شناسه خبر : 101916
یکشنبه 25 تير 1402 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش رئیس بنیاد شهید به مفاسد بانک دی(۳)

بانک دی در رنکینگ بانک‌های کشور جزو سه چهار بانک آخر است و با اینکه بانک کوچکی است، پرونده‌های فساد بزرگی دارد. اخیرا هم شنیدیم که مدیر عامل و مجموعه هیات مدیره آن زندان رفته اند و همچنین نماد این بانک در بورس به مدت دو سال است که بسته شده و اصطلاحا مشمول ماده ۱۴۱ شده است...

فاش نیوز - بخش اعظم سهامداران بانک دی را خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ و معزز ایثارگری تشکیل می‌دهند؛ بر این اساس، قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی و دومین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد وضعیت بانک دی گفت:

بانک دی در رنکینگ بانک‌های کشور جزو سه چهار بانک آخر است و با اینکه بانک کوچکی است، پرونده‌های فساد بزرگی دارد. اخیرا هم شنیدیم که مدیر عامل و مجموعه هیات مدیره آن زندان رفته اند و همچنین نماد این بانک در بورس به مدت دو سال است که بسته شده و اصطلاحا مشمول ماده ۱۴۱ شده است.

وی افزود: بنده از وقتی که به بنیاد شهید آمده ام تلاش کردم تا هیات مدیره بانک دی را تغییر دهم، اما سوال این است که آیا ما توان این تغییر را داریم؟ نه. بنده نماینده سهامداران هستم و باید طبق قانون افراد را به هیات مدیره فعلی بانک دی معرفی کنم که این هم جزو مقررات عجیب بانک مرکزی است. با وجود این هیات مدیره فعلی مستندات افراد معرفی شده را به بانک مرکزی اعلام نمی‌کردند، اما نهایتا با فشار و پیگیری این اتفاق افتاد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امروز برخی‌ می‌گویند نمی‌دانید چه بر سر ایثارگران آمده افزود: سوال این است که آیا وضعیت پیش آمده در بانک دی، مربوط به این پنج ماهی است که بنده به بنیاد شهید آمده ام؟ اگر مدیر عامل سابق و اعضای هیات مدیره شرکت دیدار ایرانیان دستگیر شدند و به زندان رفته اند، آیا مربوط به زمان بنده است و یا اینکه اگر بانک دی ۸۰۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشته  ( البته زیان انباشته در پایان سال ۱۴۰۱ بسیار بیشتر است ) و یا نماد آن بسته شده مربوط به مدیریت بنده می‌شود؟

همان طور که در جدول فوق دیده می‌شود و در توضیحات آن آمده است؛ بانک دی مصوب کرده است تا از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ ، تسهیلات زیر را به کارکنان خود پرداخت کند:

۱. تسهیلات با عنوان «فروش اقساطی مسکن» تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ ۸ درصد و دوره بازپرداخت ۳۶۰ ماهه (۳۰ ساله)، به مبلغ هر قسط ۱۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان.

۲. تسهیلات با عنوان «تعمیر مسکن» تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۴۴ ماهه (۱۲ ساله)، به مبلغ هر قسط ۷۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان.

۳. تسهیلات با عنوان «مرابحه رفع احتیاجات ضروری» تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۱۴۴ ماهه (۱۲ ساله)، به مبلغ هر قسط یک میلیون و ۷۵۱ هزار تومان.

۴. تسهیلات با عنوان «مرابحه خودرو» تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲۰ ماهه (۱۰ ساله)، به مبلغ هر قسط ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان.

همچنین در بخش دوم این تسهیلات خاص آمده است؛

۱. تسهیلات با عنوان «مرابحه کالا و خدمات» تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۶ درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه (۵ ساله)، به مبلغ هر قسط ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان.

۲. تسهیلات با عنوان «ضروری درمان» تا سقف ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲۰ ماهه (۱۰ ساله)، به مبلغ هر قسط ۵۰۶ هزار تومان و ۲۰۰ تومان.

|| به نقل از تابناک

اینستاگرام
باسلام امان ازبی عرضگی مسئولین بنیادشهید وامورایثارگران بابا اگه خودتون عرضه این کارو ندارید بابااطلاع رسانی کنید تاخودایثارگران بیان توماراختلاس گران راازبانک فاسدبانک دی دربیاورند چطورمیشه به کارمند بانک این همه وام بادرصدکم تعلق میگیره ولی به ایثارگران که بیشترسهام بانک دی رادراختیاردارند هیچ این چیونشون میده اینوثابت میکنه یامسئولین بنیادشهید وامورایثارگران دستشون بااختلاص گران بانک دی توی یک کاسه است یااینکه واقعابی عرضه هستند اینطوری هست که دودش توی چشم ایثارگران میره پس اینهمه اهن وتولوب نداره که شمااین همه صغراکبری میچینید ول کنید برید شمارابخدااگه نمیتونیدکاری ازپیش ببرید
بعد به من جانباز که سهامدار این بانک هم هستيم، با کسر از حقوق و گرفتن ضامن ، ۱۰۰ دادن ، ۲۰ میلیون مسدود کردن و ۲۴ در صد
ماهی ۲۸۰۰ دارن میگیرن !!!!
الهی خدا به کار و زندگیتون گره بندازه و از شتر مراد ! به زمینتون بزنه ان شاءالله
من هر وقت یادم میافته از کارمند بانک گرفته تا بالاترین رده ش رو نفرین میکنم .
هر جرمی تاوانی دارد.
حکم اینان چیست؟!
اگر این وام های با ارزش در زمان خود و با این شرایط را به ایثارگران می‌دادند!!!
احتیاجات مرتفع شده بود.
چه کسی پاسخگوست؟!!!
من می‌دانم!!!
برخی یکه تاز میدان اند...!!!
و هیچکس هم جلودارشان نیست....! $! $! $! و...
من با وجود سپرده گذاری در بانک جهت وام آنهم به مبلغ پنجاه میلیون تومان ام باوجود تشکیل پرونده و تایید رییس شعبه آخر سر هم وام را واریز نکردند و هزار بهانه تراشیدند . خدا ازشون نگذره به این وام ها را برای برخی تصویب می کنند.
سلام وقت بخیر این وامها برای کارکنان بانک دی میدهند تا جامعه ایثارگران و خانواده‌های شهدای مدافعان وطن را بپچانند خدا وند جای حق نشسته انشالله جوابگو باشند پل صراط جای خوبی برای این جماعت است اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها انشالله بزودی زود
با این شرایط تسهیلات برای کارکنان ، اگر بانک دی درخواست جذب نیروی جدید دارد ما حاضریم بدون دریافت حقوق در این بانک شاغل شویم ، چون فقط استفاده از تسهیلات آن کلی مزایا دارد از اینکه با تسهیلات خرید مسکن یک خانه بخریم و اجاره بدهیم تا قسطش را مستاجر بدهد و باز تهش می ماند ، دیگر فبها ...
حالا تسهیلات تعمیر مسکن جای خود ، خرید خودرو جای خود ، در نهایت اگر بیمار هم شویم با این شرایط تسهیلات درمان میتوانیم ۱۰ سال در خانه بخوریم و بخوابیم ...
لذا بار دیگر از مسئولان بانک دی تقاضا داریم ما را بدون جیره و مواجب استخدام کند و صرفاً همین تسهیلات یاد شده را به ما واگذار کند آن دنیا عوضش را از خدا بگیره ، وقتی ما راضی باشیم حتما" خدا هم راضی خواهد بود ...
سلام ، میگوید فساد بانکی در دوره مدیریت قبلی بوده و به من ربطی ندارد چطور امکان دارد رییس بنیاد اینطور تنگ نظر و کوچک بین باشد در حالیکه هر مسئولی باید به کلیت نظام فکر کند البته ایشان که منسوب به دولت قبل آقای دکتر برو بمال است و مواضع انتخاباتی نیز این موضوع را اثبات کرد چرا خودشان را از دولت قبل منفک کردند؟
از سوی دیگر بانک دی فقط به ایثارگرانی خدمات ارائه میکند که حقوق بگیر بنیاد باشند لذا ایثارگرانی که حقوقی از بنیاد دریافت نکردند هیچگونه خدمات و تسهیلاتی ندارند.
بیاد آن ادعای ناجوانمردانه افتادم که پس از کاهش قیمت بلیط هواپیما گفته بود اجازه نمیدهد قطار سوارها بروند هواپیما سوار شوند اما در عمل شاهد هستیم با تعطیلی شرکتهای هواپیمایی متخلف و اعزام هواپیماها به حج کلیه هواپیما سواران اکنون قطار سوار شدند!!!!
ارزش رسانه به شهامت رسانه است.
در غیر اینصورت، رسانه با کتاب فارسی کلاس اول دبستان، فرقی ندارد!
در شگفتم با این مطالب منتشر شده
بانک دی چرا برای حیثیت نداشته اش از خودش دفاع نمیکنه و جوابیه و شکایت برای خبرگزاری تابناک نفرستاده تا مثل فاش نیوزهابه دادگاه بکشاند
نکنه زورش به از ما بهتران نمیرسه
خدا داند
سلام من جانباز 25%هستم و حقوق بگیر ازبانک دی الان چند سال است که من نتوانستم وامی دریافت کنم دوسال پیش کسرازحقوق بودم و زمانی که خواستند وام مراواریز کنند گفتند که 8میلیون تومان واریز کن تا وامت رابهت بدیم گفتم ندارم بعدرفتم جورکردم آمدم که واریز کنم گفتند 15میلیون بایدواریزکنی به دلیل این که نداشتم انسراف دادم درست شب عید سال 1401بودامروزهم کسرازحقوق ومدارکم را بردم به بانک شعبه اکباتان که وام دریافت کنم بگه هارابهم دارد و گفت شما مشکوک وسول داری به شمانمیتوانیم وام دهیم من یه سوال دارم زمان سال 1399بانک دی افزایش سرمایه به 2000%داد درست سهام ما شد 1500000هزارتا کارگذاری آگاه این تعداد برایم ثبت شده ولی 57000هزارتا بیشتر نیست که جمع هفده هزرتا میشه 4000000میلیون تومان درجای که مادرسال1393بیشترازاین مبلغ به بانک پرداخت کردیم و سهام برق دماوند وپروشیمیه خلیج فارس و سهام عدالت را به بانک دی وکالت دادیم اگرشما یک ریال سود دیده آید به من هم داده اند دریغ از یک ریال به این دلیل هم مرا جزو آدم بدها میدانند هروقت هم به بانک برای کاری میروم مر دست به سرمیکنند ازمسعولین زحمت کش بنیاد اجزانه تقاضا میکنم که به فریاد این عزانه آسمانی برسند به خدا خیردرخدمت رسانی ست نه درفراموشی ممنونم مرسی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi