شناسه خبر : 101554
دوشنبه 12 تير 1402 , 12:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهید «احسان پارسی‌مود» آسمانی شد

فاش نیوز - مادر شهید «احسان پارسی‌مود» به علت کهولت سن درگذشت و به فرزند شهیدش پیوست.

 

مادر شهید «احسان پارسی‌مود» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «فاطمه کیهان» مادر شهید «احسان پارسی‌مود» در سن ۸۳ سالگی به علت کهولت سن درگذشت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این مادر شهید امروز ساعت ۱۶  بر روی دستان مردم شهیدپرور مود برگزار و در مصلی این شهر به خاک سپرده می‌شود.

«احسان پارسی‌مود» در دوم خرداد سال 1339 در شهر مود از توابع شهرستان سربیشه در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. در سال 1345 وارد دبستان ملی خرد که پدرش مؤسس ومدیر آن بود، شده و شش سال دوره ابتدایی را در پنج سال، با موفقیت گذراند. دوره متوسطه را در دبیرستان مهران (امام خمینی) آغاز کرد.

«احسان پارسی‌مود» جزو اولین نفراتی بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در زاهدان تأسیس کرد و پرونده‌های ساواک را در آنجا بررسی می‌کرد.

 این شهید والامقام در یک مأموریت برای دستگیری ژنرال شوروی به پاسگاه‌های مرزی جنوب افغانستان اعزام شده که سرانجام در تاریخ هشتم اسفند 1360 در مرز افغانستان به فیض شهادت نائل گشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi