شناسه خبر : 102372
سه شنبه 10 مرداد 1402 , 14:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران ۱۵۰ شهید و ۲۷۵ جانباز در راه حفاظت از محیط زیست داشته است

ایران ۱۵۰ شهید و ۲۷۵ جانباز در راه حفاظت از محیط زیست داشته است

فاش نیوز - مشاور فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: ایران تاکنون ۱۵۰ شهید و ۲۷۵ جانباز در راه حفاظت از محیط زیست کشور تقدیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسام مهرپور گفت: محیط بانی در ایران یک شغل نیست بلکه جهاد در راه خداست، در ایران محیط بانان را سربازان گمنام امام هشتم شیعیان آقا علی ابن موسی الرضا (ع) می‌نامند و این وجه تمایز محیط بانان ایرانی مانند ایمان مذهبی و الگوی دینی، فرهنگ ایرانی نسبت به سایر محیط بانان در سایر کشورها است.

وی افزود: ایران حدود ۳۶۵۰ محیط بان دارد که وظیفه آنها حفاظت از ۱۹ میلیون ۱۰۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده است، سازمان محیط زیست ایران تاکنون ۱۵۰ شهید و ۲۷۵ جانباز در راه حفاظت از محیط زیست کشور تقدیم کرده است.

مشاور فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: محیط زیست متعلق به همه مردم است و حیاط خلوت تیم یا عده خاصی نیست، بسیاری از مردم می‌توانند با استفاده از مشارکت‌های مردمی در پویش‌ها یاور محیط بانان و محیط زیست باشند اما نباید این شرایط روزنه‌ای برای نفوذ سیاسیون و ضد انقلاب باشد، متأسفانه ضد انقلاب با بزرگنمایی و ایجاد نا امیدی میان مردم و کارکنان این سازمان، محیط زیست را به یکی از راه‌های نفوذ خود تبدیل کرده است.

وی افزود: محیط بانان ما از نظر امکانات و تجهیزات شاید هم تراز با امکانات محیط بانان سایر کشورها نباشند اما این بدین معنا نیست که در این حوزه کاری انجام نشده است، قبل از انقلاب در ایران نهایت ۱۰۰۰ نیروی گارد و ۱۰۰ پاسگاه وجود داشت که به برکت انقلاب این تعداد پس از انقلاب به ۳۶۵۰ نفر محیط بان و ۶۰۹ پاسگاه ارتقا پیدا کرد.

مهرپور گفت: قبل از انقلاب، مناطق حفاظت شده بیشتر به عنوان محلی جهت انجام شکار توسط طبقه خاص مورد استفاده قرار می‌گرفت و مردم هیچ گونه مشارکتی در حفاظت و حراست از مناطق نداشته اما بعد از انقلاب این مناطق به عنوان ذخیره گاه‌های حفاظت و حراست از ذخایر ژنتیکی جانوری و گیاهی مورد توجه قرار گرفته است و مردم علاوه بر مشارکت در امر حفاظت به نوعی مطالبه گری نیز دارند

او افزود: در گذشته تعداد محدودی از پاسگاه‌ها مجهز به خودرو و موتورسیکلت و فاقد آب و برق بودند اما امروزه اکثر پاسگاه‌های محیطبانی مجهز به تجهیزات خودوریی، بیسیم، برق، آب لوله کشی و… و برخی از پاسگاه‌های در مناطق صعب العبور و دور افتاده به انرژی پاک خورشیدی مجهز هستند.

وی در پایان گفت: بزرگترین مشکل محیط بانی کشور در حال حاضر کمبود نیروی انسانی، اصلاح ساعت کاری و تعداد روزهای شیفت آنها، افزایش حقوق و امکانات خودرویی آنها است، که انشالله با حمایت معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و کمک سایر دستگاه‌های مرتبط این مشکلات برطرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi