شناسه خبر : 101159
سه شنبه 30 خرداد 1402 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در طراز شهدا باشند

فاش نیوز - حجت‌الاسلام شکری در جمع کارکنان بنیاد شهید گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری انتظار می‌رود نیروی انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به لحاظ بصیرت، عقیده سیاسی و فرهنگی در طراز شهدا باشند.

 

کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در طراز شهدا باشندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با بانوان شاغل در ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه با وجود قرآن کریم این توقع وجود دارد که انسان‌ها به رشد و تعالی دست پیدا کنند، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری انتظار می‌رود نیروی انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به لحاظ بصیرت، عقیده سیاسی و فرهنگی در طراز شهدا باشند.

وی با اشاره به موضوع توحید و خداپرستی گفت: بیان این موضوع مثل روش انبیا است، روش انبیا این بود که با چند کلمه معنی توحید را بیان می‌کردند گاهی می‌فرمایند که شما غیر از الله هیچ انگیزه‌ای برای زندگی ندارید و گاهی می‌فرمایند که هر انگیزه‌ای غیر از الله را انکار کنید تا رستگار شوید. در آیت‌الکرسی نیز آمده است «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُومِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا»، هرکس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به دستاویزی استوار که آن را گسستن نیست چنگ زده است و باید توجه کرد این موضوع دست‌مایه مهمی برای زندگی است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دعوت پیامبر (ص) از مردم برای خداپرستی گفت: پیامبر (ص) زمانی که مردم را دعوت به توحید کرد به مردم گفت که اگر «لا الله اله الله» بگویید در جریان رشد قرار خواهید گرفت، زیرا انگیزه برای کاری جز الله ندارید.

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به موضوع بقا و تلاش انسان‌ها برای ادامه بقا، گفت: هرکاری شما انجام می‌دهید از جمله نفس کشیدن، خوابیدن و زنده ماندن در سختی‌ها برای بقا است، بقا برای هو الباقی است پس باید راه رسیدن به بقا را درست یاد بگیرید، بقا نیاز کوتاه‌مدت، بلند مدت و نیاز‌های متعالی دارد و انسان باید برای نیاز‌های متعالی و ابدی تلاش کند. بقا تنها برای جسم نیست و باید روح انسان به بقا دست پیدا کند در این صورت شما باقی خواهید ماند و کسی باور نخواهد کرد که شما مرده‌اید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه انسان بقاطلب و کمال‌طلب است و می‌خواهد باقی بماند، گفت: این پیام را فقط انبیا دارند که معتقد هستند که انسان می‌تواند هرگز نمیرد و یکی از ارکان اصلی آن ایمان به آخرت است، ایمان به اینکه من در تاریخ خوبی‌ها و مسیر رشد زندگی می‌کنم، هر کار خیری بماند خیرات خواهد شد.

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع)، گفت: علما باقی می‌مانند و مرده نیستند همانند شهدا که در جامعه اثرگذار هستند، خداوند نام نیکوی همه انییا را برای ما می‌آورد، ذکر انبیا باید زنده بماند، زیرا نجات بشریت را به دوش گرفتند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه آرامش و آسایش باید در آخرت باشد، گفت: آخرت یعنی کمال و خیر دائم، خدا حی و قیوم است و هر خیری پیش خدا می‌رود. اگر پیش خدا بروید هرگز نخواهید مرد، همه انبیا آمدند بگویند شما به جز خدا هیچ انگیزه‌ای نداشته باشید تا به بقا برسید و بقا خیر و برکت شما است.

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به آنچه باعث آفت روح در انسان‌ها می‌شود، گفت: دروغ‌گویی، تهمت، رشوه، خیانت و کار‌های ناشایست آفت روح هستند و حیات ابدی در نسل انسان اثر دارد و بقا با خانواده و جامعه ادامه پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با نام بردن برخی از صفات الهی گفت: برای رسیدن به بقا و کمال نمی‌توان دروغ گفت، ما انسان‌ها باید ولایت و هدایت را بپذیریم تا به کمال برسیم و کسی که به کمال مطلق نرسد به خدا نمی‌رسد.

در پایان این مراسم سمیه گنجی مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده به سوالات بانوان حاضر در خصوص مسائل مختلف پاسخ داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi