شناسه خبر : 101794
سه شنبه 20 تير 1402 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست نماینده ولی‌فقیه در بنیاد با پرستاران بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص)

فاش نیوز - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 18 تیر ماه در جمع کارکنان و پرستاران بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) گفت: حجاب یعنی انسان برای خود حرمت قائل باشد.
 
نشست نماینده ولی‌فقیه در بنیاد با پرستاران بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص)/نجات انسان از بیماری نوعی عبادت است/معنای حجاب حرمت برای انسان است

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در این نشست با ارائه تعریفی از انسان، گفت: انسان موجودی مختار است و هرچه قدر مختار باشد انسان‌ است و هر چقدر مختار نباشد به همان اندازه مثل سایر موجودات به نیازهای آگاهانه و ناآگاهانه واکنش نشان می‌دهد. مختار یعنی اینکه انسان نیازهای کوتاه مدت و اولیه، نیازهای متوسط و نیازهای عالی و متعالی دارد. انسان باید برای تأمین این نیازها به‌گونه‌ای زندگی کند که به اهداف کوتاه‌مدت، میانی و بلندمدت و عالی و متعالی خود برسد. بین نیازها باید هماهنگی ایجاد شود و انسان باید نیازش را و محیط جغرافیایی پیرامونش را بشناسد.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری افزود: انسان باید هدف از زندگی خود را بداند و بعد گزینش کند تا به اهدافش برسد. انسان باید این شناخت را پیدا کند و برنامه‌هایی برای رسیدن به اهدافش داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسان این ویژگی را دارد که گزینش کند و اگر شناخت او کم باشد غرق می‌شود. انسان می‌تواند گزینش کند که کدام نیاز خیر و کدام شر است. ویژگی انسان خیرگزینی است زیرا عقل دارد و با عقل شناخت پیدا می‌کند. انسان گزینش می‌کند به شرط اینکه بشناسد شر و خیر چیست و اگر خیر را دوست داشته باشد و به آن عمل کند مختار است اما اگر شناخت انسان مختل شد مختار نیست و طبق عواطف عمل می‌کند و گاهی شر را به جای خیر و گاهی دشمن را به جای دوست انتخاب می‌کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری افزود: مسئولیت‌پذیری ویژگی انسان است زیرا انسان را به اهداف بلند می‌رساند و برای رسیدن به آن تلاش و سختی را تحمل می‌کند. در تعریف قرآنی انسان موجودی مختار است که مکلف بوده و حق دارد که به اهدافش برسد و در مقابل آن مسئولیت دارد از شر دوری کند و به خیر برسد. انبیا آمدند تا به انسان بگویند که خیر و شر چیست و علم به انسان می‌دهند که ادامه راه را برود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیت‌الکرسی، گفت: ای کسانی که ایمان آوردید چشم‌هایتان را ببندید و خویشتن‌داری کنید و حرمت‌ها را حفظ کنید. نیازهای انسان محترم و با ارزش است اما نباید چشم انسان هرز ببیند. چشم و دامن شما باید پاک باشد و گزینش عاقلانه این است که اینچنین زندگی کرد. این برای شما خیر است و وقتی انسان خیرگزینی کرد مختار است اگر نکرد ضایع، فاسد و تباه می‌شود. اما اگر سوخت و رشد کرد نورانی می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به معنی عفت و حجاب، گفت: عفت از نظر لغوی به این مفهوم است که نیازها را تأمین کنید ولی آنچه زیادی است را حذف کنید، به اندازه ازدواج کنید و اگر کسی ازدواج کرد نصف دین او کامل است و نصف دیگر را باید پاک‌دامنی کند، حرام‌خوری نکند و حلال‌ها گویای خیرهای ما است و از حرام دوری کنید وگرنه به روح بلندی که در جستجوی آن هستیم صدمه وارد می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسان موجودی خیرگزین است و از شر دوری می‌کند، شیطان دنبال شر است و با فریب، دروغ و بدی آدم از آدمیت دور می‌شود و به ذلت می‌رسد. اگر خطاها افزون شود ذلت انسان آشکار می‌شود و باید با عفت نیازهای باطل را دور کرد، حجاب یعنی انسان برای خودش حرمت قائل باشد و نگاه‌ها انسانی و نه نگاه‌های حرام باشد که جایگاه انسان را پایین بیاورد و انسان را به موجود هرزه تبدیل کند. نگاه حرام مشخص است یعنی مرد و زن به گونه‌ای رفتار کنند که طمع ایجاد نکنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری خطاب به کارکنان پرستار بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص)، گفت: شغل شما مقدس است و اهداف شما باید خدمت خلق خدا باشد و اگر انسانی را از بیماری نجات می‌دهید عبادت است و خدمت به انسان قرب دارد و شما این قرب را در خودتان مشاهده می‌کنید، مهربان، رئوف و رحیم هستید که دیگران را نجات می‌دهید، این خیر توسط شما انتخاب شده است و این شغل ثواب است و خدمت به انسان‌ها نیز ثواب دیگری است و قدر این جایگاه و این انتخاب را بدانید زیرا برای شما خیر است و خدا پاداش خیر را می‌دهد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi