شناسه خبر : 101747
چهارشنبه 21 تير 1402 , 13:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آسیب‌شناسی تجمع اخیر ایثارگران

اگر اجرای ماده ۴۸ مربوط به جانشینی فرزندان بجای پدر در کش و قوس مجلس مسکوت نمی ماند و با بکارگیری فرزندان به سرانجام می رسید...

فاش نیوز - بیایید کمی کلاه خودمان را قاضی کنیم. فارغ از آنکه در شرایط فعلی، تجمعات ایثارگران ممکن است تبعات و هزینه ای برای کشور داشته باشد، اما آسیب‌شناسی تجمع ایثارگران بسیار قابل تأمل است و چرایی آن به اهتمام ویژه مسئولین نیازمند است.

بنده به عنوان آزاده ده ساله و جانباز پنجاه درصد، هر از چند گاهی شاهد کمرنگ شدن قوانین حمایتی مربوط به ایثارگران هستم. چرا باید قوانینی که برای رفاه ایثارگران در نظر گرفته شده است روز به روز کم رنگتر شود؟ آیا سن بالای ایثارگران که میانگین سن آزادگان و جانبازان حدود 60 سال است قابل توجه نیست و یا شاید شامل مرور زمان شده است.

متاسفانه ایثارگران در شرایط روزمرگی با فرزندانی با تحصیلات عالی روزگار می گذرانند. آنها تبعیض و رانت‌خواری بعضی مسئولین نالایق و فاسد را با زندگی اشرافی و فرزندان ناخلفی که هرازچندگاهی در فضای مجازی فخر می‌فروشند را احساس می‌کنند.

آنها هنوز هم پس از سال های طولانی با مشکلات روحی و روانی و جسمی دوران جنگ و اسارت و شکنجه های رژیم بعث عراق دست و پنجه نرم می‌کنند.

اما به عنوان راه حل، برای مثال اگر اجرای ماده 48 مربوط به جانشینی فرزندان بجای پدر در کش و قوس مجلس مسکوت نمی ماند و با بکارگیری فرزندان به سرانجام می رسید، آیا باری از دوش آنها برنمی داشت؟

آیا تمام دستگاه هایی که به نوعی مدعی استخدام سهمیه ایثارگران بوده و هستند کدامشان اسامی استخدام شدگان را به بنیاد شهید ارائه داده اند و این همه ادارات عریض و طویل دولتی و بنیاد شهید چکار می کنند.

سخن اینکه اگر هزینه درمان ایثارگران -که نه دندان دارند و نه از سلامت جسمی و روحی بهره می برند- به موقع تامین و پرداخت شود و عدم تمکین بیمه های طرف قرارداد که هرازچندگاهی لیست داروهای جدید خارج از بیمه به آن اضافه می شود اصلاح شود، تاثیرگذار نخواهد بود؟

آیا وقت آن نرسیده است که به علت کهولت سن، در درصد جانبازان تجدید نظری شود؟ همچنین مواردی مانند واگذاری خودرو هر ده سال یکبار، مرخصی دوران اسارت، شهریه فرزندان، سهمیه سوخت، ماده فلان و تبصرهای مکرر و بی فایده و... اجرایی شود مشکلات ایثارگران برطرف نخواهد شد.

واقعا اگر از جانباز یا آزاده ای که ده سال در اسارت بوده است و پنجاه درصد هم جانبازی دارد پلاک جانبازی او را بگیرند، دیگر چه امتیازی خواهد داشت؟ پلاکی که شاید هیچگونه امکانی هم برای او فراهم نمی کند؛ حتی پارک در خیابان ها؛ چرا که تنها کسی که در آنجا پارک نمی کند جانبازان هستند و تماس های مکرر با پلیس هم هیچ نتیجه ای به دنبال نداشته است. این پلاک را حتی آزادراه ها هم قبول ندارند.

سئوال این است که امتیازات رفاهی این پلاک چیست؟ آیا کسی هست که جواب این سئوال ها را بدهد. چه کسی باید پاسخگو باشد. واقعا چقدر وعده و وعید. نمونه بارز آن خودرو است. باید چند ماه بگذرد تا قانون واگذاری خودرو اجرایی شود؟

آیا این همه تبلیغات فراوان برای جامعه ایثارگری -که فقط بار روانی آنها را بیشتر می کند سودی هم دارد؟

چند ماه باید ماده 48 که مربوط به استخدام فرزندان ایثارگران به جای پدر است در مجلس منتظر تصویب نهایی بماند؟ کسی به فکر تصویب و اجرایی شدن آن هست؟ اصلا کسی گوش شنوایی هست یا مسئولان و دست‌اندرکاران فقط به دنبال ژست های انتخاباتی هستند؟

چرا باید روز به روز فاصله بین ایثارگران با ندانم کاری های بعضی مسئولین بیشتر شود. مگر آنها همان پیشکسوتان جهاد و شهادت نیستند. آقای رئیس جمهور از شما عاجزانه تقاضا می کنم که در رابطه با مشکلات آزادگان و جانبازان و خانواده محترم شهدا -که نام کشور ما به نام و یاد آها مزین است، اهتمام ویژه ای به خرج دهید.

امیدوارم با همت جهادی برای تسریع در حل و فصل ده ها بخشنامه و ماده و تبصره راکد مربوط به ایثارگران، بخصوص اشتغال و بکارگیری فرزندان بجای پدر -که بسیاری از مشکلات جامعه ایثارگری را حل خواهد کرد و بار مهمی از دوش آنها برمی دارد- دستور لازم را صادر و دین خود را به جامعه ایثارگری ادا کنید.

|| داود گودرزی

اینستاگرام
سلام
با اجرای ماده ۴۸ و همینطور واردات خودرو جانبازان،مسئولان دِین خود را در حق جانبازان ۵۰ درصد ب بالا ادا خواهند کرد
سلام.چراخانواده شهیدی یاجانبازی گله وشکایتی ازمشکلات میکنندبرخی ازمدبران بنیادفوری گاردگرفته واقدام به جوسازی.دروغ پراکنی وشایعه علیه ایثارگرمیکنند.حق رابایدکجاگفت.؟آیااین اسمش خدمت گزاری وارادت به جامعه هدف است.؟!جوابگوچه کسی است؟
جناب داود گودرزی سلام مارا از دور دستها پذیرا باشید
آنقدر قشنگ نوشتین که جای کلمه ای اضافه نمودن برآن وجودندارد.
بله برادرم:
مجلس به اصطلاح انقلابی از بهمن سال1400تاکنون بررسی استفساریه ماده48 که مربوط به جایگزینی فرزند به جای پدر موقع بازنشستگی هست مسکوت گذاشته اند. وجالبتر اینکه: این استفساریه درکمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است. حالا چرا وبه چه دلیل باید مسکوت بماند؟!!
نمایندگان انقلابببببی!!! وبخصوص مجلس تو خوابند یا خودشان را به خواب زده اند.
اصلا چرا یکی نمیاد توضیح بدهد وعلت مسکوت بودن ماده 48را توضیح دهند.تا جامعه ایثارگر احساس بدبینی به مجلس ونظام نکنند.
نمایندگان مجلس یادشان رفته آخر امسال انتخابات مجلس است.؟
بااین کارهای نابخردانه دارند تیشه بر ریشه ی خود ونظام میزنند.

مادهی 48 اگر اجرا بشود هم ازتعداد بیکاران کاسته میشود وهم اینکه هیچگنه بارمالی برای دولت نخواهد داشت بلکه کاهش بارمالی هم درپی خواهد داشت.

چراکه: اولا یکنفرازاداره بازنشست میشود وفردی دیگرجایش می گیرد دوما فردی که30تا35 سال خدمت کرده وحالا بازنشست میشود مبلغ بیشتری حقوق می گیرد تا فردی که تازه وارد واستخدام میشود.بنابراین عملا بارمالی درپی نخواهد داشت.
رفتم دمبال کارت ایثار اونجاهم پارتی بازی بود ۴ساله میرم هنوز کارت نکرفتم ولی برای اشنایانشون دوماه نشده کارت صادر شده
سلام برشما عزیز
شما که از اجتماع جانبازان در 17 تیر در مقابل بنیاد شهید خبر درستی ندارید لطفا روی صندلی قضاوت ننشینید بحث و درخواست اصلی جانبازان حذف دهک بندی برای کمک معیشت بگیران و تبدیل کمک معیشت به حقوق بوده است و یکی از درخواستها آخری اخذ غرامت جنگی بوده بر فرض درست بودن گفته شما تا کنون کدام مسئولی امده روشنگری کرده که اگر با نشست با جانبازان و رزمندگان به درستی روشنگری کنند شاید مسئله به گونه ای دیگر بود
ولی متاسفانه مسئولان از هر حزب و جناحی فرقی ندارد خود را آقا بالاسر میدانند و فقط در شعار زبر وزرنگ هستند ولی درعمل زیر صفر هستند
با کدامین منطق و عقل و عرف و شرع ایثارگران را معسر نام میگذارند یا به دهک بندی متصل میکنند مگر شارع مقدس قانون اساسی و قانون های مجلس نفقه همسر و فرزندان را به شوهر قید ننموده حال با کدامین قانون و شرع وعرف در آمد فرزند و همسر را به شوهر اختصاص میدهند و آن 6 میلیون را که میدهند میخواهند قطع کنند
سایت محترم فاش نیوز اندکی تعقل و غیرت رزمندگی و ایثارگری هم خوب است لطفا و خواهشا با دقت خبر را درج کنید نه اینکه یک طرفه جانب بنیاد را بگیری
سلام.همه جاعده ای فرصت طلب وسوءاستفاده گرهستندنبایدکل مجموعه تجمع گران رااینطورقضاوت کرد..به نظرم باشناختی که ازفاش نیوزداریم وهمچنین ارادت بایدعرض کنم که چنین درست نبود.وعجولانه.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi