شناسه خبر : 101402
سه شنبه 06 تير 1402 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری یادواره شهدا زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست

فاش نیوز - «عسکری» گفت: برگزاری یادواره شهداء در جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست،تجدید با آرمان های شهدا برای ادامه راه تعالی آنان در جامعه است.

 

یادواره شهداء همانگونه گامی در جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداستبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «مجتبی عسکری» امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب امروز در یادواره شهید «مجتبی عبدالهی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: برگزاری یادواره شهداء  در جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست،تجدید با آرمان های شهدا برای ادامه راه تعالی آنان در جامعه است.

وی شهدا را مایه امنیت و آسایش امروز جامعه دانست و گفت: بعد از دوران دفاع مقدس، شهدا با رشادت ها و از خود گذشتگی های که داشتند، مسیر پیشرفت برای کشورمان هموار شد و بیش از ۴ دهه از این پیروزی سرافراز می گذرد.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب تاکید کرد: همانگونه شهدا بدون هیچ چشم داشتی برای دفاع از خاک پاک میهن اسلامی با بدون تجهیراتی روبرو شدند و از جان خود مایه گذاشتند،امروزه بر ما واجب است در جنگ نرم با دشمن که هدف آنان جوانان ما است، کوتاهی نکنیم و از شهدا الگو بگیریم.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: برنامه های فرهنگی، دینی،معرفتی،مذهبی در کنار دیگر موضوعات می تواند برای نسل های امروزی راهگشا باشد،همچنین آشنایی با فلسفه مکتب شهدا،الگوگیری و بکار گرفتن در زندگی شخصی و جامعه قطعا راه نجات دهنده است.

در ابتدای مراسم سرهنگ اکبری فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع)،ضمن خیرمقدم و تکریم خانواده شهدا گفت: شهداء جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب و کشور فدا کردند و شایسته بهترین پاداش الهی شدند.

وی سرکشی از خانواده های شهدا،برگزاری یادواره، یادآوری رشادتها و ایثار و مقاومت شهدا و خانواده های آنان کمترین وظایف در مقابل خون ریخته شهدای معظم الاشان دانست.

شهید «مجتبی عبدالهی» در سال 1341 در خانواده ای مذهبی در روستای جلالوند علیا بخش بشیوه و پاطاق سرپلذهاب چشم به دنیا گشود دوران تحصیل را در شهرستان سرپلذهاب پشت سر گذاشت و با آغاز جنگ تحمیلی به جبه های جنگ شتافت و در سال 1363 در عملیات در سردشت به درجه شهادت نائل آمد و در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) سرپلذهاب به خاک سپرده شد روحش شاد و یادش گرامی باد.

شهرستان سرپل ذهاب در هشت سال دفاع مقدس 856 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که از این تعداد پنج شهید مربوط به روستای جلاوند علیا است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi