شناسه خبر : 100844
یکشنبه 21 خرداد 1402 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مستند «مبشر سخاوت»؛ نگاهی به زندگی شهید «عبدالحسین مبشر»

فاش نیوز - احمدپور گفت: مستند «مبشر سخاوت» نگاهی به زندگی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالحسین مبشر» است که با هدف معرفی این شهید روحانی به نسل جوان ساخته شده است و در دومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی شایسته تقدیر شناخته شد.

 

مستند مبشر سخاوت؛ نگاهی به  زندگی شهید عبدالحسین مبشر

«احمد احمدپور» مستند ساز لرستانی در حاشیه آیین اختتامیه دومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم‌آباد،  اظهار داشت: مستند «مبشر سخاوت»  نگاهی به زندگی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالحسین مبشر» است  که  با هدف معرفی این شهید روحانی به نسل جوان ساخته شده است و در دومین جشنواره  ملی  پرچمداران انقلاب اسلامی شایسته تقدیر شناخته شد.

وی با بیان اینکه جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی با هدف حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، ثبت حماسه‌های جاودانه حوزه‌های علمیه، مراجع عظیم‌الشان و روحانیت مجاهد برگزار شد، افزود: از یک‌صد اثری که  به دبیرخانه ملی این جشنواره ارسال شد، چهار اثر مربوط به استان لرستان بود.

احمد پور  گفت: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین مبشر، در سال ۱۳۲۵ در الشتر متولد شد و پس از یک دوره تحصیلات حوزوی در حوزه علمیه خرم‌آباد برای ادامه تحصیل حوزوی راهی حوزه  علمیه قم شد.

این مستندساز لرستانی تصریح کرد:  ورود شهید به قم مقارن با وقایع تاریخی ابتدای نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بود که ایشان همانند بسیاری از طلاب همراه و همگام انقلاب شد.

وی گفت: حجت الاسلام مبشر سرپرست بنیاد شهید لرستان و پایه‌گذار کانون اسلامی جوانان در خرم‌آباد بود که در پنجم مهر سال ۱۳۶۰ به دست منافقان به شهادت رسید.

احمد پور در پایان ضمن تشکر از دست اندر کاران برگزاری دومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: پرداختن به  نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مستلزم حمایت همه‌جانبه نهادهای فرهنگی است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi