شناسه خبر : 102265
یکشنبه 08 مرداد 1402 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جوانی از «تازه آباد» که به جای آلمان سر از سوریه در آورد

جوانی از «تازه آباد» که به جای آلمان سر از سوریه در آورد

فاش نیوز - پدر شهید نوری می‌گوید: بابک به‌طور مستقیم سوریه رفتنش را مطرح نکرد اما می‌دانستیم که شش ماه است در سپاه بست نشسته و هر روز اصرار می‌کند اعزامش کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، شهید بابک نوری هریس به تاریخ دوم آبان 1396 برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه شد و سپس در تاریخ 28 آبان در عملیات آزادسازی البوکمال به شهادت رسید. بابک در آخرین روزهای پیروزی و در لحظات پرتلاطم نابودی آخرین سنگرهای داعش به شهادت رسید و شهید عملیات بوکمال نام گرفت. پیکر پاکش نیز در تاریخ یکم آذر 1396 در گلزار شهدای تازه‌آباد به خاک سپرده شد. پدر شهید از ماجرای اعزام فرزندش به سوریه اینگونه می‌گوید:

جنگ سوریه , شهدای مدافع حرم , شهید , شهادت ,

بابک به‌طور مستقیم با من این موضوع را مطرح نکرد اما می‌دانستیم که شش ماه است در سپاه بست نشسته و هر روز می‌رود و می‌آید و اصرار می‌کند که اعزامش کنند. تا اینکه بالاخره با اعزامش موافقت شد و فکر می‌کنم واقعا این موافقت هم کار خدا بود. بابک یک روز قبل از اعزام خود، در مسجد باب الحوائج بلوار شهید انصاری رشت که مسجد آذری‌های مقیم رشت است و همه بابک را درآنجا می‌شناسند، از همه نمازگزاران مسجد بعد از نماز خداحافظی کرده بود، به همه گفته بود که من یک مدتی نیستم می‌خواهم بروم خارج از کشور، آن موقع همه فکر می‌کردند می‌خواهد آلمان برود.

عصبانیت سردار سلیمانی با دیدن صحنه‌ای حین عملیات + عکس

چون من و برادران بابک خیلی اصرار داشتیم که به آلمان برود و ادامه تحصیل بدهد، حتی موقعیتش را هم برایش فراهم کرده بودیم اما خودش قبول نمی‌کرد برود. آن روز مردم فکر کرده بودند که بالاخره اصرار‌های ما جواب داده و بابک راضی شده به آلمان برود. اما به جای آلمان از سوریه سردرآورد. بابک با این سفر همه را شوکه کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi