شناسه خبر : 100971
پنجشنبه 25 خرداد 1402 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد

تحقق صرفه‌جویی ۱۰۰۰ مگاواتی برق با تغییر ساعت کار ادارات

فاش نیوز - وزیر نیرو با بیان اینکه با آغاز فصل گرما با ناترازی حدود ۱۲ هزار مگاواتی برق در کشور رو‌به‌رو هستیم، گفت: تغییر ساعت کار ادارات به این دلیل بود که مصرف برق ادارات در ساعات اوج به حداقل ممکن برسد که با پیشبرد این اقدام شاهد صرفه‌جویی 1000 مگاواتی برق هستیم.
علی‌اکبر محرابیان دیروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه با آغاز فصل گرما با ناترازی حدود ۱۲ هزار مگاواتی رو‌به‌رو هستیم، گفت: در سال ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا پایان تابستان حتی تا سه نوبت در روز با قطعی برق مواجه بودیم، در حالی که با برنامه‌ریزی مفصلی که انجام شد و با همکاری مردم همانند سال گذشته تلاش شد اثرات این ناترازی به حداقل ممکن برسد. وزیر نیرو با‌اشاره به تاثیر تغییر ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف برق، افزود: تغییر ساعت کار ادارات به این دلیل بود که مصرف برق ادارات در ساعات اوج به حداقل ممکن برسد که با پیشبرد این اقدام شاهد صرفه‌جویی 1000 مگاواتی برق هستیم.  وی در ادامه درباره مشکل پیش آمده برای تأمین آب در شهرهای تهران و کرج که به دنبال رانش کوه در محدوده سد کرج رخ داد، اظهار کرد: توده بسیار بزرگی از سنگ و نیز گل و لای از ارتفاع بسیار بالا وارد بستر رودخانه کرج شد که ارتباط آب با شهر تهران و کرج را قطع کرد.
وی افزود: این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزیر بودیم مسیر ۳۰۰ متری را باز کنیم، بر این اساس، در حداقل زمان و در ۱۲ ساعت کانالی را حفاری و ارتباط آب را بین سد و پایین دست برقرار کردند و از دوشنبه ظهر آب به سمت تهران و کرج جاری شد. وزیر نیرو ادامه داد: به دلیل این حادثه ما با مشکل گل و لای و افزایش کدورت آب رو‌به‌رو شدیم که برای رفع آن نیز تلاش شد و با اقدامات صورت گرفته کدورت آب تا حدود زیادی برطرف شده است.
محرابیان ادامه داد: از دیشب تصفیه‌خانه‌های غربی تهران همگی در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.
وی در عین حال شهروندان را به صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه کرد تا بتوان حجم مخازنی را که در اثر این حادثه کاهش یافته‌اند، به حالت طبیعی بازگرداند.
منابع بلوکه شده ایران در تعدادی از کشورها آزاد شده است
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور نیز در جمع خبرنگاران، گفت: در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، تورم شهریورماه ۵۹.۶ درصد بوده اما دولت این تورم را کنترل کرد طوری که کل تورم سال ۴۶.۲ درصد شد. در شهریور ۱۴۰۱ نیز تورم به حدود ۴۰ درصد (۳۹.۶ درصد) رسید.
وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تورم تولید‌کننده و تورم مصرف‌کننده کاهش یافته است و در خرداد ماه این کاهش چشمگیر‌تر خواهد بود.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در تعدادی از کشورها منابع بلوکه شده ایران آزاد شده و در برخی کشورها نیز مقدمات آزاد‌سازی فراهم شده است.
مدارس دولتی حق دریافت وجه خارج از دستورالعمل ندارند
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش هم در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: مدارس دولتی در ازای ثبت‌نام حق دریافت وجه خارج از دستورالعمل ندارند. اگر فعالیت ویژه و فوق برنامه‌ای قرار است داشته باشند می‌توانند بعد از اتمام فرآیند ثبت‌نام، با مشارکت خانواده‌ها اخذ هزینه داشته باشند. رسانه‌ها نیز باید در این زمینه رصد و مراقبت کنند.
وی درباره اعلام نتیجه آزمون استخدامی عنوان کرد: نتیجه آزمون استخدامی ابتدایی آماده شده ولی اعلام نتیجه آن برعهده ما نیست چراکه متغیرهای دیگری در نتیجه این آزمون تأثیر می‌گذارد که وزارت کشور باید اطلاعات مربوط به آنها را در اختیار سازمان سنجش بگذارد.
صحرایی بیان کرد: تا چند روز آینده نتیجه این آزمون اعلام می‌شود و از اوایل هفته اول تیر ماه نیز ارزیابی‌های تکمیلی صورت خواهد گرفت.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین آزمون دیگری نیز ۱۲ مرداد ماه برای استخدام حدود ۲۰ هزار دبیر برگزار می‌شود که ثبت‌نام آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.
پیشرفت چشمگیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
در دولت سیزدهم 
محسن‌منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت امسال کلنگی نخواهد زد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را دنبال می‌کند، گفت: نهضت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم با پیشرفت فیزیکی بالایی صورت گرفته و دنبال شده است. همچنین دولت پرهیز دارد که پروژه جدیدی را شروع کند.
وی یادآور شد: البته اگر پروژه‌ای شرایط بحرانی داشته باشد و نیاز ضروری کشور به شمار رود قطعاً دولت به شروع آن رضایت می‌دهد، ولی به صورت کلی در تمامی دستگاه‌های اجرایی مصمم هستیم که پروژه جدیدی آغاز نشود و اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.
توضیحات سخنگوی دولت در مورد استعفای محسن رضایی
علی بهادری جهرمی سخنگوی نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت، ضمن قدردانی از زحمات اخیر محسن رضایی در سمت‌های مختلف گفت: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ۱۱۲ جلسه در این دوره برگزار کرده که حدود ۱۵۰ موضوع در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است. ۲۸ جلسه سران قوا نیز برگزار شده که این جلسات بیش از ۳۰ مصوبه مختلف در حوزه‌های مختلفی همچون تجارت، اصلاح نظام بودجه، تورم، مسکن، کالابرگ الکترونیک داشته است.
وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اخیراً تغییراتی در ساختار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ایجاد کردند، ضروری بود که تمرکز بیشتری در این دبیرخانه صورت بگیرد چراکه فعالیت‌های این دبیرخانه فراقوه‌ای است و به هماهنگی سه قوه مربوط است و استقلال و تمرکز بیش از پیش می‌طلبید.
سخنگوی دولت بیان کرد: به همین دلیل محسن رضایی از سمت خود به عنوان معاون اقتصادی دولت استعفا داد و حکم جدیدی در این دبیرخانه در سمتی جدید به وی اعطا شد که امید است در این جایگاه نیز عملکرد خوبی داشته باشد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi