شناسه خبر : 102448
شنبه 14 مرداد 1402 , 11:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«حماسه آلاچیق‌ها»

فاش نیوز - کتاب «حماسه آلاچیق‌ها» با مصاحبه و تدوین گروهی «یوسف بدرزاده، صمد زمانی، علیرضا قلی زاده، مهدی حضرتی» مروری بر نقش «عشایر» استان اردبیل در دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده است.

کد خبر: ۶۰۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۱ - 05August 2023
 

«حماسه آلاچیق ها»/// سایز عکس اشتباه است باید 600 در 400 باشد// در ضمن عکس نباید با لگو باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «حماسه آلاچیق ها» با مصاحبه و تدوین یوسف بدرزاده، صمد زمانی، علیرضا قلی زاده، مهدی حضرتی مروری بر نقش  عشایر استان اردبیل در دفاع مقدس به رشته تحریردر آمده  این کتاب در 326 صفحه و تیراژ هزار جلد  توسط انتشارات «خط هشت» منتشر شده است

کتاب «محماسه آلاچیق ها » ضمن مرور نقش عشایر استان اردبیل در دفاع مقدس به خصوصیات اخلاقی و ولایتمداری و عشایر استان اردبیل پرداخته و عشایر را به عنوان الگوی امقاومت و ایثار  معرفی می‌کند.

بخشی از کتاب:

اردبیل خاستگاه تشیع و مرکز تبلور و تجلی شور و عشق حسینی و میراث دار فرهنگ عاشورایی است.مردمان آن از گذشته تا کنون، ارادتی خالصانه به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) و دیگر یاران با وفای او دارند، به طوری که در طول تاریخ، این منطقه به شهر حسینی  شهرت داشته است، اردبیل به دلیل برخاستن تشیع علوی از سینه ی این خطه، عشق و عاشقی و وابستگی کامل خود را به خاندان رسالت و اهل بیت ایثار و شهادت به اثبات رسانده است.

در طول هشت سال دفاع مقدس،اردبیل همراه با سایر شهرها و مناطق ایران اسلامی با رشادت ها و دلاوری های بسیجیان دلاور و یگان های استانی اعم از ارتش، سپاه و جهاد سازندگی با تقدیم 3 هزار و 330 شهید، 8 هزار و 950 جانباز و 705 آزاده به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی بی بدیل و تعیین کننده ای در پیروزی های این دوران داشته است.

دومین یگان رزمی و عملیاتی که می توان از آن سخن به میان آورد، تیپ پیاده ارتش مستقر در اردبیل (آن زمان جمعی لشکر زرهی قزوین بود) که در اوایل جنگ در مناطق جنگی رشادت های به یادماندنی از خودشان نشان دادند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi