شناسه خبر : 101263
شنبه 03 تير 1402 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهید «محمدعلی آشوری» آسمانی شد

فاش نیوز - مادر شهید «محمدعلی آشوری» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

 

مادر شهید «محمدعلی آشوری» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «معصومه مرادزاده» مادر شهید «محمدعلی آشوری» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید ظهر امروز (شنبه) در بهشت اکبر فردوس انجام و تدفین می‌شود.

«محمدعلی آشوری» فرزند «عباس» در چهارم بهمن‌ ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مذهبی از شهرستان فردوس چشم به جهان گشود. ایام کودکی و خردسالی را در دامن پدر و مادر باتقوایش سپری کرد تا اینکه با فرا رسیدن به سن هفت سالگی وارد دبستان غیاث‌الدین زادگاهش شد و تحصیلاتش را تا کلاس دوم راهنمایی ادامه و سپس ترک تحصیل نمود.

این شهید والامقام پس از اینکه چند سالی را در حرفه بنایی و جوشکاری مشغول بود در اوایل اوج‍گیری انقلاب اسلامی به خدمت سربازی اعزام شد و درهمین مدت و با اوج مبازرات علیه حکومت پهلوی به دستور امام خمینی (ره) همزمان با فرار سربازان از پادگان‌ها، فرمان امام را لبیک گفت و به صف تظاهر کنندگان پیوست.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق برعلیه ایران مشتاقانه به صف رزمندگان پیوست تا اینکه در اوایل سال ۶۱ پس از سپری کردن آموزش‌‍های لازم در بیرجند به اهواز اعزام شد. در ابتدای حضورش در مناطق جنگی با توجه به تخصصی که قبلا فرا گرفته بود به جوشکاری و ترمیم تانک‌ها پرداخت. پس از گذشت مدت زمانی در نامه‌ای نوشت: «من برای جنگیدن آمده‌ام نه برای جوشکاری  لذا می‌خواهم به خط مقدم بروم». به دنبال این نامه به خرمشهر رفت و به عنوان رزمنده با مسئولیت آرپی جی زن مدتی را دلاورانه جنگید و با پایان مأموریتش و با آغاز عملیات رمضان با همان مسئولیت آرپی جی زن پیشاپیش نیروهای دشمن جنگید و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۵/۷ در منطقه شلمچه (پاسگاه زید) به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi