شناسه خبر : 101545
دوشنبه 12 تير 1402 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چاپ بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

فاش نیوز - سرهنگ «فلاحی» با بیان اینکه از ابتدای فعالیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در این حوزه تهیه و به چاپ رسیده است از عدم حمایت‌های دولتی در زمینه نگارش و چاپ کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس با وجود پیگیری‌های فراوان گلایه کرد.

 

چاپ بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی/ نیازمند حمایت‌های دولتی هستیمسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، به اهمیت کتاب دفاع مقدس در انتقال فرهنگ جنگ تحمیلی و آرمان‌های امام و شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راهکارهای اساسی انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس انتشار کتاب است.

وی گفت: اگر خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس به جوانان امروز آنگونه که بوده، منتقل شود قطعا شاهد استقبال جوانان از این فرهنگ غنی خواهیم بود چراکه شهدا به خاطر عشق الهی، ماندگاری اسلام و کشور جان خود را فدا کردند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی فرهنگ دفاع مقدس را نجات‌بخش جامعه از معضلات اجتماعی و اخلاقی دانست و عنوان کرد: در آرشیو اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ساعت‌ها خاطره‌گویی دفاع مقدس به صورت ضبط و آرشیوی موجود است که در آینده تبدیل به کتاب خواهند شد.

چاپ سالانه ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس

سرهنگ فلاحی افزود: یکی از وظایفی که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده دارد، حمایت از کتاب‌های تألیفی در حوزه دفاع مقدس است که در این راستا از سال 1399 تا 1401 قدم‌های خوبی در زمینه چاپ کتاب اسنادی، تاریخ شفاهی، خاطرات فردی و گروهی برداشته شده است.

وی تأکید کرد: باید برای ماندگاری خاطرات آن دوران از تک تک رزمندگان و ایثارگران در صورت امکان خاطرات ثبت و در قالب کتاب منتشر شود لذا در حوزه شهدا همه ارگان‌‎ها وظیفه دارند و انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی استان پای کار باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی سهمیه خراسان جنوبی در خصوص چاپ کتاب را سالانه 60 عنوان کتاب ذکر و اضافه کرد: سال 1399 با وجود شیوع بیماری کرونا و عدم ارتباط‌گیری 29 عنوان کتاب، سال 1400 نیز 58 عنوان کتاب و سال گذشته نیز 68 عنوان کتاب تولید و به چاپ رسیده است.

سرهنگ فلاحی عنوان کرد: کتاب‌های منتشرشده در بخش‌های مختلف نگارش کتاب و متون ادبی شامل کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و شعر است و درصورتی که محتوای مورد نظر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تأیید شود، از مؤلف به‌ویژه در زمان چاپ کتاب حمایت می‌شود.

نیازمند حمایت‌های دولتی و تخصیص اعتبار هستیم

وی به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با همکاری رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و همکاری و همیاری بییشر را در استان خواستار شد و گفت: این اداره‌کل، آمادگی هرگونه همکاری با عموم علاقه‌مندان به خصوص رزمندگان، ایثارگران و نویسندگان برای ورود به این عرصه را دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین از عدم حمایت‌های دولتی در زمینه نگارش و چاپ کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس با وجود پیگیری‌های فراوان گلایه کرد و گفت: هزینه تولید هر کتاب بین 3.5 تا 10 میلیون تومان است که با وجود مشکلات پیش رو، به شدت در مضیقه بوده و نیاز به حمایت‌های دولتی و تخصیص اعتبار هستیم.

سرهنگ فلاحی به اهمیت گردآوری مصاحبه رزمندگان اسلام و نقش آن در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص برای تحقق «جهاد تبیین» مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت کتاب‌های حوزه دفاع مقدس با هدف ارتقای فرهنگ، منوط به تأمین اعتبار و حمایت جدی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

چاپ بیش از 300 عنوان کتاب دفاع مقدس

وی با اعلام اینکه از ابتدای فعالیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکنون بیش از 300 عنوان کتاب در این حوزه تهیه و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است، تبیین کرد: همچنین در حوزه کتاب کودک نیز ورود کرده و یکی از مشکلات موجود در این خصوص کمی تعداد نویسندگان آثار برای کودکان در استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تولید کتاب‌های صوتی یکی دیگر از کار‌های انجام شده در مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی است که بعد از تألیف کتاب‌های مورد نظر و تأیید محتوای تولید شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، بارگذاری کتاب‌ها در فضای مجازی برای استفاده مخاطبان انجام می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi