شناسه خبر : 102075
شنبه 31 تير 1402 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فاصله وزارت خارجه با آرمان های انقلاب

چرا ما و آقایان مسئول در زمان خطر پشت سر امام‌مان پناه بگیریم؛ در حالی که در این شرایط باید سینه سپر کنیم. چند روز است مردم دل‌شکسته منتطراند ببینند این وزارت فخیمه چه قدم عملی...

فاش نیوز - سال هاست که در محافل گوناگون از ساختار غیرانقلابی وزارت خارجه گفته و آن را تکرار می کنم. به نظر می رسد نظام جمهوری اسلامی نتوانست ساختار عرفی وزارت خارجه را که میراث دوران طاغوت است تغییر دهد. بزرگترین تغییر در وزارت خارجه تبدیل کراوات به یقه آخوندی یا به قول امروزی آن یقه سه سانتی است. هنوز نظام جنتلمنی در این وزارتخانه حاکم است و سفرای آن سفیر ایرانند نه سفیر کشور انقلابی جمهوری اسلامی.
بارها در سال های گذشته حضرت امام خواستار تغییر در رویکرد این وزارتخانه شده‌اند و حتی برای فعالیت اقتصادی آن رهنمود داده‌اند. اما تمام آنچه انجام شد ایجاد یک معاونت اقتصادی بود و انتخاب یک فرد غیر اقتصادی و صرفا دیپلمات برای آن.
در حوزه دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی که عقب ماندگی بیشتر از بقیه موضوعات است.
زمانی که سلمان رشدی مرتد کتاب آیات شیطانی را نوشت، تقریبا ما جزو آخرین کشورهای اسلامی بودیم و اگر نبود حکم امام کبیر انقلاب ، معلوم نبود وزارت خارجه چه موضعی می‌گرفت. این روند با شدت و ضعف در همه دولت‌ها ادامه داشته است.
در دولت انقلابی آیت الله رییسی هم تقریبا وزارت خارجه در همه عرصه‌ها عقب‌تر از رییس دولت بوده است.
چند هفته ای است که دولت سوئد که نشان داده آلت دست صهیونیسم جهانی است، مجوز هتک حرمت مقدس‌ترین کتاب بشریت را داده است و دل مسلمین جهان را به درد آورده‌است؛ و به دلیل منفعل بودن جهان اسلام این جسارت تکرار می شود.
شاید مسئولین وزارت خارجه بگویند این فرد مسیحی عراقی است و دولت عراق باید جلودار باشد. مگر سلمان رشدی ایرانی بود که امام آن موضع انقلابی را گرفتند؟ یا انتظار دارند همچون گذشته حضرت امام به موضوع ورود کنند؟

چرا ما و آقایان مسئول در زمان خطر پشت سر امام‌مان پناه بگیریم؛ در حالی که در این شرایط باید سینه سپر کنیم. چند روز است مردم دل‌شکسته منتطراند ببینند این وزارت فخیمه چه قدم عملی برای دفاع از قرآن و اسلام برمی دارد. اما بجز یک بیانیه در محکومیت، چیزی ندیدند. در حالی که انتظار بود ما به عنوان ام‌القرای جهان اسلام در یک دیپلماسی فشرده و آنی، کشورهای اسلامی و حتی دوست را برای اخراج سفیر سوئد به تحرک وا می داشتیم و خود در این مهم پیشگام می شدیم.

|| دکتر سیدمحمدرضا میرشمسی
 

اینستاگرام
تنها مکان و اشخاص مورد اعتماد، امام و رهبر و مردم انقلابی است.
سپاه و پاسداران هستند.
پاسداران غیور را بعنوان سفیر ایران انقلابی به سرتاسر جهان بفرستید.
که به هیچ قیمتی، ذره ای از اسلام و انقلاب و اعتقادات خود را نفروشند.
(ای کاش من هم یک پاسدار بودم)
امام خمینی ره
باقی مردم هم کشک!!!!!!!!!!!!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi