شناسه خبر : 101106
دوشنبه 29 خرداد 1402 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت خداحافظیِ فوتبالیِ محمد انصاری برترین ورزشکار قرن ایران در عرصه ترویج رفتار جوانمردی

عاشقِ شهید ابراهیم‌ هادی

فاش نیوز - محمد انصاری بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی ایران و برترین ورزشکار قرن ایران در عرصه ترویج رفتار جوانمردی، خرداد 1402 با انتشار پیامی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
در پیام انصاری آمده است:
«از وقتی فوتبال حرفه‌ای را شروع کردم، جز به سربلندی کشورم و شادمانی ملت عزیزمان فکر نمی‌کردم، اگرچه از رهگذر این تفکر، خداوند خیلی از آرزوهای من را هم برآورده کرد.
بر تن کردن پیراهن زیبای تیم ملی، کسب هشت عنوان قهرمانی و دو بار حضور در فینال آسیا، همه و همه از جمله افتخارات بزرگی بود که به آنها می‌بالم....
به موازات کناره‌گیری از حضور در زمین فوتبال، کماکان به خدمتم به‌عنوان یک سرباز کوچک کشور در ساحت پاک ورزش ادامه خواهم داد. امید دارم دعای خیر مردم، بدرقۀ راه من و همۀ نونهال‌ها و نوجوان‌هایی باشد که تلاش می‌کنم در مدرسۀ فوتبال‌ هادی، کنار دیگر یاران نیک‌دلم، به آنها رسم جوانمردی و پهلوانی بیاموزم.»
به همین مناسبت نگاهی می‌اندازیم به فعالیت‌های این پهلوان اهل بیتی و اخلاق‌مدار و خادم و عاشق شهدا به ویژه شهید گمنام و حضرت زهرایی ابراهیم ‌هادی.
عشق و ارادت نسبت به شهدا و خانواده‌های شهدا
قصه ارادت محمد انصاری به شهدا از دوران کودکی آغاز می‌شود. دایی آقا محمد از شهدای دفاع مقدس هست و چون در خانواده شهدایی بزرگ شده، از کوچکی پاتوقش بهشت زهرا، قطعه شهدا بوده است. 
انصاری از دفاع مقدس با عبارات «از خودگذشتگی، عشق و سازندگی» یاد می‌کند، شهید ابراهیم هادی را «الگوی مناسب جوانان» معرفی می‌نماید، در مورد کتاب سلام بر ابراهیم خاطرنشان می‌نماید: «حتماً بعد از خواندنش تغییر می‌کنید.» و عشق و ارادت ناب و عمیق و قدرشناسی ویژه‌اش نسبت به شهدای والامقام و خانواده‌های مکرم و معزز شهدا را با چنین تعابیری ابراز می‌دارد: «الگوی اخلاقی و ستاره‌های قرن ما شهدا هستند»، «تک تک ما ایرانی‌ها در دل‌مان مدیون شهدا و خانواده‌های‌شان هستیم»، «همه مردم ما عاشق شهدا هستند و من هم مانند همه مردم عاشق شهدا هستم»، «هرچه داریم از شهداست و امیدوارم نه فقط در حرف بلکه در عمل ادامه‌دهنده واقعی راه این عزیزان باشیم» و...
انصاری در منزل خانواده‌های شهدا و جلسات و محافل و برنامه‌ها و یادواره‌های شهدای بسیاری شرکت نموده است و معتقد است: همیشه حضور در یادواره‌های شهدا به‌ خصوص شهدای ورزشکار حس خاصی دارد و برایم یک افتخار بزرگ است.
این پهلوان بااخلاق در یکی از یادواره‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از آثار حضور شهدا در زندگی خود برای دانش‌آموزان گفت و خود را مدیون شهدا دانست: کسی که یک قدم در زندگی‌اش برای شهدا بردارد، مطمئن باشد برایش جبران می‌کنند. داریم در قرآن که شهید زنده است.... پیشنهاد می‌کنم هر کسی از بچه‌ها یک شهید را باهاش ارتباط بگیرد، یک شهید را زندگی‌نامه‌اش را بخواند، یک شهید را باهاش ارتباط برقرار کند، برایش کار کند، خودش متوجه توجه اون شهید بهش می‌شود.
نشان دادن تصاویر و نام‌های شهدا در زمین فوتبال و ادای احترام به آنان در مسابقات ورزشی، از جمله خصایص دیگر این ورزشکار جوانمرد است.
محمد انصاری در مرداد 1396 و به فاصله کوتاهی از شهادت محسن حججی خاطرنشان نمود: 
«امثال شهید حججی در کشور ما کم نیستند که ما را سرافراز می‌کنند. شهادت شهید حججی این مسئله را به ما گوشزد کرد که در مورد شهدا بامعرفت‌تر باشیم مخصوصاً در مورد شهدای مظلوم مدافع حرم. شهدای مدافع حرم به خاطر امنیت کشور و دفاع از حرم می‌جنگند. امیدوارم راه امثال شهید حججی ادامه داشته باشد. واقعاً مهم‌تر از خون این شهید، راه آن است. ما باید عَلَم شهدا را همیشه بالا نگه داریم.»
همچنین در دی‌ماه 1398 تصویری از محمد انصاری که فرزند خردسالش را در بغل داشت و در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت کرده بود، منتشر گردید.
دی 1399 نیز تصویر صفحه شخصی انصاری در فضاری مجازی در سالروز شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شد که مزین بود به عبارت «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا» و تصویر شهید سلیمانی در حال تبرک جستن به پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) و ذیل تصویر نیز نوشته شده بود: «مردی که معرکه بود و مرد معرکه بود». 
فروردین 1402، محمد انصاری در مسابقه فیلم‌سازی ویژه دانش‌آموزان برای معرفی زنان موفق ایران تحت عنوان «نهضت روایت زن ایرانی» در بخش فیلم ما سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، حضور یافت و در مصاحبه‌ای اظهار داشت: زن موفق زنی ‌است که بتواند در هر حوزه‌ای که ورود می‌کند به نحو احسن ایفای نقش کرده و با توجه به جایگاهی که دارد یک دختر موفق، همسر موفق و مادر موفق باشد. برای مثال مادر موفق با حفظ انسجام خانواده و مسئولیت اصلی‌ای که برایش تعریف شده است می‌تواند یک زن موفق باشد.
انصاری با بیان خاطره‌ای از دیدار خود با مادر شهیدان خالقی‌پور گفت: بنده به همراه تعدادی از دوستان خدمت حاج خانم خالقی‌پور رسیدیم که ایشان سه فرزند خود را تقدیم این کشور کرده و نیز همسرشان از جانبازان دفاع مقدس می‌باشند. از نظر بنده حاج خانم خالقی‌پور یک زن ویژه و الگوی زنان موفق می‌تواند باشد.
عاشق و شیفته شهید ابراهیم ‌هادی
اما ماجرای آشنایی و عشق و ارادت و خدمت به پهلوان بی‌مزار شهید ابراهیم‌ هادی، حکایت مفصلی دارد.
محمد انصاری در شهریورماه ۱۳۹۶، در این باره گفته است:
«همه مردم ما عاشق شهدا هستند و من هم مانند همه مردم عاشق شهدا هستم. اما سال ۸۸ بعد از خواندن کتاب «سلام بر ابراهیم» و با شناخت ایشان، شیفته اخلاقیات‌شان شدم.»
این ورزشکار ارزشی و جهادی و خادم شهدا، زندگی‌اش را وقف شهید ابراهیم‌ هادی نمود و یکی از مهم‌ترین و درخشان‌ترین و تحسین‌برانگیزترین اقداماتش در این عرصه، تأسیس مدرسه فوتبالی با نام شهید ‌هادی در سال 1396 در تهران بود.
انصاری در مورد آن که چرا اسم شهید ‌هادی را برای مدرسه فوتبالش انتخاب کرده، می‌گوید:
«با دوستانم مشورت کردم و بعد از مشورت‌های زیاد به این نتیجه رسیدم که چون شهید ‌هادی نمونه اخلاق و انسانیت بود و برای کودکانی که وارد حوزه ورزش می‌شوند خیلی خوب است که در بدو ورود با کسی مانند شهید ابراهیم‌ هادی آشنا شوند که اسوه اخلاقی است، نام شهید ‌هادی را روی این مدرسه گذاشتم.»
انصاری در موقعیت دیگری خاطرنشان می‌سازد:
«پیوند اخلاق و ورزش شاید این روزها حلقه مفقوده ورزش ما باشد و ایجاد مدرسه فوتبالی در رده سنی پایه و به نام شهید‌ هادی می‌تواند گشایشی در حل این مشکل باشد. باید فضای ورزش و تفریح را در کودکان و نوجوانان به وجود آورد.
مدرسه فوتبال شهید ابراهیم‌ هادی این فرصت را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که علاوه‌بر ورزش قهرمانی، به ورزش پهلوانی نیز بپردازند و چه الگویی بهتر از شهید ‌هادی. بچه‌های ما باید بدانند که شهید ابراهیم‌ هادی می‌تواند سرلوحه‌ای برای ورزش پهلوانی آنها باشد.
امیدوارم بتوانیم راه او را ادامه دهیم و در مسیرش قدم برداریم.»
مصداقِ آتش به اختیار و کار فرهنگی تمیز 
مراسم افتتاحیه مدرسه فوتبال شهید ابراهیم‌ هادی با مدیریت محمد انصاری در تیرماه 1396 در شهرک محلاتی تهران برگزار شد؛ برنامه‌ای که خواهر گرامی شهید ابراهیم‌ هادی و آقای میرعمادی به نمایندگی از هیئت مولف کتاب سلام بر ابراهیم و تعدادی از نونهالان عضو مدرسه و خانواده‌های‌شان در آن حضور داشتند.
محمد انصاری اولین سخنران برنامه بود که از نحوه آشنایی‌اش با شهید و اخلاق ابراهیم‌ هادی گفت. پیوند اخلاق و ورزش شاید این روزها حلقه مفقوده ورزش ما باشد، نکته‌ای که انصاری تلویحاً به آن ‌اشاره می‌کند و ایجاد مدرسه فوتبالی در رده سنی پایه و به نام شهید ‌هادی را گشایشی در حل این مشکل می‌داند.
خاطراتی که آقای میرعمادی مولف کتاب سلام بر ابراهیم برای جمع تعریف می‌کند، قدری فضا را برای جمع روشن می‌کند و بعد از شنیدن این خاطرات، تازه خیلی‌ها به عمق و ارزش این حرکت فرهنگی پی می‌برند.
آقای میرعمادی که پشت تریبون قرار گرفت، فضای جلسه تقریباً عوض شد؛ آقای میرعمادی از شهیدی گفت که وقتی آخرین‌بار در سال 60 به جبهه اعزام شد، به رفیقش گفته بود این‌ بار می‌خواهم جوری بروم که هیچ چیز از من برنگردد...»؛ او از شهیدی می‌گفت که در عین خوشنامی همیشه دوست داشت گمنام بماند؛ از شهیدی گفت که در فینال مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی، در عین اقتدار و توانایی فوق‌العاده بدنی، وقتی متوجه می‌شود خانواده حریفش در سالن هستند، آن‌قدر با حریفش مدارا می‌کند که کشتی را می‌بازد تا مرام و معرفت را ببرد. 
خاطراتی که میرعمادی برای جمع تعریف می‌کند چشم‌ها را‌ اشکین می‌کند. حالا همه دوست دارند برنامه زودتر تمام شود تا بتوانند کتاب سلام بر ابراهیم را بخوانند؛ البته بعضی‌ها همین چند دقیقه را هم طاقت نمی‌آورند و به صفحه‌های کتاب نگاهی می‌اندازند. 
شهید ابراهیم ‌هادی که در زمان حیاتش می‌خواست گمنام باشد، حالا با همت عاشقان و دلدادگانش که آنها هم گمنام هستند، در حال شناخته شدن در سراسر کشور و حتی در عرصه بین‌المللی است.
یکی از بانیان برنامه می‌گوید که هیچ وقت برای کارهای فرهنگی و مراسم‌های سالگرد شهید به مشکل برنخوردیم و همیشه خدا را شکر کارها هماهنگ شده است.
در ادامه برنامه نوبت به افتتاح مدرسه فوتبال در زمین ورزشی رو‌به‌روی سالن می‌رسد؛ نونهالانی که رده سنی‌شان 8 تا 12 است، زیر نظر مربی تمرین را آغاز می‌کنند؛ شور و شوق این بچه‌ها برای گرفتن لباس‌هایی که پشت همه آنها نام شهید ابراهیم‌ هادی حک شده، دیدنی است.
پدر یکی از بچه‌های عضو تیم که خودش هم حسابی فوتبالی است، حرف جالبی می‌زند: «‌وقتی شنیدم یک بازیکن بااخلاق مدرسه‌ای را به اسم شهید ‌هادی تأسیس کرده، از تهرانپارس خودم را به این‌جا رساندم؛ واقعاً کار فرهنگی و تربیتی درست یعنی همین.»
یکی دیگر از جوانانی که به قول خودش فقط و فقط به عشق اسم شهید‌ هادی خود را به این‌جا رسانده، نکته مهم و شایان توجهی می‌گوید: «خدا وکیلی در این وانفسای تعطیلی کارهای فرهنگی، اقدام این جوانان و فوتبالیستی مثل این بازیکن تیم ملی، مصداق همان آتش به اختیار و کار فرهنگی تمیزی است که آقا گفته‌اند.»
بچه‌هایی که وسط میدان با شور و شوق در حال تمرین هستند، قرار است در کنار ورزش هم اخلاق‌شان را حفظ کنند و هم بهترین در میدان باشند؛ کاری که شاید سالها قبل باید شروع می‌شد ولی هنوز هم دیر نشده است.
شهدای ورزشکار، الگوهای راستین ورزشی 
آکادمی و مدرسه فوتبال‌ هادی با مدیریت محمد انصاری یکی از مجهزترین مدارس فوتبال در تهران می‌باشد که از سال 1396 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.
این آکادمی در دو حوزه مهم فوتبال پایه (آموزش) و تشکیل تیم‌های باشگاهی برنامه‌های آموزشی اثربخش و متنوعی داشته و با هدف تربیت فوتبالیست‌های متخصص و اخلاق‌مدار راه‌اندازی شده است و در این مدت جزو آکادمی‌های خوشنام و معتبر استان بوده است.
از جمله مفاد مرامنامه خانواده اصیل و صمیمی «مدرسه فوتبال‌ هادی» این موارد را می‌توان ذکر نمود:
- باورمندی به جایگاه ورزش به عنوان «ابزاری کارا» در تقویت و سلامت توأمان جسم و روح (نفی هدف‌انگاری ورزش)
- پایبندی به رعایت کامل «صداقت»، «امانت‌داری»، «وفای به عهد» و «نظم» در تمامی تعاملات تیمی و گروهی
- پرهیز کامل از «بدخواهی» و «بدگویی» نسبت به دوستان و رقبا (چه در حضور و چه در غیاب ایشان)
- تلاش برای ایجاد جوّی برادرانه و دوستانه و پرهیز از هر اقدام مخرّب در این خصوص
- احترام به پیشکسوتان و الگوهای راستین ورزشی (خصوصاً شهدای ورزشکار) و تلاش جهت متخلّق شدن به فضایل اخلاقی ایشان 
شهریه رایگان برای افرادی که زیر نظر و یا تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و... یا کودکان کار و خانواده‌های بی‌بضاعت از امتیازات آکادمی فوتبال‌ هادی است.
ویژگی این مدرسه شهدایی، اولویت برنامه‌های فرهنگی و آموزش موضوعات اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی است که محور اصلی این مجموعه می‌باشد. بخشی از کارهای فرهنگی مجموعه عبارتند از: دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ اعتقادی برای همه رده‌ها، برگزاری اردو‌های فرهنگی، انجام تست‌های شخصیتی، اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های بی‌بضاعت و...
فوتبال پاک، محمد انصاری‌ها را می‌خواهد
روزنامه جوان در همان نخستین روزهای تأسیس مدرسه فوتبال ‌هادی از جانب محمد انصاری طی یادداشتی نوشت:
«در فوتبالی که از سر و کول آن بی‌اخلاقی و هزار اتفاق ریز و درشت ضدفرهنگی بالا می‌رود، باید قدر فوتبالیست‌هایی مانند محمد انصاری را بیشتر از همیشه دانست؛ بازیکنی که می‌آید و یک مدرسه فوتبال را با نام یک شهید افتتاح می‌کند و هدفش را تربیت بازیکنان مؤمن و اخلاق‌مدار عنوان می‌کند. محمد انصاری‌ها و حرکت‌هایی از این دست گمشده این روزهای فوتبال ایران هستند، فوتبالی که در چند سال اخیر با قراردادهای میلیاردی و بی‌ضابطه‌ای که از جیب بیت‌المال بسته می‌شود، با سرعتی باور نکردنی به سمت سقوط اخلاقی در حال حرکت است و متولیان و تصمیم‌گیرندگان این ورزش هم تماشاگر این اتفاق هستند و تلاشی برای جلوگیری از انحطاطی که فوتبال ایران را دربر گرفته، انجام نمی‌دهند. هرچند برخی از آنها هم در رسیدن فوتبال به شرایط اخلاقی اسفباری که این روزها دارد، دستی بر آتش دارند! 
در این شرایط باید محمد انصاری و مدرسه فوتبالی را که به نام شهید مزین شده، پاس داشت و برای تکرار حرکت‌های از این دست تلاش کرد تا روزگار فوتبال بیشتر از این سیاه‌تر نشود، فوتبالی که بازیکنان آن الگوهای خیلی از نوجوانان و جوانان هستند، اما بازیکنان آن پرونده‌های پربار از فساد در راهروهای دادگاه‌ها و کلانتری‌ها دارند، فوتبالیست‌هایی که درس بزرگی و اخلاق را از مربیان و مدیران نگرفته‌اند و وقتی با یک قرارداد میلیاردی روبه‌رو می‌شوند و حساب بانکی‌شان پر از پول می‌شود، تنها چیزی که از آنها باقی نمی‌ماند اخلاق و پشت نکردن به فرهنگ و اعتقاداتی است که با آن بزرگ شده‌اند. ورزش فوتبال پر می‌شود از بداخلاقی‌ها و فسادی که در بین بازیکنان، مربیان و مدیران بیداد می‌کند و بازیکنانی مانند محمد انصاری در چنین فوتبالی آن‌قدر نایاب می‌شوند که در هیاهوهای ستاره‌های پوشالی فوتبال که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال لایک خریدن جنس مخالف هستند و غرق در فساد، گم می‌شود.
در چنین فوتبالی شاید عجیب است بازیکنانی مانند محمد انصاری رشد کنند و برخلاف اکثریت جامعه فوتبال، نمونه‌ای از اخلاق و فرهنگ دینی کشورمان باشند و رسیدن به شهرت و پول نتوانسته باشد آنها را از اعتقاداتی که دارند، دور کند، مدرسه فوتبالی را تأسیس می‌کند تا نونهالان و نوجوانانی که تازه می‌خواهند فوتبال را شروع کنند، علاوه‌بر فراگرفتن درس فوتبال، از نظر اخلاقی و فرهنگی هم همان بازیکنانی شوند که «محمد انصاری»‌های آینده فوتبال باشند. حرکت مدافع پرسپولیس خودجوش و از جنس دغدغه‌هایش است....
حالا وقتی «محمد انصاری»‌ها در این فوتبال انگشت‌شمار باشند و در اقلیت، آن وقت است که صدای بازیکنان، مدیران و مربیانی که فسادشان در فوتبال بیداد می‌کند، بلندتر است و همین سبب می‌شود فوتبال هر روز که می‌گذرد از اخلاق و فرهنگ و مسائل اعتقادی تهی‌تر شود و فساد اخلاقی و اقتصادی در مقابل گسترش پیدا کند.
فوتبال این روزها کمتر مدیری در فدراسیون و باشگاه‌ها به خودش می‌بیند که دغدغه و درد مسائل اعتقادی و اخلاقی داشته باشد و برای سالم‌‌سازی فضای فوتبال آستین‌هایش را بالا بزند.
برای بازگشت اخلاق و فرهنگ، فوتبال به بازیکنان، مربیان و مدیرانی از جنس محمد انصاری احتیاج دارد، کسانی که به ترویج اخلاق و معنویات که می‌تواند باطل‌کننده سحر فساد این روزهای فوتبال باشد، اعتقاد قلبی و عملی داشته باشند. با حضور مدیرانی از جنس «محمد انصاری»‌ در رأس این ورزش می‌توان امید داشت تا لکه‌های سیاه فوتبال که روز به روز بیشتر می‌شود، از دامن این ورزش پاک شود.» 
برترین‌های قرن ورزش ایران
اردیبهشت 1401، مراسم اختتامیه جشنواره برترین‌های قرن ورزش ایران با حضور جمعی از مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و اهالی ورزش در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد و با آرای مردم، جایزه ویژه «مروج رفتار جوانمردی در ورزش ایران قرن 14» به محمد انصاری اهدا شد.
برخی از منتخبان این جشنواره عبارتند از:
تیم شهید: تیم شهدای چوار
مدیر شهید: شهید اسکندری
ورزشکار شهید: شهید سعید طوقانی
رفتار جوانمردانه: محمد انصاری
محمد انصاری پس از دریافت تندیس رفتار جوانمردانه اظهار داشت: الگوی رفتار جوانمردانه، مولا امیرالمؤمنین(ع) است. این افتخار را نیز داشتم که کتاب شهید ابراهیم‌ هادی را بخوانم. الگوی اخلاقی و ستاره‌های قرن ما شهدا هستند.
محمد انصاری در سال 1397، حکم خادمی حضرت امام رضا(ع) را از تولیت آستان قدس رضوی دریافت کرد. آبان 1401، انصاری به دلیل ارادت ویژه به اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت رضا(ع)، در سفر به مشهد مقدس و تشرف به آستان امام هشتم(ع)، جایزه ویژه ترویج رفتار جوانمردی قرن ایران را به موزه این آستان اهدا نمود.
تقدیم طلب میلیاردیِ فوتبالی به خیریه
محمد انصاری یکی از خوش‌اخلاق‌ترین مدافعان فوتبال ایران طلب سه میلیاردی‌اش از باشگاه پرسپولیس را در اقدامی زیبا و خیرخواهانه به امور خیریه تقدیم نمود.
انصاری در تیرماه 1401 در محل باشگاه پرسپولیس حضور پیدا کرد و در توافقی طلب سه میلیاردی خود را به نفع امور خیریه بخشید و به این ترتیب این مبلغ در اختیار خیریه حضرت رقیه(س) قرار گرفت.
خدمت به زائران اربعین
شهریور 1401، مسئولان و ورزشکاران کشورمان در قالب کاروان جامعه ورزش به منظور حضور راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) عازم عراق شدند. محمد انصاری از جمله ورزشکاران حاضر در کاروان بود. انصاری در مسیر راهپیمایی اقدام به تعمیر ویلچر زائران و خدمت‌رسانی به زائران نمود. تصویری که از تعمیر ویلچرِ این عاشق و خادم اهل بیت عصمت و طهارت منتشر گردید، بسیار پربازدید شد.
انصاری در این سفر معنوی با‌اشاره به اینکه جامعه ورزش خادمان امام حسین(ع) هستند، افزود: راهپیمایی اربعین یک تجدید بیعت و شستن دلها از دردی است که همه محبان اهل بیت(ع) دچار آن شده‌اند و به ما یادآوری می‌کند که چه بزرگانی برای حفظ عقاید و ارزش‌های خود جنگیدند و شهید شدند.
وی با بیان اینکه ظهور آقا امام زمان(عج) در راس حوائجم در اولین سفرم به کربلای معلی بوده است، گفت: سفر به نجف ‌اشرف و کربلای معلی یکی از متفاوت‌ترین سفرهایی است که تا به حال رفته‌ام.
عضو هیئت مدیره انجمن نیکوکاری جامعه ورزش ایران
فروردین 1402، مجمع عمومی انجمن نجوا (نیکوکاری جامعه ورزش ایران) با حضور چهره‌های شاخص ورزش کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد و در پایان با رأی‌گیری انجام شده، اعضای هیئت مدیره این انجمن انتخاب شدند که محمد انصاری از جمله آنها بود.
وقفِ تمام زندگی برای شهید ابراهیم‌ هادی 
سرانجام و کوتاه سخن آنکه محمد انصاری ورزشکار الگو و بااخلاق، زندگی خویش را وقف شهید ابراهیم ‌هادی کرده است.
بهمن 1396، مراسم یادواره شهید ابراهیم ‌هادی و 300 شهید کانال کمیل و حنظله با عنوان «یاد یاران آسمانی»، با حضور جمع کثیری از جوانان و عاشقان شهدا و شهید ابراهیم ‌هادی در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد. 
حضور جمعیت در این مراسم به‌حدی بود که دقایقی قبل از شروع، سالن 5 هزار نفری وزارت کشور مملو از جمعیت شد و عده زیادی از میهمانان روی زمین سالن نشستند. 
پیشانی تمامی میهمانان به سربند «یا فاطمه الزهرا(س)» مزین شده و جلوه زیبایی را به مراسم داده بود. محمد انصاری و وحید امیری بازیکنان فوتبال که در این مراسم حضور داشتند، به‌روی سن آمدند. محمد انصاری در سخنانی گفت: وجه ‌اشتراک بین شهید ابراهیم ‌هادی و ما، ورزشکار بودن و اخلاق ورزشی این شهید والامقام است که باید به این موضوع بین ورزشکارهای ایرانی توجه شود. 
او گفت: کمترین کاری که می‌توانستم در این مسیر انجام دهم این بود که مدرسه فوتبالی به نام شهید ابراهیم ‌هادی تأسیس کنم تا علاوه‌بر تربیت فوتبالیست‌های جوان، آنها را با سبک زندگی و منش شهدا و شهید ‌هادی آشنا کنم.
وحید امیری از دوستان صمیمی محمد انصاری نیز در سخنانی به ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی شهید ابراهیم‌ هادی ‌اشاره کرد و سپس گفت: در این مدتی که با محمد انصاری دوست هستم در رفتار و منشش مشاهده می‌کنم که تمام زندگی خود را وقف شهید ابراهیم‌ هادی کرده است.
 
|| کامران پورعباس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi