شناسه خبر : 101513
یکشنبه 11 تير 1402 , 13:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رهگیری فسادی در گیلان توسط یک بسیجی

چه کسی با زمین‌خوار و تخریبگر محیط زیست گیلان برخورد می کند؟!

چندین بار با رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز کتبا مکاتبه شد و بارها قول مساعد داده بودند که فرد زمین‌خوار با دستور قضایی بازداشت و محاکمه شود؛ که نهایتا به جای محاکمه زمین‌خوار...

فاش نیوز - زمین‌خوار و تخریبگر محیط زیست گیلانی علی رغم بارها گزارش به سازمان حفاظت محیط زیست، هم‌اکنون نیز در حال ارتکاب جرم و سرقت و برداشت غیرقانونی از انفال عمومی و ماسه از سواحل استان گیلان است و کسی هم با او برخورد نمی کند!

بر پایه این گزارش از منابع موثق، م - ی زمین‌خوار استان گیلان است که علی‌رغم بارها گزارش به سازمان حفاظت محیط زیست، همین امروز نیز در حال برداشت و سرقت ماسه از انفال و اموال عمومی و ماسه‌های سواحل استان گیلان است و کسی هم نمی خواهد و یا نمی تواند با وی برخورد کند.
در همین حال، شهروند بسیجی گزارش دهنده زمین‌خواری فرد مذکور، در ایام ارتحال امام امت، توسط یگانه و در حضور ماموران محیط زیست گیلان کتک خورد و محیط زیست قول رسیدگی داده بود که تاکنون به جایی نرسیده است!

مافیای ماسه‌خواری گیلان با تشکیل پرونده کیفری واهی برای جوان بسیجی گزارش‌دهنده فساد، در صدد حذف او از مسیر جریان زمین‌خواری میلیاردی هستند.

گفتنی‌ست سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در حفظ بیت‌المال باید در این خصوص پاسخ دهد.

چهارمین مورد از موارد انفال، ماسه بستر ساحل دریاها و رودخانه‌هاست که در اختیار ولی امر مسلمین است و کسی حق بهره‌برداری شخصی از آن  را ندارد.
طی یک سال گذشته کتبی و شفاهی از استاندار گیلان در خصوص این زمین‌خواری توضیح خواسته شده است که متاسفانه تا کنون از جانب استاندار و استانداری اقدامی صورت نگرفته است.
چندین بار با رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز کتبا مکاتبه شد و بارها قول مساعد داده بودند که فرد زمین‌خوار با دستور قضایی بازداشت و محاکمه شود؛ که نهایتا به جای محاکمه زمین‌خوار همان جوان بسیجی که گزارش‌دهنده این فساد و سرقت غیرقانونی، در حضور مأموران محیط زیست کتک خورد و با تشکیل پرونده واهی کیفری در موارد دیگر، بدون وجود ادله کافی درصددند تا گزارش دهنده را حذف کنند.
استان گیلان با دارا بودن زیباترین مناظر طبیعی و سواحل بکر و چشم‌نواز، مورد هجمه افرادی صاحب‌نفوذ قرار گرفته است که خطرات زیست‌محیطی سرقت خاک بستر ساحل می‌تواند ضربات سهمگینی بر پیکره این طبیعت خدادادی وارد کند.

|| امضا محفوظ

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi