شناسه خبر : 100936
سه شنبه 23 خرداد 1402 , 14:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یدیعوت آحارونوت گزارش داد:

رواج مصرف مواد مخدر و ضعف نظامی، چالش‌های مهم امروز ارتش رژیم صهیونیستی

فاش نیوز - استفاده از مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیستی روند پرشتابی گرفته است. موضوعی که بیش از هرچیز بخشی از بحران روحی و روانی در میان نظامیان را نشان می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های درونی ارتش رژیم صهیونیستی، مشکلات و ضعف‌هایی است که به مسائل لجستیکی و یا تجهیزات نظامی و فنی مربوط نیست، بلکه این مشکلات به‌صورت ساختاری در میان نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی وجود دارد. طی چند ماه گذشته نیز گزارش‌های متعددی از رواج افسردگی و خودکشی در میان نظامیان صهیونیستی منتشر شده است و دو هفته پیش خودکشی دو تن از نظامیان رژیم صهیونیستی به نگرانی بسیار زیاد رئیس ستاد ارتش این رژیم منجر شد، تا آنجا که او خواستار جلوگیری از تکرار این خودکشی‌ها شد. حتی آمار خودکشی‌ها در میان نظامیان آن‌قدر زیاد شده است که آن‌گونه که شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داده، رئیس ستاد ارتش دستور داده است تا طرحی برای پایان دادن به پدیده خودکشی نظامیان تدوین شود. روز دوشنبه نیز، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول برجسته در ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که استفاده از مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیست گسترش پیدا کرده است. گسترش استفاده از مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیستی بارزترین نشانه رواج بیماری‌های مرتبط با مسائل روحی و روانی در میان نظامیان است و به نظر می‌رسد که با گسترش بحران‌های روحی و روانی در میان نظامیان، سربازان ارتش اسرائیل اکنون به مواد افیونی پناه برده‌اند.
روند تصاعدی اعتیاد به مواد مخدر در ارتش
استفاده از مواد افیونی و مخدر در میان نظامیان صهیونیستی تازگی ندارد و این نظامیان سال‌هاست با مواد مخدر آشنا هستند. مقاله‌ای در سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا موجود است که تاریخ انتشار آن به سال 1993 بازمی‌گردد و در آن گفته شده حداقل 6.1 درصد از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی مصرف برخی از مواد مخدر را گزارش داده‌اند. براساس این گزارش تحقیقی، همچنین مصرف الکل در میان نظامیان حدود 70 درصد است که آمار بسیار بالایی است. گزارش دیگری که در سال 2012 توسط یک موسسه انگلیسی انجام شد، آمار استفاده از مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیستی را تا 22 درصد اعلام کرد و نشان داد که از سال 1993 تا 2012 مصرف مواد مخدر در ارتش رژیم اسرائیل حدود 4 برابر شده است. بعدها در سال 2021، جروزالم‌پست در گزارشی اعلام کرد که ماده مخدر حشیش پرطرفدارترین ماده افیونی در میان نظامیان است. این روزنامه با هشدار نسبت به افزایش استفاده از حشیش توسط نیروهای نظامی اعلام کرد که استفاده از مواد مخدر هنجارهای ارتش و مأموریت آن‌ در حفاظت از مرزها را با خطر رو‌به‌رو کرده است. براساس گزارش جروزالم‌پست، افزایش استفاده از حشیش در میان نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی حتی تا آنجا زیاد شد که فرماندهی ارتش از حذف مزایای نظامیان معتاد به حشیش و کاهش رتبه نظامی آنها خبر داده و اعلام کرد که سخت‌گیری را بیشتر خواهد کرد. با این حال به نظر می‌رسد که این سخت‌گیری‌ها تاثیری برای کاهش استفاده از مواد مخدر در ارتش رژیم صهیونیستی نداشته است.
ارتش قاچاقچی
البته فقط استفاده از مواد مخدر در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی خبرساز نیست، بلکه نظامیان این رژیم سابقه قاچاق مواد مخدر را هم در کارنامه دارند. در سال 2018، دیلی‌صباح به نقل از مقامات تل‌آویو گزارش داد که حداقل سی‌وپنج سرباز همراه با چند غیرنظامی به‌دلیل قاچاق مواد مخدر و سوءمصرف مواد دستگیر شده‌اند. در این گزارش همچنین گفته شد که براساس یک نظرسنجی که توسط سازمان مبارزه با مواد مخدر اسرائیل (IADA) انجام شده است، بیش از نیمی از سربازان ارتش به استفاده از مواد مخدر غیرقانونی، به‌ویژه ماری‌جوانا در سال گذشته اعتراف کرده‌اند. در سال 2019 نیز قاچاق مواد مخدر در یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی خبرساز شد و دیلی‌صباح اعلام کرد که 10 سرباز به‌دلیل نگهداری و استعمال مواد مخدر بازداشت شدند که چهار تن از آنها زن و شش تن مرد بودند. براساس این گزارش مشخص شد که این نظامیان در پایگاه آموزشی در نقب مشغول خرید، فروش و استفاده از مواد مخدر بوده‌اند.
تلفات ارتش در مانور نظامی
همان‌گونه که گفته شد، بدنه انسانی ارتش رژیم صهیونیستی با بحران ناکارآمدی رو‌به‌روست و در همین ارتباط نیز روز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک سرباز خود در مانور نظامی اخیر خبر داد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این ارتباط اعلام کرد: «یک سرباز در جریان رزمایش نظامی از ناحیه سینه و سر به‌شدت زخمی شد.» یوسی یهوشع، خبرنگار صهیونیستی و خبرنگار امور ارتش و امنیت در روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: «طی رزمایشی در پایگاه تسئیلیم یک سرباز از نیروی مهندسی به‌شدت زخمی شد و به مراکز درمانی منتقل گردید.» تلفات در جریان برگزاری مانور نظامی جدیدترین نشانه ضعف بدنه انسانی ارتش رژیم صهیونیستی است و بعید است که این نیروها بتوانند در یک جنگ احتمالی دستاوردی داشته باشند.
سایه سنگین بحران اقتصادی بر سر تل‌آویو
از سوی دیگر، رسانه‌های عبری‌زبان با اذعان به وخامت اوضاع اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند که با سیاست‌های کنونی کابینه نتانیاهو باید منتظر بحران اقتصادی باشیم. شبکه خبری المیادین به نقل از کانال «۱۲» عبری نوشت: با بدتر شدن شرایط اقتصادی در «اسرائیل» و به‌دنبال آن، با کاهش درآمد سرانه مداوم شهرک‌نشینان و رکود بی‌سابقه کنونی در بخش ساخت‌وساز و بازار مسکن طی ۲۰ سال گذشته، تل‌آویو در آستانه رکود فلج‌کننده اقتصادی قرار دارد. به نوشته المیادین، رسانه‌های عبری پیش‌تر نیز در ماه ‌آوریل سال جاری میلادی با هشدار نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی اعلام کردند: «اسرائیل در پی سیاست‌های نتانیاهو به سمت بحران اقتصادی حرکت می‌کند.» در همین ارتباط، مؤسسه اعتبارسنجی آمریکایی «مودیز» پیش‌تر گزارش داده بود که رتبه اعتباری سالانه این رژیم با یک درجه کاهش از سطح «مثبت» به مرحله پایین‌تر نزول کرده است. رسانه‌های عبری همچنین بارها نسبت به افزایش شاخص تورم اقتصادی طی ماه‌های گذشته هشدار داده بودند؛ مسئله‌ای که موجب شد مؤسسات مالی و بانکی در سرزمین‌های اشغالی به تناوب نرخ سود بهره را افزایش دهند.
آمار تکان‌دهنده از شهدای فلسطین 
جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی همچنان ادامه دارد و یک منبع عبری‌زبان در گزارشی تکان‌دهنده تعداد شهدای کودک و نوجوان فلسطینی در جریان درگیری‌ها با نظامیان صهیونیستی در فلسطین اشغالی را فاش ساخت. روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی یعنی طی شش ماه گذشته تاکنون ۲۸ کودک و نوجوان فلسطینی را در درگیری‌های مختلف در فلسطین اشغالی به دست نظامیان این رژیم به شهادت رسیدند. همچنین هیئت عالی اسلامی و هیئت علمای بیت‌المقدس نسبت به خطرات درخواست «عمیت ‌هالیوی»، نماینده حزب «لیکود» در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی میان مسلمان و یهودیان هشدار دادند. این دو هیئت در بیانیه‌ای بر ابعاد خطرناک این طرح صهیونیستی از جمله تقسیم مکانی مسجدالاقصی، توصیف مجدد آن به مسجد قبلی، تقدس‌زدایی از دیگر بخش‌های آن، پایان دادن به تولیت خاندان ‌هاشمی اردن بر این مکان مقدس، پایان دادن به نقش و فعالیت اوقاف اسلامی، اجازه ورود به یهودیان از تمام دروازه‌های آن و هتک حرمت این مکان مقدس تاکید کردند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi