شناسه خبر : 101236
شنبه 03 تير 1402 , 09:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انفجار مهیب در مرکز نظامی هرتزلیا تل‌آویو لرزید

فاش نیوز - شامگاه پنج‌شنبه انفجاری بزرگ و مهیب آنچنان مناطق مرکزی رژیم صهیونیستی را لرزاند که برخی ساکنان استان تل‌آویو این انفجار را یک حادثه آخرالزمانی توصیف کردند. با وجود شدت این انفجار، اما رویه همیشگی سانسور حوادث مشکوک در مناطق اشغالی درباره این انفجار نیز تکرار شده و صهیونیست‌ها اجازه انتشار جزئیات این انفجار بزرگ را نداده‌‌اند.

برخورد موشک بالستیک به قلب رژیم صهیونیستی احتمالا آخرین قطعه پازل بی‌ثباتی امنیتی و بحران در رژیم اسرائیل خواهد بود. همه محاسبات فنی و نظامی حاکی از آن است که اگر یک موشک بالستیک به منطقه‌ای روی زمین اصابت کند، احتمالا گودالی به عمق چندمتر با دهانه چندمتری ایجاد خواهد شد و صدا و لرزش اصابت موشک به زمین تا ده‌ها کیلومتر دورتر قابل درک خواهد بود.
همه این نشانه‌ها و صداها در آخرین ساعات شامگاه پنج‌شنبه در 50 کیلومتری شمال تل‌آویو واقع در منطقه هرتزلیا دیده و شنیده شد. ساعت 10 و 20 دقیقه شب، پس از شنیده شدن صدای مهیب انفجار و انعکاس صدای ترسناک آن در آسمان مناطق مرکزی رژیم صهیونیستی، تصاویری از ایجاد یک گودال به عمق هفت متر در رسانه‌های مجازی دست به دست شد و ساکنان استان تل‌آویو را بهت و حیرت فرو برد.
در ساعات اولیه شنیده شدن صدای انفجار هیچ‌کس خبر نداشت که چه اتفاقی در استان تل‌آویو رخ داده و همه گوش‌ها به سمت آژیر هشدار تیز شده بود. کاربران عبری‌زبان از لرزش زمین همزمان با صدای انفجار خبر دادند. سازمان خدمات اضطراری نیز از اهالی مناطق مجاور محل انفجار درخواست کرد که به‌دلیل نگرانی از انتشار گازهای مضر پنجره‌ها را ببندند و داخل ساختمان بمانند تا وضعیت عادی شود. یکی از ساکنان منطقه هرتزلیا به تایمز اسرائیل گفت: «صدای انفجار به قدری شدید بود که به نظر می‌رسید پایان جهان فرا رسیده و آخرالزمان است. ما از دور آتش و شعله‌های آتش را دیدیم. انفجارها بسیار قوی بود، تمام خانه‌ها می‌لرزیدند و شیشه خانه‌ها تقریباً ترک خورد و یا فروریختند.»
تازه شروع ماجراست...
صدای انفجار در 50 کیلومتری تل‌آویو به‌عنوان قلب رژیم صهیونیستی تازه شروع ماجرا بود، چون چند ساعت بعد گزارش‌های گوناگونی از این انفجار روایت شد. در حالی که رسانه‌های صهیونیستی از جمله تایمز اسرائیل و جروزالم‌پست به نقل از منابع رسمی گزارش دادند که انفجار بزرگ و مهیب هرتزلیا در یک انبار قدیمی زیرزمینی رخ داده و این انبار دارای ۳ تن مواد منفجره بوده است، اما روایت‌های برخی کاربران انفجار هرتزلیا را ناشی از اصابت یک موشک بالستیک به محل حادثه عنوان کردند. از جمله کاربری عبری‌زبان در توئیتر نوشت: «ایران با موشک بالستیک به یک مجتمع امنیتی اسرائیل حمله کرد و تحت سانسور چیزی منتشر نمی‌کنند.» پایگاه خبری «سوا» نیز به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که براساس اطلاعات اولیه، این انفجار در یک انبار مواد شیمیایی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
اشاره برخی کاربران عبری‌زبان به اصابت موشک بالستیک ایرانی به مجتمع نظامی رژیم صهیونیستی چندان با تحولات اخیر در منطقه بی‌ارتباط نیست. حدود دو هفته پیش ایران نخستین موشک ‌هایپرسونیک خود با نام موشک «فتاح» را رونمایی کرده بود که در همان زمان رونمایی این موشک با سروصدای زیادی در تل‌آویو رو‌به‌رو شد، تا آنجا که مقامات صهیونیستی مدعی توان مقابله با این موشک فراصوت شدند و روزنامه جروزالم‌پست هم تاکید کرد که فتاح می‌تواند ظرف ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل(فلسطین اشغالی) برسد. از زمان رونمایی موشک فراصوت فتاح نگرانی در میان صهیونیست‌ها موج می‌زند و از همین‌رو نیز بسیاری از کاربران عبری‌زبان اصابت موشک‌های ایرانی به داخل اراضی صهیونیستی را بسیار محتمل می‌دانند.
زنجیره حوادث و انفجارها
نکته بعدی در انفجار بزرگ هرتزلیا آن بود که این انفجار تازگی نداشت بلکه حداقل از دو سال گذشته مناطق اشغالی فلسطین با زنجیره‌ای از انفجارها و حوادث گوناگونی رو‌به‌رو بوده است. در بسیاری موارد هم منشأ و علت حوادث و انفجارها سانسور می‌شود. بررسی‌های کیهان نشان می‌دهد که از سال 1400 یعنی از حدود دو سال پیش تاکنون، رژیم صهیونیستی حداقل با 40 حادثه انفجار، آتش‌سوزی بزرگ، هک زیرساخت‌ها و حملات دریایی رو‌به‌رو بوده که در مورد هیچ‌کدام علت واقعی این‌گونه حوادث اعلام نشده است. حمله به کشتی اسرائیلی «هایپریون ری» که حامل خودرو بود و به شرکت صهیونیست «رِی شیپینگ» تعلق داشت در فروردین 1400، انفجار مهیب در کارخانه تومر به‌عنوان مرکز پیشرفته تولید سلاح در اسرائیل، حمله به نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا با موشک زمین‌به‌زمین از خاک سوریه، آتش‌سوزی پالایشگاه نفت حیفا و انفجار کارخانه رافائل که همگی در اردیبهشت 1400 رخ داد و پس از آن انفجار نفتکش «مِرسِر استریت»، انفجار در پایگاه نظامی قدس، انفجار مهیب در «ریشون لتسیون» که همگی در سال 1400 رخ داد، بزرگ‌ترین نشانه آن است که این حوادث و انفجارها تصادفی نیست بلکه به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی کسانی انجام می‌شود که هدف نهایی‌شان سقوط کامل تل‌آویو است. همچنین آتش‌سوزی خطوط ریلی اشکلون، آتش‌سوزی منطقه‌ صنعتی شهر قلنسوه در استان مرکزی سرزمین‌های اشغالی، انفجار در منطقه نفتی اشدود، آتش‌سوزی در منطقه‌ای صنعتی در حیفا، آتش‌سوزی در پالایشگاه حیفا، نشت مواد سمی و خطرناک در بندر حیفا، آتش‌سوزی در کارخانه‌ تولید محصولات غذایی گروه عوف‌تُوْ (OfTov) در منطقه‌ صنعتی بیت‌شان از جمله حوادث مشکوک دیگری بود که در سال 1401 ادامه یافت و اکنون زنجیره این حوادث به سال 1402 کشیده شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ۲۷ خردادماه امسال نیز از وقوع یک انفجار در شهر «اللد» واقع در مرکز اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند و پیش از آن نیز اوایل اردیبهشت‌ماه، برخی منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در داخل کارخانه صنایع جنگ‌افزاری «البیت» در نزدیکی تل‌آویو خبر داده بودند.
دیوار بلند سانسور
آنچه در میانه این همه حوادث و انفجارهای مشکوک در رژیم صهیونیستی قابل‌توجه به نظر می‌رسد؛ عدم اطلاع‌رسانی دقیق و سانسور هدفمند این‌گونه حوادث از سوی مقامات تل‌آویو است. سانسور در رژیم صهیونیستی به‌طور رسمی توسط دستگاه رسانه‌ای ارتش انجام می‌شود. دستگاه رسانه‌ای ارتش، واحدی نظامی است که رسما وظیفه اجرای سانسور در مورد انتشار اطلاعات را برعهده ‌دارد. در رأس این نهاد رئیس اداره مدیریت اطلاعات ارتش قرار دارد که او یک مقام نظامی است و توسط وزیر جنگ تعیین می‌شود. گزارش «گزارشگران بدون مرز» در مورد رژیم صهیونیستی بیان می‌کند که تحت سانسور نظامی در تل‌آویو گزارش در مورد موضوعات مختلف امنیتی نیاز به تایید قبلی اداره اطلاعات ارتش دارد. این نهاد همچنین امکان شکایت مدنی از روزنامه‌نگاران را دارد. درواقع قانون آزادی اطلاعات وجود دارد اما در موارد بسیاری این قانون فقط روی کاغذ است و اجرا نمی‌شود. در مورد انفجار هرتزلیا نیز سانسور آشکار این خبر را با وجود اهمیت زیاد آن می‌توان دید، چون هنوز هیچ منبع رسمی جزئیات این حادثه بزرگ را اعلام نکرده است. این رویه‌ای است که سال‌هاست درباره همه حوادث مشکوک در رژیم صهیونیستی تکرار شده است.
روزهای پیچیده‌ای در انتظار تل‌آویو
از سوی دیگر، رسانه‌های عبری ضمن توصیف شرایط کنونی سرزمین‌های اشغالی به «روزهای پیچیده»، در گزارش‌های خود اذعان می‌کنند. طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه المیادین، رسانه‌های عبری در گزارش‌ها اعلام کردند: «ارتش عملیات‌هایی را برای یک‌بار انجام خواهد داد؛ عملیات‌هایی مانند خنثی کردن بمب‌های ساعتی که ممکن است هر لحظه منفجر شوند. ارتش همچنین تعداد نیروهای مستقر در کرانه باختری را افزایش خواهد داد، اما از شروع عملیات گسترده‌ خودداری خواهد کرد.»
رسانه‌های عبری همچنین به سطح بالای عملیات‌های مقاومتی علیه اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اشاره کرده و گزارش دادند: «سطح خطر و هشدار برای اسرائیل پس از حمله خطرناک در شهرک عیلی که در روز سه‌شنبه، رخ داد، افزایش یافته است.» روز سه‌شنبه (۲۰ ژوئن) هم رسانه‌های عبری از کشته شدن ۴ صهیونیست شهرک‌نشین در عملیات تیراندازی فلسطینی‌ها در نزدیکی پمپ بنزین شهرک اشغالی «عیلی»، واقع در شمال کرانه باختری خبر داده بودند؛ براساس گزارش‌ها، ۴ صهیونیست دیگر هم در این عملیات زخمی شده بودند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi