شناسه خبر : 101140
یکشنبه 04 تير 1402 , 14:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت آسیب‌شناسی خلا‌های برنامه هفتم در باره ایثارگران

یکی از موضوعات اصلی که برای برنامه هفتم پیشنهاد شده است قانون تبدیل وضعیت است که امیدوارم در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه...

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس خواستار اسیب شناسی برنامه هفتم توسعه برای جلوگیری از تضیغ حق و حقوق ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم تلاش می‌شود تا یک آسیب‌شناسی در مورد اشتباهات گذشته اتفاق نیافتد و خلأها و کاستی‌هایی که در برنامه ششم وجود داشت در برنامه هفتم جبران بشود. بر این اساس آقای نوروزی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در صحن علنی اعلام کردند که همکاران نماینده هرکدام  پیشنهاداتی دارند ارائه دهند تا جمع‌بندی و لحاظ شود تا وضعیت درمانی، رفاهی و معیشتی جدید  مناسب با شأن و منزلت این عزیزان باشد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توجه ویژه مجلس یازدهم به موضوع تمدید قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در برنامه هفتم را خواستار شد و اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی که از سوی بنده و سایر همکاران برای برنامه هفتم پیشنهاد شده است قانون تبدیل وضعیت است که امیدوارم در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه قرار بگیرد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به عنوان نماینده مجلس هم موضوع تمدید تبدیل وضعیت را پیگیری می‌کنیم؛ چرا که از جمله حق‌ و حقوق ایثارگران است. آن روز هم که در مورد تمدید آن رای‌گیری شد، عدم تمدید قانون تبدیل وضعیت با تعداد خیلی کمی رأی آورد و اکثریت حاضرین در صحن علنی موافق تمدید بودند. بر این اساس امیدوارم قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در برنامه هفتم دوباره در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم برای رای‌گیری به صحن عودت داده شود تا آن را دائمی کنیم.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از استان گلستان در پایان با اشاره به جایگاه ایثارگران در کشور و برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: وقتی در مورد نیاز به تکریم و تجلیل از ایثارگران سخن می گوییم، باید در مقام عمل آنها را ببینیم و نه فقط در شعار؛ و با اینکه درگیر مشکلات درمانی، معیشتی و سایر مسائل هستند اما واقعاً اسوه صبر و استقامت هستند هیچ حرفی نمی‌زنند. ما اگر خودمان را جای آنها بگذاریم تحملش بسیار سخت است. بنابر این نباید کاری کنیم که خدای ناکرده آنها دست نیاز دراز کنند. در حالی که وظیفه‌ دولت و مجلس این است که در این خصوص برای رفع مشکلات پیشقدم شوند.

*معرفی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi