شناسه خبر : 101908
شنبه 14 مرداد 1402 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرود «شهدای خلبان» در قزوین رونمایی می شود

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قروین گفت: شهیدان بابایی و لشکری از شهدای ملی استان به شمار می‌روند و در یادواره این دو شهید بزرگوار که روز یکشنبه ۱۵ مرداد برگزار می شود، از سرود شهدای خلبان رونمایی خواهد شد.

سرود «شهدای خلبان» در قزوین رونمایی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست خبری یادواره بزرگداشت شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی، سرلشکر خلبان حسین لشکری و شهدای خلبان استان قزوین با حضور سمیه اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و امیر حسین محمدشفیعی فرمانده قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی صبح امروز در سالن جلسات بنیاد شهید برگزار شد.

سمیه اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قروین ضمن تبریک فرارسیدن هفته خبرنگار، اظهار کرد: رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم» همه دستگاه های مربوطه استان موظف هستند خدماتی در خور خانواده معزز شهدا را ارائه بدهند.

وی اضافه کرد: در بحث یادواره ها به دنبال برنامه های جامع و کامل بودیم تا سیره و منش زندگی شهدا را بیش از پیش انعکاس دهیم و در این راستا در تراز ملی قرار داریم.

این مسوول افزود: شهیدان بابایی و لشکری از شهدای مهم و ملی استان به شمار می‌روند و در یادواره این دو شهید بزرگوار که روز یکشنبه ۱۵ مرداد برگزار می شود برنامه هایی مانند رونمایی از سرود شهدای خلبان و رونمایی از سنگ مزار جدید شهید عباس بابایی با حضور نیروهای انتظامی و دستگاه های استانی اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قروین بیان کرد: همچنین در مرداد ماه یادبود شهدای حرم و شهدای ماه مرداد برگزار شد و در نیمه دوم سال مراسم یادبود حجت الاسلام ابوترابی فرد و یادواره شهید رجائی را در دستور کار داریم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی گلزار شهدای استان را در برنامه ها داریم و در سوم مرداد ماه نیز رزمایش طرح سپاس (تکریم خانواده شهدا) به صورت پایلوت با کمک سپاه پاسداران در تاکستان برگزار و با خانواده شهدا دیدار شد.

وی گفت: یکی از برنامه های مهمی که در سطح کشور برای اولین بار انجام شد برنامه «حقوق شهروندی» بود که با هدف بررسی و پیگیری مشکلات صورت گرفت.

این مسوول در خصوص واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران نیز اظهار کرد: مطابق قانون جامع خدمات ایثارگران، به تعداد ایثارگران باید زمین دولتی واگذار شود که از طریق بنیاد شهید مرکز، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های مربوطه پیگیر هستیم و در این راستا شناسایی افراد واجد شرایط در حال اجرا می باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi