شناسه خبر : 100815
یکشنبه 21 خرداد 1402 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولین سردار شهید جبهه مقاومت

هرگز در کنج عافیت دنیا ننشسته و پس از هجوم وحشیانه صرب ها و استکبار جهانی به مردم مظلوم و مسلمان بوسنی و هرزگوین، راهی این دیار شده که شرح مجاهدت های...

فاش نیوز - حاج رسول، تمام عمر با برکتش را در خدمت به اسلام و انقلاب صرف کرد.

از آغاز پیروزی انقلاب و مبارزه با جریان نفاق و فتنه و تامین امنیت فرهنگی، سیاسی و نظامی شهر تا حضور بی درنگ در دفاع از حریم ایران اسلامی در نخستین روزهای هجوم وحشیانه ارتش رژیم بعث صدام در جبهه سرپل ذهاب و قراویز و بازی دراز در کارنامه حیات پر برکت ایشان می درخشد.
 
...نقش حاج رسول در تمام عملیات هایی که جهت بیرون راندن دشمن بعثی از خاک ایران صورت گرفت بسیار پر رنگ و ماندگار است.
 
...پس از آزادی شهرهای اشغال شده، نقش ایشان به مراتب موثر تر شده و در قرارگاه عملیات برون مرزی، او "رسولِ" انقلاب می شود و در ایجاد جبهه ای متحد در بین مبارزان و مجاهدان عراقی در برابر دشمن، نقش بی همتایی را ایفا می کند.
 
شناسایی های برون مرزی، آموزش و سازماندهی مجاهدین عراقی برای ضربه زدن به صدام و دشمن بعثی آنچنان با برنامه ریزی ایشان موثر واقع می شود که صدام تقریبا تسلط سیاسی، نظامی خود بر کردستان عراق را از دست می دهد.
 
مجاهدت های حاج رسول در جبهه برون مرزی در این مقال نمی گنجد و تنها در این باب می توان کتاب ها نوشت.
 
...دفاع مقدس که به پایان می رسد و حاج رسول از یاران و همرزمانش چون؛ شهید حاج حسن تاجوک، سردار شهید مصطفی طالبی و...جامانده است، هرگز در کنج عافیت دنیا ننشسته و پس از هجوم وحشیانه صرب ها و استکبار جهانی به مردم مظلوم و مسلمان بوسنی و هرزگوین، راهی این دیار شده که شرح مجاهدت های ایشان در این جبهه مستند و ماندگار است.
 
...و در پایان، سردار شهید ؛ حاج رسول حیدری، با عنوان "رسولِ انقلاب" در نوزدهم خرداد ۱۳۷۰ اولین سردار شهید جبهه مقاومت نام می گیرد.
 
...مسلمان بوسنی احترام ویژه ای برای حاج رسول قائل هستند و خود را مدیون مجاهدات ایشان می دانند.
 
روز جمعه نوزدهم خرداد ۱۴۰۲، یادواره شهید حاج رسول حیدری(مجید منتظری) با حضور حماسی و پرشور، همرزمان، ایثارگران و سایر اقشار مردم شهید پرور شهرستان ملایر برگزار گردید. سخنران مراسم، سردار سپاه اسلام؛ محمدرضا نقدی بودند که به باز روایی گوشه هایی از خاطرات و مجاهدت های حاج رسول پرداختند.
 
|| فریدون نوروزی
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi