‌های هکری مهاجم به رژیم صهیونیستی، نام گروه‌های دیگری مانند «سایه سیاه» یا «بلک شَدو»، گروه «بچه‌ گربه‎‌های ملوس» و همچنین گروه «دست‎های باز» نیز دیده می‌شود. گروه هکری دست‌های باز سال گذشته در یک افشاگری خود اعلام کرد که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درصدد ترور رئیس‌جمهور قزاقستان بوده است. منابع غربی و اروپایی در گزارش‌های خود گفته‌اند که براساس مطالعات صورت‌گرفته، شرکت‌های صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ بیش از یک میلیارد دلار باج به هکرها پرداخت کردند. انتظار می‌رود با افزایش حملات سایبری این میزان بیشتر هم شده باشد. کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که هدف هکرها صرفا مالی نیست بلکه انگیزه آنها وارد کردن آسیب امنیتی به رژیم صهیونیستی و لطمه زدن به وجهه آن است. هدفی که هکرها با افزایش حملات سایبری به آن دست یافته‌اند. در عین حال، بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی با طرح برخی ادعاهای بی‌اساس و بدون ارائه اسناد و مدارک لازم مدعی شده است که برخی گروه‌های هکری مهاجم علیه رژیم صهیونیستی با ایران مرتبط هستند. ادعایی که بیش از گذشته این رسانه را بی‌اعتبار می‎سازد و نشان می‌دهد که این روزها بی‌بی‌سی فارسی هر ادعای بدون پشتوانه‌ای را مطرح می‌کند. یکی از دلایل این ادعای بی‌بی‌سی فارسی این است که، روزنامه کیهان اخبار این حملات هکری را پوشش می‌دهد!
سرنگونی پهپاد صهیونیستی
از سوی دیگر در ادامه تحولات مرتبط با فلسطین، گروه‌های مقاومت روز پنج‌شنبه یک فروند پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی را بر فراز اردوگاه جنین سرنگون کردند. سرایاالقدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین)- تیپ جنین- در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «رزمندگان ما توانستند یک پهپاد متعلق به ارتش رژیم اشغالگر را بر فراز اردوگاه جنین سرنگون کنند.» در ادامه بیانیه آمده است: «مهندسان ما در حال رسیدگی و استخراج اطلاعات مهم و حساس از این پهپاد در رابطه با نیروهای اشغالگر هستند.» همچنین صبح جمعه مقاومت فلسطین در راستای افزایش آمادگی خود چندین فروند موشک از سواحل غزه به سوی دریا پرتاب کرد. منابع فلسطینی گزارش دادند که این آزمایش موشکی در راستای افزایش قدرت و دقت موشک‌های مقاومت انجام شده است. مقاومت فلسطین در ماه‌های اخیر در راستای آمادگی برای هرگونه درگیری احتمالی با رژیم صهیونیستی آزمایش‌های موشکی متعددی را انجام داده است.
هشدار مقاومت فلسطین به تقسیم مسجدالاقصی
یک روز پس از آنکه «عمیت هلیوی»، نماینده عضو حزب لیکود در پارلمان رژیم موقت صهیونیستی(کنست) طرحی را ارائه کرد که بر مبنای آن، مسجدالاقصی از نظر مکانی تقسیم می‌شود، خبرگزاری شهاب به نقل از مقاومت فلسطین گزارش داد، طرحی که هلیوی جنایتکار برای تقسیم الاقصی ارائه کرده، همچون انفجاری است که کابینه افراطی‌های صهیونیست، مسئول پیامدهای فاجعه‌بار آن خواهد بود. مقاومت فلسطین با بیان اینکه مردم این کشور و مقاومت آن، چنین تعدی را تحمل نخواهند کرد، تصریح کرد: از مردم خود می‌خواهیم که حضور در صحن‌های الاقصی را افزایش دهند و درگیری‌ها و مقابله با تجاوز دشمن صهیونیستی را گسترش دهند و با عملیات‌های قهرمانانه در قلب این رژیم، هزینه سیاست‌های جنایتکارانه را به این رژیم تحمیل کنند. براساس طرح ادعایی هلیوی، مسلمانان بخش جنوبی مسجد و یهودیان بخش میانی و شمالی آن از جمله مسجد «قبهًْ الصخره» را در اختیار خواهند داشت. گروه‌های مقاومت فلسطین روز پنج‌شنبه در واکنش به این طرح، تأکید کردند که چنین اقدامی به منزله اعلام جنگ است.

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi