شناسه خبر : 101069
یکشنبه 28 خرداد 1402 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدوین حماسه رزم تیپ حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام کلید خورد

فاش نیوز - در جلسه تدوین حماسه رزم تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) فرماندهان گردان‌ها و واحد‌های این یگان برای همکاری در این کار اعلام آمادگی کردند.

 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جلسه تدوین حماسه رزم تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور فرماندهان گردان‌ها و واحد‌های این یگان در سالن همایش‌های گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار سید باقر سادات حسینی فرمانده تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) در بیاناتی به اهداف تشکیل قرارگاه فرهنگی و پژوهشی تیپ اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از ۴۰ سال، پرداختن به حماسه رزم رزمندگان تیپ عبدالعظیم (ع) با عنایت شهدا صورت می‌گیرد ابراز امیدواری کرد: به مدد شهدا با همه‌ی سختی‌ها و همراهی رزمندگان و پیشکسوتان ثبت و جمع آوری خاطرات و اسناد دلاوری رزمندگان و شهدای مظلوم انجام خواهد شد و انشاءالله این سرمایه برای آیندگان ذخیره می‌ماند.

تدوین حماسه رزم تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) کلید می‌خورد

در این مراسم حاضرین با معرفی خود و مسولیتشان در تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) قول همکاری در تدوین حماسه رزم این یگان را دادند.

سردار عامری معاون فرهنگی و تبلیغات تیپ عبدالعظیم (ع) دیگر سخنران این مراسم نیز در خصوص اهمیت تدوین حماسه رزم نکاتی را بیان کرد و مقرر شد تا زمان سالگرد تاسیس تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) در دیماه بخشی از اسناد و مدارک و دست نوشته‌های جمع آوری شده و رونمایی شود.

تدوین حماسه رزم تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) کلید می‌خورد

گفتنی است، تیپ حضرت عبدالعظیم علیه السلام متشکل از رزمندگان شهرستان‌های استان تهران خصوصا شهرستان ری، ورامین و شمیرانات در دیماه سال ۱۳۶۲ با ۴ گردان به عنوان پشتیبان تیپ سیدالشهداء (ع) تشکیل شد و در عملیات خیبر و در روز‌های سخت جزیره مجنون توسط تیپ سیدالشهداء (ع) به فرماندهی شهید حاج کاظم رستکار به کار گرفته شد و حماسه رزمندگان این یگان در روز‌های ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ اسفند در پد شرقی جزیره مجنون به ثبت رسید. تیپ حضرت عبدالعظیم در عملیات خیبر بیش از ۲۵۰ شهید و صد‌ها جانباز تقدیم نموده است.

تدوین حماسه رزم تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) کلید می‌خورد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi