شناسه خبر : 101719
یکشنبه 18 تير 1402 , 12:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کردند

ارتش و جامعه اسرائیل در حال فروپاشی است

فاش نیوز - عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در جنین نتوانست روند مسلح شدن کرانه باختری را تغییر دهد، بلکه شاید حتی عملیات اخیر جنین باعث تسریع در گرایش بیشتر فلسطینی‌ها به سلاح در سایر مناطق کرانه باختری شده است. فلسطینیان مسلح همچنان انگیزه بالایی برای رویارویی مسلحانه با نیروهای صهیونیستی دارند، در حالی که نظامیان و جامعه صهیونیستی روحیه خود را در برابر فلسطینی‌ها باخته اند. در این شرایط است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند: «ارتش و جامعه اسرائیل در حال فروپاشی است.»
هفته گذشته صهیونیست‌ها عملیات همه‌جانبه نظامی را از زمین و آسمان علیه اردوگاه جنین آغاز کردند تا به‌زعم خودشان بازدارندگی را در برابر مقاومت فلسطین به‌ دست آورند. عملیات نظامی که برای یک هفته برنامه‌ریزی شده بود، اما نظامیان صهیونیست نتوانستند بیشتر از 48 ساعت در برابر نیروهای مقاومت فلسطین در جنین دوام بیاورند و آنها ناگزیر به عقب‌نشینی و خروج زودهنگام از اردوگاه جنین شدند. با وجود آنکه رهبران تل‌آویو چشم امید زیادی به عملیات نظامی در اردوگاه جنین داشتند، اما اکنون پس از عقب‌نشینی از این اردوگاه، ضعف و ناامیدی بر رسانه‌های و افکارعمومی رژیم اسرائیل سایه افکنده و رسانه‌های عبری‌زبان به نقل از مقامات صهیونیست از فرسایش قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در پرتو ازهم‌پاشیدگی ارتش و جامعه و چالش‌های شدید امنیتی در جبهه‌های مختلف صحبت می‌کنند. 
«رونن منیلس»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرده است که هفته گذشته پر از مسائل امنیتی بود؛ عملیات نظامی در جنین، تیراندازی از نوار غزه، شلیک ضد‌تانک از لبنان، یک عملیات در شهرک کدومیم و عملیاتی دیگر در تل‌آویو. این مقام ارشد صهیونیستی به این مسئله تاکید کرد که تل‌آویو درخصوص قدرت بازدارندگی در پیچ‌و‌خم استراتژیک امنیتی قرار دارد، اما مقامات دولتی به‌جای تلاش برای حل چالش‌های امنیتی سرگرم طرح‌های شخصی و اختلافات حزبی شده‌اند. پیش از این نیز، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی هشدار داده بود که مقامات تل‌آویو به‌جای توجه به تهدیدات خارجی بر جدال لفظی حزبی و سیاسی داخلی متمرکز شده‌اند.
حقیقت هم آن است که عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در جنین نتوانسته روند مسلح شدن کرانه باختری را تغییر دهد، بلکه شاید حتی عملیات اخیر جنین باعث تسریع در گرایش بیشتر فلسطینی‌ها به سلاح در سایر مناطق کرانه باختری شده است. فلسطینیان مسلح همچنان انگیزه بالایی برای رویارویی مسلحانه با نیروهای صهیونیستی دارند، در حالی که تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌خواهد یا حتی نمی‌تواند آنها را مهار کند و از سوی دیگر نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از نظر روحیه خود را باخته‌اند. در ماه‌های اخیر تعداد حوادث در جاده‌های کرانه باختری، از پرتاب سنگ و کوکتل‌مولوتف گرفته تا تیراندازی، به‌شدت افزایش یافته است. فلسطینی‌ها از ابتدای سال جاری میلادی(شش ماه گذشته) تاکنون 28 صهیونیست را کشته‌اند و در پایان ماه ژوئن یعنی حدود 10 روز پیش یکی از جدی‌ترین حوادث و عملیات‌ها علیه اشغالگران به وقوع پیوست که در نتیحه آن چهار شهرک‌نشین در یک حمله تیراندازی در ورودی شهرک عیلی کشته شدند. این وضعیت به‌شدت کابینه نتانیاهو را تحت فشار قرار داده است تا راه‌حلی برای ناامنی‌های فزاینده پیدا کند، اما گویی برای صهیونیست‌ها هیچ راه‌حلی نیست.
چرا صهیونیست‌ها از جنین عقب‌نشینی کردند؟
روز سه‌شنبه گذشته «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اوج عمیات نظامی علیه اردوگاه جنین اعلام کرد که این عملیات مراحل ابتدایی خود را سپری می‌کند، اما 12 ساعت بعد خبر خروج کاروان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و عقب‌نشینی اشغالگران از اردوگاه جنین اعلام شد. دلایل مختلفی درباره عقب‌نشینی زودهنگام اشغالگران صهیونیست از اردوگاه جنین مطرح شده، اما در این میان وبگاه عبری‌زبان ‌هاآرتص علت عقب‌نشینی زودهنگام ارتش رژیم صهیونیستی از اردوگاه جنین را ترس از شعله‌ور شدن جنگ و درگیری در دیگر مناطق و سایر شهرهای کرانه باختری عنوان کرده است. براساس گزارش ‌هاآرتص، صهیونیست‌ها به‌دلیل نگرانی از وقوع جنگ ترکیبی یا نبرد همزمان در چند جبهه تصمیم گرفتند که عملیات نظامی خود در جنین را خیلی زود متوقف کنند. این نگرانی البته چندان هم بی‌علت نبود، چون همزمان با حمله به اردوگاه جنین، حزب‌الله در لبنان، انصارالله در یمن و نیروهای مقاومت در نوار غزه نسبت به حملات علیه جنین هشدار دادند و همزمان از نوار غزه و لبنان نیز راکت‌هایی به سمت مناطق اشغالی شلیک شد.
اعتراضات دامنه‌دار
با وجود آنکه مناطق اشغالی فلسطین طی شش ماه گذشته با اعتراضات و تظاهرات پی‌درپی علیه کابینه تندرو نتانیاهو مواجه بوده‌اند، اما مخالفان نتانیاهو همچنان مصمم به ادامه اعتراضات علیه او هستند و جدیدترین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که اعتراضات علیه لایحه حزب حاکم برای ایجاد تغییرات قضایی، مورد حمایت ۵۷ درصد صهیونیست‌هاست. این نظرسنجی را کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داده و سایر نتایج آن حکایت از آن دارد که فقط ۳۹ درصد «اسرائیلی‌ها» از نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب «لیکود» و ۳۴ درصد آنها از نخست‌وزیری «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» حمایت می‌کنند. این نظر سنجی نشان می‌دهد که همچنان اختلافات و شکاف در مناطق اشغالی فلسطین بسیار زیاد است و هنوز هیچ‌کدام از چهره‌ها و رهبران سیاسی قادر به تشکیل یک کابینه یکدست نیستند، چون هیچ حزب سیاسی در ر‍ژیم صهیونیستی اکثریت لازم را ندارد.
ترس شهرک‌نشینان از کابینه ضعیف
از سوی دیگر منابع خبری از ناامیدی و سرخوردگی مفرط شهرک‌نشینان صهیونیست نسبت به ناتوانی ماشین جنگی رژیم اسرائیل در تامین امنیت آنها در کرانه باختری خبر می‌دهند. براساس گزارش کانال آی۲۴، شهرک‌نشینان صهیونیستی ساکن در کرانه باختری از بی‌عملی و ناکارآمدی مقامات رژیم اشغالگر در تامین امنیت ساکنان این شهرک‌ها ناامید شده‌اند. در این گزارش گفته شده است که به تازگی «هرتسی ‌هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم در یک نشست ویژه با رؤسای مجالس شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری حضور یافتند و در این نشست یکی از رؤسای مجالس محلی شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری گفت که شهرک‌نشینان از سر ناامیدی (از تامین امنیت خود از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی) خود وارد عمل می‌شوند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به تشدید تنش‌ها در کرانه باختری، به ضعف هماهنگی صهیونیست‌ها در مقابله با نیروهای مقاومت در کرانه باختری اذعان کرد و گفت: «این روزها باید قدرت فرماندهی را نشان و هماهنگی‌ها را افزایش دهیم.» این مقام رژیم صهیونیستی همچنین به عدم مشارکت شهرک‌نشینان در کرانه باختری در طرح‌های رژیم اذعان کرد.
اشغالگران به‌دنبال تجاوزات دوره‌ای هستند
همچنین یک رسانه عبری از تلاش رژیم صهیونیستی برای انجام «تجاوزات دوره‌ای منظم» در کرانه باختری اشغالی پرده برداشت. وب‌سایت عبری‌زبان «واللا» در این‌باره فاش کرد که رژیم صهیونیستی درصدد انجام «تجاوزات دوره‌ای منظم» در کرانه باختری مانند نوار غزه است. این رسانه نوشت: «نه‌تنها در غزه، بلکه حمله جنین تایید می‌کند که اسرائیل در مسیر انجام حملات منظم در کرانه باختری نیز هست.» همزمان، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده است که تل‌آویو در حوادث اخیر فلسطین از خشونت بیش از حد استفاده کرده است. دبیرکل سازمان ملل که به واکنش شفاهی در برابر تحولات فلسطین بسنده کرده است، همچنین افزود: «من بسیار نگران حوادث جنین در کرانه باختری اشغالی بودم و قاطعانه هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان از جمله اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنم.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi