شناسه خبر : 101136
دوشنبه 29 خرداد 1402 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قلبتان را از هر گونه گناه و خودپسندی پاک کنید

فاش نیوز - در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدرضا باشی زرگرآبادی» آمده است: نفس اماره را از خود دور کنید که باید قلب از هر گونه گناه و خودپسندی پاک باشد.

 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای یادآوری و معرفی رشادت‌های رزمندگان در دفاع از آب و خاک و نوامیس وطن است. تاریخ هیچ‌گاه مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد.

‌«محمدرضا باشی زرگرآبادی» یکی از ۳ هزار شهید استان سمنان و اهل شهرستان «دامغان» است که در ادامه فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

«محمدرضا باشی زرگرآبادی» فرزند «عباسقلی» یازدهم اردیبهشت ۱۳۳۹ در شهرستان دامغان به دنیا آمد و در تاریخ یکم آذر ۱۳۶۲ با سمت تک‏‌تیرانداز در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به پا و پهلو، شهید شد و پیکر پاکش در گلزار شهدای فردوس رضای زادگاهش به خاک سپرده شد.

فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید:

«إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُولَٰئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ، همانا آنان که ایمان آوردند و هجرت کردند و جهاد کردند در راه خدا امید دارند رحمت خدا را و خدا است آمرزنده و مهربان.»آیه ۲۱۸ سوره بقره

ما همانند حسین (ع) وارد جنگ شدیم و باید همانند حسین (ع) شهید شویم. (امام خمینی (ره))

بار خدایا! به من یاری ده که جز در راه تو قدم برندارم و جز در راه تو سخنی نگویم و جز در راه تو ننویسم. بار خدایا! با نام تو حرکت می‌کنم و با نام تو می‌جنگم و با نام تو شهید می‌شوم. بار خدایا! به این حقیر چنان مزه شهادت را بچشان که به یاران حسین چشاندی. آمین یا رب‌العالمین.

پدر و مادر عزیزم! سلام و درود بر شما که مرا چنین تربیت کردید که در راه حق قدم بردارم و حسین زمانم را یاری کنم. پدر و مادر عزیز! اگر من شهید شدم زیاد ناراحت نباشید، چون شامل آیه بالای نامه می‌شوم و اگر گریه کردید صدای‌تان را بلند نکنید که منافقان و دشمنان اسلام را به سرور آورید. به خدا راضی نیستم کسی در تشییع جنازه‌ام شرکت کند که منافق باشد یا دودل به انقلاب اسلامی به رهبری ولایت فقیه و چند نکته که قابل عرض است که به ملت شهیدپرور بگویم این است که اول نفس اماره را از خود دور کنید که باید قلب از هر گونه گناه و خودپسندی پاک باشد.

دوم آن که پشتیبان روحانیت متعهد انقلابی باشیم و هر چه ولایت امر گفت بی‌چون‌ و چرا اجرا کنیم. سوم آنکه نماز جمعه را فراموش نکنید و همیشه شب‌های جمعه بر مزار شهدا و دعای کمیل حاضر باشید، البته عذر می‌خواهم و کوچکتر از آنم که این حقیر شما را نصیحت کنم، ولی خب تذکری که لازم بود بدهم ان‌شاءالله خداوند همه ما را توفیق خدمت به اسلام و انقلاب بدهد. ان‌شاءالله

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi